Berrkan skrev:
Victor skrev:Det kanske inte är ett jobb men jag har verkligen funderat på hur paprikabitarna kommer ner i oliverna?
Det växer inte paprika i oliver, det är jag helt säker på.
Kan någon leta fram en bild på en sån maskin så skulle det göra min fredag bättre.
Ja, det måste ju vara en maskin som gör det. Men hur kan den hålla fast oliverna (som borde vara av olika form och storlek) och samtidigt alltid träffa rätt ända på oliven. Allså den där "kvisten" håller oliven när den hänger naturligt.An3Azz skrev:Ja helt seriöst det vill jag med veta, på riktigt alltså.![]()
Gula faran skrev:vem som skalar alla räkor som man köper färdig skalade!!!![]()
Victor skrev:Ja, det måste ju vara en maskin som gör det. Men hur kan den hålla fast oliverna (som borde vara av olika form och storlek) och samtidigt alltid träffa rätt ända på oliven. Allså den där "kvisten" håller oliven när den hänger naturligt.
Sen ska kärnan ut, och paprikan in. Och alltid röd paprika.
Ju mera jag tänker på det desto jobbigare blir det. Visa mig en bild goddamit!
duckie skrev:Det är riktigt - det görs av en maskin. Nedan visas en "KERN SEPARATOR"
OM dom var robotsvetsade.An3Azz skrev:robotsvetsa ventilationsrör är det värsta jag personligen gjort, samma lika hela tiden man blir galen av sånt![]()
sEiKo skrev:OM dom var robotsvetsade.
Var kom du in i bilden??
southwick skrev:Du, jag sager bara en sak: att sta o kora maskinen som trycker ut grisskiten ur tarmarna som korven sen far som "skal". Gjorde det i exakt tva dagar, sen holl jag pa att do av naringsbrist efter att ha spytt konstant...tycker att det jobbet vore ett bra straff at peddosar, valdtaktsman etc idioter, pa livstid, hehe!
Flamma77 skrev:![]()
Har du månne jobbat i tarmrenseriet på Swedish Meat i Skövde??
Platsar mycket väl som etta på skitlistan!
Fast jag tror att telemarketingsäljare är värre. Fy fan att behöva ringa och plåga folk för provisionslön. Jag sökte ett sådant jobb för ett tag sedan... och fick det! Men jag blev fysiskt illamående av bara tanken, så jag jobbar kvar på ICA. Ett superjobb!!![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |