Mirran
Tjolahopp!
Sitta i kassan på Ge-kås i Ullared måste väl ändå vara det värsta jobbet..
Dr.Bike skrev:Skulle tro att det inte är så kul att vara lantbrevbärare på kamel i Sahara...
Dr.Bike skrev:Ok då!
Men att vara tillsynsman på hela Grönland då!!!
Med bara skidor.
Haha fan vad bra, skulle lätt ta det jobbet om jag fick ha Sudoku, P1 och P2.Tråkigaste jobb jag stött på i verkligheten. Dom stackare som jobbar som vakt i Forsmark, dom kan få sitta och vakta en jäkla dörr inne på anläggningen. Där sitter dom helt ensam på en stol i en brummande industrilokal med vita sterila väggar och ett gråmålat epoxigolv. Och dom får inte ha mobiltelefoner utan i bästa fall har dom ett gammalt halvlöst korsord dom hittat i lunchrummet. Och förutom på lunchrasten kanske dom möter 3 personer som kommer och går genom dörren dom vaktar.
Folk som sitter i fängelse får mycket mer stimulans och mening med livet än dom.
"Heta arbeten"-övervakare.Haha fan vad bra, skulle lätt ta det jobbet om jag fick ha Sudoku, P1 och P2.
Varför inte? Kanske är det det enda som kan rädda en från ledan, och på sikt gå ner sig i havet.Det gäller att inte bli ovän med den andra snubben då...
Jag pryade på Stockholms universitet lingvistisk institution med att spola tillbaka ljudband. Minns att man hann somna en gång på varje band för det tog så lång tid och att ljudet var monotont och följaktligen sövande.Jag pryade på bank och fick sitta och mata sedelbuntar i en räknemaskin. Satt med högar av hundra- och tusenlappar framför mig utan att få ta en enda.
Det var det tråkigaste "yrket" jag haft.
Och mest utmanande för min heder.
- Vafan, sova på jobbet. Vad mer kan man önska sig?Jag pryade på Stockholms universitet lingvistisk institution med att spola tillbaka ljudband. Minns att man hann somna en gång på varje band för det tog så lång tid och att ljudet var monotont och följaktligen sövande.
Låter som en beskrivning av typ all produktionsverksamhet.Minns en tjej som matade en excenterpress. En pall till vänster med små råmaterialbitar. En pall till höger för färdigstansade detaljer. Tror det var reläfjädrar till telefonväxlar. Ta en bit och lägga i pressen. Tvåhandsgrepp för att stansa. Ta ur biten och slänga den till höger. När vänsterpallen var tom kom en gubbe med gaffeltruck och en pall med nytt råmaterial och försvann med dom färdiga. Hon tyckte det var ett skitbra jobb. Fundera på vad för kul att göra i helgen och allt möjligt annat. Simultankapacitet.
Hade ett väldigt liknande sommarjobb i två veckor.Minns en tjej som matade en excenterpress. En pall till vänster med små råmaterialbitar. En pall till höger för färdigstansade detaljer. Tror det var reläfjädrar till telefonväxlar. Ta en bit och lägga i pressen. Tvåhandsgrepp för att stansa. Ta ur biten och slänga den till höger. När vänsterpallen var tom kom en gubbe med gaffeltruck och en pall med nytt råmaterial och försvann med dom färdiga. Hon tyckte det var ett skitbra jobb. Fundera på vad för kul att göra i helgen och allt möjligt annat. Simultankapacitet.
Jag tror det format dig som person så du ska vara tacksam för de erfarenheter du haft.Hade ett väldigt liknande sommarjobb i två veckor.
Det var en stegfabrik och jag skulle pressa samman fotpinnarnas ändar så dom kunde sättas in i stegen.
Ta en pinne i vänster pall, sätt in i pressen, trampa på en pedal, slå till pinnen med nästa pinne, lägga pinnen i höger pall, sätta i nästa pinne osv osv i två veckor.
Hatade det.![]()
Det brukar inte vara så farligt, ofta brandvaktade vi oss själva när vi gjorde svetsjobb. Då kan man i alla fall gå runt och röra på sig och prata med kollegorna och titta på saker som händer."Heta arbeten"-övervakare.
Du gör inget själv, utom att sitta och titta på de som arbetar. Tyvärr utan korsord eller radio.
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj
Den 3 maj 2025 fi... |
![]() |
Sex nya mc-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Triumph redo för terrängen
Inför 2025 lanserar Triumph... |
![]() |
Dags för hjälmbytarvecka
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?
John är snart på väg till S... |
![]() |
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr
I vår lanseras offroadträni... |
Distinguished Gentleman’s Ride 18/5
Screenshot I maj är det ... |
|
![]() |
Indian-träff i Cornwall i augusti
Andra veckan i augusti håll... |
![]() |
Var femte mc-förare byter hjälm för sällan