Lista världens tråkigaste yrken

Buzz

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
thumper
Jobba med att registrera deklarationer manuellt på skatteverket i Haninge...det gör jag inte om igen. Mådde f-n illa av att se siffrorna på tangentbordet efter det jobbet...

Dr.Bike

Guest
Skulle tro att det inte är så kul att vara lantbrevbärare på kamel i Sahara...

Eller plogbilschaffis i Sibirien!

Dr.Bike

Guest
Ok då! :hihi

Men att vara tillsynsman på hela Grönland då!!!
Med bara skidor.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dr.Bike skrev:
Ok då! :hihi

Men att vara tillsynsman på hela Grönland då!!!
Med bara skidor.

Jag såg någon dokumentär på Discovery om två killar som skötte om en landningsbana ute på en Ö någonstans.
Det var alltså bara dom två på ö'n, och ytan var inte större än landningsbanan.
I fredstid används inte den landningsbanan till något (tror inte att dom fick landa där ens) så post och förnödenheter kom med båt varannan månad, men det var så grundt runt ön att den stora båten fick ankra upp långt ut och skicka en gubbe med jolle.

Det gäller att inte bli ovän med den andra snubben då...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vet inte om det är tråkigaste men om man skulle ge sig på onödigaste skulle jag vilja nominera grottforskare. Även sådan meningslös vägassistans.

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Tråkigaste jobb jag stött på i verkligheten. Dom stackare som jobbar som vakt i Forsmark, dom kan få sitta och vakta en jäkla dörr inne på anläggningen. Där sitter dom helt ensam på en stol i en brummande industrilokal med vita sterila väggar och ett gråmålat epoxigolv. Och dom får inte ha mobiltelefoner utan i bästa fall har dom ett gammalt halvlöst korsord dom hittat i lunchrummet. Och förutom på lunchrasten kanske dom möter 3 personer som kommer och går genom dörren dom vaktar.

Folk som sitter i fängelse får mycket mer stimulans och mening med livet än dom.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tråkigaste jobb jag stött på i verkligheten. Dom stackare som jobbar som vakt i Forsmark, dom kan få sitta och vakta en jäkla dörr inne på anläggningen. Där sitter dom helt ensam på en stol i en brummande industrilokal med vita sterila väggar och ett gråmålat epoxigolv. Och dom får inte ha mobiltelefoner utan i bästa fall har dom ett gammalt halvlöst korsord dom hittat i lunchrummet. Och förutom på lunchrasten kanske dom möter 3 personer som kommer och går genom dörren dom vaktar.

Folk som sitter i fängelse får mycket mer stimulans och mening med livet än dom.
Haha fan vad bra, skulle lätt ta det jobbet om jag fick ha Sudoku, P1 och P2.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Jag pryade på bank och fick sitta och mata sedelbuntar i en räknemaskin. Satt med högar av hundra- och tusenlappar framför mig utan att få ta en enda.
Det var det tråkigaste "yrket" jag haft.
Och mest utmanande för min heder.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag pryade på bank och fick sitta och mata sedelbuntar i en räknemaskin. Satt med högar av hundra- och tusenlappar framför mig utan att få ta en enda.
Det var det tråkigaste "yrket" jag haft.
Och mest utmanande för min heder.
Jag pryade på Stockholms universitet lingvistisk institution med att spola tillbaka ljudband. Minns att man hann somna en gång på varje band för det tog så lång tid och att ljudet var monotont och följaktligen sövande.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Jag pryade på Stockholms universitet lingvistisk institution med att spola tillbaka ljudband. Minns att man hann somna en gång på varje band för det tog så lång tid och att ljudet var monotont och följaktligen sövande.
- Vafan, sova på jobbet. Vad mer kan man önska sig?

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Minns en tjej som matade en excenterpress. En pall till vänster med små råmaterialbitar. En pall till höger för färdigstansade detaljer. Tror det var reläfjädrar till telefonväxlar. Ta en bit och lägga i pressen. Tvåhandsgrepp för att stansa. Ta ur biten och slänga den till höger. När vänsterpallen var tom kom en gubbe med gaffeltruck och en pall med nytt råmaterial och försvann med dom färdiga. Hon tyckte det var ett skitbra jobb. Fundera på vad för kul att göra i helgen och allt möjligt annat. Simultankapacitet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Minns en tjej som matade en excenterpress. En pall till vänster med små råmaterialbitar. En pall till höger för färdigstansade detaljer. Tror det var reläfjädrar till telefonväxlar. Ta en bit och lägga i pressen. Tvåhandsgrepp för att stansa. Ta ur biten och slänga den till höger. När vänsterpallen var tom kom en gubbe med gaffeltruck och en pall med nytt råmaterial och försvann med dom färdiga. Hon tyckte det var ett skitbra jobb. Fundera på vad för kul att göra i helgen och allt möjligt annat. Simultankapacitet.
Låter som en beskrivning av typ all produktionsverksamhet.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hade ett väldigt liknande sommarjobb i två veckor.
Det var en stegfabrik och jag skulle pressa samman fotpinnarnas ändar så dom kunde sättas in i stegen.
Ta en pinne i vänster pall, sätt in i pressen, trampa på en pedal, slå till pinnen med nästa pinne, lägga pinnen i höger pall, sätta i nästa pinne osv osv i två veckor.
Hatade det. 😵

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hade ett väldigt liknande sommarjobb i två veckor.
Det var en stegfabrik och jag skulle pressa samman fotpinnarnas ändar så dom kunde sättas in i stegen.
Ta en pinne i vänster pall, sätt in i pressen, trampa på en pedal, slå till pinnen med nästa pinne, lägga pinnen i höger pall, sätta i nästa pinne osv osv i två veckor.
Hatade det. 😵
Jag tror det format dig som person så du ska vara tacksam för de erfarenheter du haft.

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
"Heta arbeten"-övervakare.
Du gör inget själv, utom att sitta och titta på de som arbetar. Tyvärr utan korsord eller radio.
Det brukar inte vara så farligt, ofta brandvaktade vi oss själva när vi gjorde svetsjobb. Då kan man i alla fall gå runt och röra på sig och prata med kollegorna och titta på saker som händer.

Jag fick prova på att vakta en dörr en gång när vi skulle provtrycka ett rörsystem med gas för då måste lokalen utrymmas. Det vara bara 3 timmar och det var fan hemskt så tycker synd om vakterna som kan få sitta 8-12h varje dag.

Nyheter
Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...

Distinguished Gentleman’s Ride 18/5

Screenshot I maj är det ...

Indian-träff i Cornwall i augusti

Andra veckan i augusti håll...

Var femte mc-förare byter hjälm för sällan

En mc-hjälm är färskvara oc...