Lista världens tråkigaste yrken

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Personer som sköter säkertkontrollen på flygplatsen måste hata att gå till jobbet. Ha med en massa idioter att göra hela dagen som inte fattar att ta av bältet och tömma fickorna

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Personer som sköter säkertkontrollen på flygplatsen måste hata att gå till jobbet. Ha med en massa idioter att göra hela dagen som inte fattar att ta av bältet och tömma fickorna
Samtidigt kan man ju undra vilka som jobbar där, man vet inte om det är foodora eller Securitas som sköter säkerheten.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Dubbade vinterdäck till bilar i två somrar mitten 1980-talet.

Plus: Tjänade bra på ackord, mer är dubbelt så mycket som alla kompisar. Man lyssnade på radio hela dagarna, tiden gick oväntat fort.

Minus: Brutalt enformigt. Efter sommaren var ena axeln märkbart större än den andra (man lyfte alltid från vänster till höger). T.o.m. 16-åriga jag insåg att det här var nog inte så bra i längden.

Mvh

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jobbade som nattbrandvakt på en båt för en sabla länge sedan. Det var rätt trist.

Men jag är mer intresserad av om det finns ett jobb alls som inte är "leta efter något högt att hoppa från" - tråkigt efter några månader?
:va

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Med erfarenhet av både kontorsjobb och mer fysiskt aktiva jobb så kan jag säga att jag brukar må mycket bättre efter en dag i verkstan än en dag på kontoret. På kvällen ska både kroppen och huvudet vara trött, då mår man bäst.

Det trista är att fysiska arbeten brukar gengäld inte vara särskilt intellektuellt stimulerande.

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2022 HD PanAmerica 1250, 2017 Vespa GTS300
Med erfarenhet av både kontorsjobb och mer fysiskt aktiva jobb så kan jag säga att jag brukar må mycket bättre efter en dag i verkstan än en dag på kontoret. På kvällen ska både kroppen och huvudet vara trött, då mår man bäst.

Det trista är att fysiska arbeten brukar gengäld inte vara särskilt intellektuellt stimulerande.
Jag bytte karriär från kontorsjobb till akutsjukvård/prehospital sjukvård och har inte ångrat det en sekund.
Både fysiskt (ibland), intellektuellt (alltid) och känslomässigt utmanande.
Nackdelen är väl främst att lönen är betydligt lägre, även efter fyra års universitetsstudier.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Hur är ditt only fans då, lite av varje?

Nyheter
Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...

Distinguished Gentleman’s Ride 18/5

Screenshot I maj är det ...

Indian-träff i Cornwall i augusti

Andra veckan i augusti håll...

Var femte mc-förare byter hjälm för sällan

En mc-hjälm är färskvara oc...