Lasson skrev:
har sett båda avsnitten men när jag hör om sånt här så blir jag lika undrande varje gång; har inte dom här kvinnorna vänner, familj eller någon som bryr sig. Jag förstår mycket väl att det kan vara svårt eller rent av omöjligt för kvinnan att ta sig loss men det måste ju ändå finnas någon, iaf i de flesta fallen, som kan hjälpa henne. Fegheten hos allmänheten är till stor del det som är anledningen till att sådanat här får ske.
Jag har haft flera vänninor som blivit misshandlade av sina dåvarande pojkvänner, och det spelar ingen roll hur mycket man bryr sig och försöker få dem att lämna sina idioter till pojkvänner så länge de inte vill det själva..
Tjejerna är ofta så knäckta psykiskt av dessa killar att de inte vågar lämna dem pga av dödshot mm. Det tog många år innan de fick styrka någonstans ifrån att verkligen gå därifrån, och min ena kompis var påväg att gå tillbaka till killen flera gånger som jag lyckligtvis hindrade henne ifrån annars tror jag inte att hon levt idag..
Starka kvinnor låter sig inte misshandlas gång på gång, utan vägen dit är lång, och då har de ofta inget självförtroende kvar..
Sen kan man undra varför jag tex inte polisanmälde dessa killar...
Jag vart förbjuden att göra det av mina kompisar, för det var något jag ville, men eftersom tjejerna ändå skulle ha nekat detta inför poliserna, och med tanke på vilket "straff" de skulle ha fått av sina killar sen så kändes det inte som ett bra alternativ..