"lite stryk får dom tåla"

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Sitter och tittar på det programet på TV4 just nu. Vart är Sverige påväg egentligen? får det verkligen gå till så...

Om ni inte redan kollar så rekomenderar jag er att titta nu!

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Miss_Orchidee skrev:
Vart är Sverige påväg egentligen?
Jag vet inte, till månen kanske? När jag och min militärjunta tar makten i Sverige så kommer det garanterat att vara straffbart med döden att yttra denna otroligt jävla slitna klyscha.

Våld mot kvinnor har (tyvärr) existerat i alla tider. Det är (återigen tyvärr) inget nyttt, snarare så tror jag att fler kvinnor misshandlades av sina partners på 50-talet än idag, så snälla, gulliga, puttenutt-söta du, säg mig vad du menar med "VART ÄR SVERIGE PÅ VÄG EGENTLIGEN?"!!!

Förlåt eventuell off-topic, men jag hatar verkligen det där uttrycket mer än något annat uttryck.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
sgtpepper skrev:
Jag vet inte, till månen kanske? När jag och min militärjunta tar makten i Sverige så kommer det garanterat att vara straffbart med döden att yttra denna otroligt jävla slitna klyscha.

Våld mot kvinnor har (tyvärr) existerat i alla tider. Det är (återigen tyvärr) inget nyttt, snarare så tror jag att fler kvinnor misshandlades av sina partners på 50-talet än idag, så snälla, gulliga, puttenutt-söta du, säg mig vad du menar med "VART ÄR SVERIGE PÅ VÄG EGENTLIGEN?"!!!

Förlåt eventuell off-topic, men jag hatar verkligen det där uttrycket mer än något annat uttryck.

att folk kanske inte tänker på att det händer dagligen, ville få upp folks ögon bara, och du behöver inte kalla mig: "Snälla,gulliga, puttenutt-söta du"
Folk vet att jag är liten, du behöver inte göra narr av mig, TACK :tummenupp

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Miss_Orchidee skrev:
Folk vet att jag är liten, du behöver inte göra narr av mig, TACK :tummenupp
Jag gjorde inte narr av dig för att du är liten (för det har jag ingen uppfattning om), jag gjorde narr av dig för att du använde svenskans mest slitna klyscha.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag är inte heller övertygad om att det här problemet har blivit större just på senare tid. Men det finns ibland oss likt förbannat och det är tillräckligt illa det :(

GrönaGrodan

PuckoProduktion©
Gick med
31 Aug 2004
Hoj
Maraton -50
Tänkte precis näma de samma, hur många killar/män blir inte slagna då? de där e ett rent "feministisk" program...vart skit sur när jag såg reklamen...verkar som ALLA killar/män är misshandlare.... :fatta!

Men visst e de synd om de som blir misshandlade de håller jag med om....Inte bara polisen åklagare som gör dåliga jobb, finns inom alla branscher oturligt nog. Kan bara nämna försäkringskassan å sjukvården som ett exempel... :huvet

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
Eftersom så många här har blivit slagna av sina flickvänner tycker jag att vi ska motionera för ett komplement till Gudrun Schymans "mansskatt" :tuttar dvs en skatt som alla kvinnor ska betala för sin kollektiva skuld i misshandeln av Vanish, Anthrax, Hannez, Kay, crash test doll mfl. :rofl

Kom igen, någon måste ju känna en riksdagsledamot :7peta

Shrek

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Hjälp dem som sträcker ut en hand. De som väljer att "trilla nedför trappan" gång på gång har tydligen läget under kontroll :rolleyes: - låt dem sköta sig själva ända in i graven - då har samhället iaf en chans att spärra in idioten. Vad är alternativet? Att vi börjar omyndigförklara kvinnor vars grannar misstänker vara offer för misshandel?

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Det här är ju inget nytt på nåt sätt.

Det handlar ju om idioter och inget annat.

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR900RR
har sett båda avsnitten men när jag hör om sånt här så blir jag lika undrande varje gång; har inte dom här kvinnorna vänner, familj eller någon som bryr sig. Jag förstår mycket väl att det kan vara svårt eller rent av omöjligt för kvinnan att ta sig loss men det måste ju ändå finnas någon, iaf i de flesta fallen, som kan hjälpa henne. Fegheten hos allmänheten är till stor del det som är anledningen till att sådanat här får ske.

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Lasson skrev:
har sett båda avsnitten men när jag hör om sånt här så blir jag lika undrande varje gång; har inte dom här kvinnorna vänner, familj eller någon som bryr sig. Jag förstår mycket väl att det kan vara svårt eller rent av omöjligt för kvinnan att ta sig loss men det måste ju ändå finnas någon, iaf i de flesta fallen, som kan hjälpa henne. Fegheten hos allmänheten är till stor del det som är anledningen till att sådanat här får ske.

Jag har haft flera vänninor som blivit misshandlade av sina dåvarande pojkvänner, och det spelar ingen roll hur mycket man bryr sig och försöker få dem att lämna sina idioter till pojkvänner så länge de inte vill det själva..
Tjejerna är ofta så knäckta psykiskt av dessa killar att de inte vågar lämna dem pga av dödshot mm. Det tog många år innan de fick styrka någonstans ifrån att verkligen gå därifrån, och min ena kompis var påväg att gå tillbaka till killen flera gånger som jag lyckligtvis hindrade henne ifrån annars tror jag inte att hon levt idag..:(
Starka kvinnor låter sig inte misshandlas gång på gång, utan vägen dit är lång, och då har de ofta inget självförtroende kvar..

Sen kan man undra varför jag tex inte polisanmälde dessa killar...
Jag vart förbjuden att göra det av mina kompisar, för det var något jag ville, men eftersom tjejerna ändå skulle ha nekat detta inför poliserna, och med tanke på vilket "straff" de skulle ha fått av sina killar sen så kändes det inte som ett bra alternativ..

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Värst är ändå när tjejer faller för killar som till en början dyrkar kvinnan dom är ihop med. Allt är sockersött o skitbra. Men sen övergår den så kallade "kärleken" i nåt slags sjukligt kontrollbehov som tjejerna finner sig i. För att upptäcka försent att det inte är speciellt hälsosamt.

Och i dom värsta fall slutar det med mord..!!! :död

Det är fan sorgligt...!! :(

Såna killar är kräk och inget annat.

Nää...när svartsjukan osar o man har närvaroplikt i hemmet 24 timmar om dygnet. Då är det dags att dra...och det illa kvickt..!!! :fakta

//Mad

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...