Video Livsfarlig omkörning på Bogesund

Status
Ej öppen för fler svar.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Jävlar vad ni gnäller....
 

IvanDrago

Bulten Master
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Sovjet
Hoj
Aprilia
If Drago can drive ze bult in under 4.29 on ze right side, then you puzziz should be able to drive in babushka speeds on ze right side.
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Hahahahaha, ok, jag erkänner, det var den sämsta omkörningen på hela sommaren, men det berodde eventuellt på att piloten hade ruttnat på att ligga bakom i för lågt tempo, vid slottet var grabbarna i jeans jävligt snabba iaf men där var det inte läge att ladda med ridskolan och bostadshusen.
Inga ursäkter, omkörningen var kass och även om potatisen hade kollen kanske han skrämde mötet.
Vad det gäller beläggningen på bogan så handlar det om fjädringsinställning, på gata funkar det inte att ersätta fjädrarna med träbitar...

Fredrik:D

Vaket, fyndigt, moget???
Med denna inställning till gatåka undrar jag varför inte A korts åldern bör höjas till 40 år....

Jag kan vara med på att "åka fortare" än den lokala skylten säger, sätta sig eget liv på spel, MEN ALDRIG utsätta någon annan för ONÖDIG fara.
Det är så jävla lätt att bli "statistik" ändå ,Bilar Bussar ,Svamplockare (och på Bogge Husvagnar) Vi behöver väl inte fösöka döda varann oxå ?

Hur mycket fortare kom man fram till vaxholm? Hur mycket "Ballare" är man?
Hur myckt "CRED" får man för och vara en idiot?

Jag vet inte om jag knäpp men om jag vart utsatt för det mötet, hadde jag nog sett till att arschlet jag mötte fått uppleva en del av medeltidens fasor.

Inget ont om TS :kramaförstår hans ide med att visa en stolle in action, men "fartinspelningar " av gatåka upplagda på publika forum (SH ) kan/kommer att ses av folk som inte åker hoj men har ideer om att MC och speciellt Sporthojar inte är lämpliga i trafiken , alldeles oavsett antalet Idioter i filmen.
MAO det gagnar inte nån av oss som gillar sportisar
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Sporthojsingenjörerna uträttar stordåd på allmän väg som vanligt.

Nästa gång frontar han en lastbil istället och då gråter hela sporthoj över att lastbilen inte räknade med att en stjärna kommer i 300 i fel fil.
Ett av de bästa inläggen jag sett på riktigt länge. Nuffsed.
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
If Drago can drive ze bult in under 4.29 on ze right side, then you puzziz should be able to drive in babushka speeds on ze right side.
:rofl:rofl:rofl O vips blev jag omogen och garvade läppen av mig. Fatta humorn. :D Fan börja åk bandagar, gott folk, innan ni blir kylarprydnad. Den vägen har många vandrat och många till ska komma efter. Men inte jag, för jag har lagt av med gatåka nästan helt och hållet.

Är det för dyrt så borde vi starta en fond så alla kan ha råd. Det blir billigast i längden, för alla. Det ska förstås betalas med skattepengar. Det är ju staten som sparar mest på att folk inte dör förrän de blivit gamla eller sjuka. Kravet ska självklart vara att man själv betalat gat- och/eller banhoj.
 
Last edited:

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2004, ZX10R
Att göra tummen upp åt den här s k piloten är ungefär lika idiotiskt som själva omkörningen. Istället för att han fick sig en tankeställare av en nedåtpekande tumme så åkte han troligen lika fort tillbaka och höll på att orsaka yttligare en persons för tidiga bortgång.:huvet
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
En stillbild på dödsföraren.


Kållitscch-tröjjja utanpå stället, det förklarar allt. Kan man inte åka hoj och är lite allmänt osäker på sin manlighet så kan man dra på sig en frän tröja, minska marginalerna och öka riskerna i trafiken. Då tror helt plötsligt en själv, ens kompisar och 99% av kidsen att här kommer en kille som är skickligare än Valentino Rossi...Märkligt fenomen och ganska isolerat till sporthojar. Borde kunna generera minst en doktorsavhandling i psykologi...?

Seriöst. Det är precis det här som är anledningen till att hålla sig ifrån Bogesundsvägen och Bulten, i alla fall under helger. De är ju för fan överbefolkade...! Av customhojar. Av äventyrshojar. Av övningskörningsekipage. Och av alla andra former av långsamtgående fordon. Och av lirare som han på filmen...
 
Last edited:

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Den där kameran var nån tiondels sekund ifrån att filma tre motorcyklisters död. Undrar om TS anhöriga hade lagt ut den filmen här på forumet för folk att skrocka åt? Den hade ju dock i.a.f. fyllt en viktigare funktion än denna versionen. Fatta hur många views DEN filmen skulle ha fått på tuben!

Nån dag, som antagligen lär inträffa först om många år, så lär TS inse hur otroligt nära han var att dö vid det där tillfället. Den dagen lär han inte skratta när han ser klippet. Han lär antagligen skämmas.

Sen är det ju så förbannat trist att man inte blir det minsta förvånad över att se att de här förarna kör omkring så där i jeans och tennisdojjor. Snacka om att de skriker ut till allt och alla att de tillhör en viss grupp motorcyklister oavsett om de kör i 170 längs allmänna vägar eller om de försöker impa vid korvmojen.
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Den som kör om har fullt ställ på sig, med alla tillbehör, även om det inte har ngn effekt om man träffar något hårt i 100...
Jag tycker det här är sjukt underhållande!

Fredrik:rofl
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
jaha laddat med stora kaffe termosen och lutar mig tillbaka..let´s enjoy the show :)
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
:rofl:rofl:rofl O vips blev jag omogen och garvade läppen av mig. Fatta humorn. :D Fan börja åk bandagar, gott folk, innan ni blir kylarprydnad. Den vägen har många vandrat och många till ska komma efter. Men inte jag, för jag har lagt av med gatåka nästan helt och hållet.

Är det för dyrt så borde vi starta en fond så alla kan ha råd. Det blir billigast i längden, för alla. Det ska förstås betalas med skattepengar. Det är ju staten som sparar mest på att folk inte dör förrän de blivit gamla eller sjuka. Kravet ska självklart vara att man själv betalat gat- och/eller banhoj.

En död människa kostar inte många kronor. Värre då med invaliditet!

Japp, cynskt inlägg som inte återspeglar min människosyn för fem öre men på något sätt passar det in i sammanhanget/dialogen.

Grabbar...ni som gasar helvete på i stort sett alla vägar med en kurva. Ni vet vilka ni är. Ni är oftast ganska duktiga, rent körtekniskt, på att köra hoj och det går fort. Men att jämföra sig med mc-polaren framför på allmän väg är inte bra alls. Det är riktigt illa då ni har flera människor i er omgivning som faktiskt bryr sig om er (familj, syskon, kompisar mm.) Så om inte för egen skull kan ni väl tänka lite på hur illa ni skulle göra dem om ni kör ihjäl er.

De flesta av oss gillar att köra fort, dvs. att få hastighetsupplevelsen. Om det sedan går i 40km/h på en serpentinväg i Norge eller +200 in under bron på Kinnekulle ring är mindre viktigt. Upplevelsen av fart är det vi är ute efter.

Då vi gillar att köra hoj vill vi väl kunna göra det länge...riktigt länge. Tänk att, som Rolf Gürlisch (fd. fabriksförare för Husqvarna) får klättra upp på en hoj vid 90 års ålder och fortfarande känna den glädje vi känner idag. Betänk hur många underbara timmar/mil i sadeln Rolf han med innan han lämnade oss. Skall det vara rimligt att uppnå och ÄNDÅ få utlopp för hastighetsabstinensen/fartkänslan kör då på bana och ta det lugnt i trafiken.

Mvh!
// Niklas
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Vad lär vi oss i denna tråd?
Föraren gör en dålig omkörning
De flesta hackar på honom för att han är med i Potatoes MC
Börja kör bana så blir allt bättre
Yey :hihi
 

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Ort
i en kartong på botten av en sjö
Hoj
Honda VFR 03
Jag fattar inte...

Hahahahaha, ok, jag erkänner, det var den sämsta omkörningen på hela sommaren, men det berodde eventuellt på att piloten hade ruttnat på att ligga bakom i för lågt tempo, vid slottet var grabbarna i jeans jävligt snabba iaf men där var det inte läge att ladda med ridskolan och bostadshusen.
Inga ursäkter, omkörningen var kass och även om potatisen hade kollen kanske han skrämde mötet.
Vad det gäller beläggningen på bogan så handlar det om fjädringsinställning, på gata funkar det inte att ersätta fjädrarna med träbitar...

Fredrik:D

Jag fattar inte - var det du eller inte?
Du skriver om någon i 1:a , 3:e-person, och i nån slag obestämd form, på samma gång!?
Och andemeningen är att felet inte ditt utan "dom andras"?

På filmen ser det ut som föraren håller blicken på den han kör om vilket innebär att denne inte såg mötande *och* det bara är en slump att det gick väl...

Bristen på självkritik och självinsikt kan bli fatal i framtiden...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top