Video Livsfarlig omkörning på Bogesund

Status
Ej öppen för fler svar.

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
I det här fallet har jag en känsla av att det nästan inte skulle hjälpt. Piloten ifråga ser ut att vara nära de 40.

Jag säger inte emot.
Du har nog helt rätt, en Stolle kan nog vara av vilken ålder som helst.
Troligen är "denna" stolle alldeles "normal" i andra fall i sitt liv men av nån anledning freakar ut på hoj.
Iaf på Bogge, åtminstone på under detta tillfälle som dokumenterats så väl på film.
Som sen läggs ut på en,,, hrm, någorlunda publik site

Som sen våra förbudsivrare kan peka på .... (undrar om SMC har åsikter.:va )

Anyway Gjort är gjort , Vi bryter väl alla emot lagen till och från ,men vill vi verkligen utsätta andra för den typen fara som mötet med den andra hojen, Tror inte det . inte medvetet iaf .....
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag tycker att den andra hojen skulle inte ha varit där, den var i vägen. Bara guds försyn räddade vår potatis från att bli potatismos. Vi bör leta upp den andra piloten och läxa upp honom i hur man kör så man inte utgör fara för andra !

Den där andra snubben, som kommer högsta FarRT framifrån leker med döden. Ja kör inte Bogan, för då skulle jag tjört ihjäl mig DiRecKT ! När ja tjör om bilar på bensinmack, blir det jävligt tajt ...riktit tajt !

Who the fuck is SMC ?
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Vilken jävla idiot... Fattar inte hur nån i denna tråd kan ta arslet i försvar! Skulle fan ha slagit in nyllet på honom om jag träffat idiotfan. Sån jäkla tur att mötande låg bättre i sitt körfält än någon av de tre andra...

Och TS, va fan göru tummen upp för, var det häftigt eller vad?

...och ja, jag kör äventyrshoj bara för att jag e klok! ...men det hjälper ju inte vad man än kör om man släpper ut vilket jäkla avskum i trafiken som helst!
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
va e en äventyrshoj ?

Jag tycker att den där repan på Bogan verkade vara lite av ett äventyr om ni frågar mig...utan äventyrshoj dessutom...
 

Confusious

BikerBoyZ Sthlm
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Söder
Hoj
2000 Yamaha R1
Hahahahah, kan inte mer än att garva när jag läser allt. :D
Återkommer med ett tight-tillfälle. ;) Puss:tuttar
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
TS ger han ju fingret, dude :7peta

<====



/J

Fast varför skulle han ge honom fingreT ?

Själv tycker jag att det är en tumme...ironin får man nog föreställa sig själv om man har lite fantasi duuuhhh...
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Handen på hjärtat - vem har inte gjort en omkörning och och det visar sig under omkörningen att det var en dålig ide? Alla. Tror faktiskt föraren i fråga kände detsamma, men han redde ut det bra, och verkade kunna köra bra också.

En annan nybörjare hade kanske fått panik, låst sig och kört rakt på mötande hojen. Jag tror inte den här snubben syns lika mycket i statistiken som alla andra, nybörjare och talanglösa.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
har inte mycket till övers för det där blåa skåpe...
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Hellre omkörande och schnygg än omkörd och hatisk :yoparty Fn, håll till höger om ni är ute och touringkör :7peta

:D
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Finns en anledning att jag har gått över till att köra bana om jag nu vill köra aktivt alt kör jag grus. Ett icke sporthojs exempel dock motardmupp är slingerbulten elgen som var. Hade varit på Uringe & fotat & var på väg hemåt. Då kommer en KTM motard (RFS) kör om vid ett skymd krön & även mötande mc kom samtidigt. Jag ska inte säga just vad jag önskar till denna jävla idiot motardmupp med tröja där det stod ADHD Racing, hoppas naturen sköter resten.

Likaså dessa högfartsnissar som inte bara utsätter sig själv men många andra som vill leva lite till bara för att dessa nissar vill få sin adrenalinkick. Kan inte de anmäla sig till Island of Man TT så kanske de självutplånar sig på annat håll än riskera anhöriga här hemma. Väldigt hårt sagt men är så förbannat trött på att behöva vara på helspänn om man är på väg hem oavsett på hoj eller bil.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Varför ska alla skriva så förbannat mkt skit.. Vad är problemet? Alla ser att det är en skitkass omkörning, men betyder det att man ska tävla om den mest förnedrande kommentaren? :D

Är det redan 1m snö elleeeer? :krama
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top