ljudälskare och stereofiler, se hit!

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
ni som vet hur fynbörsen funkar, min bokförda orders nummer stämmer inte med min levererade orders nummer (ni vet, där där man kollar på "mina ordrar" så finns alternativen ordrar(de som bara beställts), bokförda faktura(de som granskats och tagits betalt för) och bokförd leverans(de som är på väg))...:va och inte nog med att de har olika nummer, den bokförda ordern kostar de pengar som varorna skulle kosta och har varorna uppskrivna men den levererade ordern kostar ingenting och har inga varor uppskrivna...:va ska det vara så?:)

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
ni som vet hur fynbörsen funkar, min bokförda orders nummer stämmer inte med min levererade orders nummer (ni vet, där där man kollar på "mina ordrar" så finns alternativen ordrar(de som bara beställts), bokförda faktura(de som granskats och tagits betalt för) och bokförd leverans(de som är på väg))...:va och inte nog med att de har olika nummer, den bokförda ordern kostar de pengar som varorna skulle kosta och har varorna uppskrivna men den levererade ordern kostar ingenting och har inga varor uppskrivna...:va ska det vara så?:)

Har för mig det. Beställde min DVD genom dom och deras system tycker jag är lite röringt. Men fungerar gör det och prylarna kommer fort :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Har för mig det. Beställde min DVD genom dom och deras system tycker jag är lite röringt. Men fungerar gör det och prylarna kommer fort :tummenupp

ok, låter ju hoppfullt iallafall:)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
ok, låter ju hoppfullt iallafall:)

fynda.se tipsar jag om mkt bra saker till bra priser, dynavoice är ett märke som spelar klart och rent (och tryck och volym men det är vanligare för billiga högtalare) för sin prisklass har själv ett par m85or som iof är alldeles förstora för mitt rum (allt skakar så fort man höjer lite, men ställer man ut som i huset så är dom magnefika :D kostar 3 lök NYA nu såg jag.) sen som förstärkare vet jag inte riktigt har en nad c370 men det är smått overkill, dynavoice är lättdrivna och naden är ett kärnkraftverk, vid halv volym skakar tv soffan 2 rum bort.. polarn har en xtz föstärkare som imponera gymt på mig, kan spela rent som tusan! kolla in hans hemmabio så får du lite mer tips :) Hans högtalare är förövrigt också sjukt prisvärda om du ser ett par begagnade då dom inte kräver så stora rum för att komma till sin rätt

http://minhembio.com/Falk_sthlm/138177/

sen kan du kolla in min om du tycker det är kul.. http://minhembio.com/Prulle

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
fynda.se tipsar jag om mkt bra saker till bra priser, dynavoice är ett märke som spelar klart och rent (och tryck och volym men det är vanligare för billiga högtalare) för sin prisklass har själv ett par m85or som iof är alldeles förstora för mitt rum (allt skakar så fort man höjer lite, men ställer man ut som i huset så är dom magnefika :D kostar 3 lök NYA nu såg jag.) sen som förstärkare vet jag inte riktigt har en nad c370 men det är smått overkill, dynavoice är lättdrivna och naden är ett kärnkraftverk, vid halv volym skakar tv soffan 2 rum bort.. polarn har en xtz föstärkare som imponera gymt på mig, kan spela rent som tusan! kolla in hans hemmabio så får du lite mer tips :) Hans högtalare är förövrigt också sjukt prisvärda om du ser ett par begagnade då dom inte kräver så stora rum för att komma till sin rätt

http://minhembio.com/Falk_sthlm/138177/

sen kan du kolla in min om du tycker det är kul.. http://minhembio.com/Prulle

jo, fynda.se har jag blivit tipsad om också (och även då rörande dynavoice) men jag har liksom lite inpräntat i huvet att beggade högtalare som var dyra när de var nya men nu är smått nedsatta funkar bättre än nya högtalare som är hyfsat billiga från början...:D men jag har faktiskt kollat in dynavoice's högtalare och funderar på ett par såna plus nån subwoofer och centerhögtalare när uppdateringsjävulen övertygat mig:D ser snyggt ut, fast din polares högtalare såg lite väl små ut:7peta :D vad har du för uteffekt i din stärkare?

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
jo, fynda.se har jag blivit tipsad om också (och även då rörande dynavoice) men jag har liksom lite inpräntat i huvet att beggade högtalare som var dyra när de var nya men nu är smått nedsatta funkar bättre än nya högtalare som är hyfsat billiga från början...:D men jag har faktiskt kollat in dynavoice's högtalare och funderar på ett par såna plus nån subwoofer och centerhögtalare när uppdateringsjävulen övertygat mig:D ser snyggt ut, fast din polares högtalare såg lite väl små ut:7peta :D vad har du för uteffekt i din stärkare?

De B&W-högtalarna du har valt är på alla ljudmässiga sätt mycket bättre än vad dynavoice är. Alla dagar i veckan.

Därmed inte sagt att dynavoice spelar dåligt. De är säkert väldigt prisvärda. :nicka

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj

Haha små?! ja möjligen rent estetiskt men större är inte alltid bättre (carwin vega är stora... och låter skit)

Ja ett par m85or och en bas för det alra mörkaste lär va en bra lösning (jag mennade att du skulle köpa dom beggade för att komma löjligt billigt undan)
Dock finns det inte nånting med mina dynavoice som är bättre än kanton högtalarna. Min förstärkare lämnar 150w per kanal 8 ohm(läs om ur nad mäter så förstår du varför det inte låter så mkt som det egentligen är..) http://www.stereophile.com/integratedamps/633/index1.html

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
men jag har faktiskt kollat in dynavoice's högtalare och funderar på ett par såna plus nån subwoofer och centerhögtalare när uppdateringsjävulen övertygat mig:D

Det är sånt man bara tror. Sedan står man där och har just pyntat drygt fem laxar för enbart en centerkanal av samma serie som frontarna... Det är lite det som är problemet med bra grejer från början.

Högtalarna som du ska lyssna på är grymt fina. Lyssna gärna på Liveinspelningen "Keith dont go" med Nils Lofgren på stålsträngad akustisk gitarr (från typ -94, inte den gamla grötiga skiten). Helt sjukt bra på dessa högtalare.

Håller själv på och jagar begagnade B&W 601 s3 till köket för att koppla ihop med mina gamla NAD-prylar. Jag menar, det ska väl låta bra medans man lagar mat också?! Problemet är att folk begär 2500:- begagnade (och får dessutom sålt de) när de kostade endast 3600:- nya. Det bär emot att pröjsa mer än hälften av nypriset...

Edit: 3600:- ska det vara...

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Det är sånt man bara tror. Sedan står man där och har just pyntat drygt fem laxar för enbart en centerkanal av samma serie som frontarna... Det är lite det som är problemet med bra grejer från början.

Högtalarna som du ska lyssna på är grymt fina. Lyssna gärna på Liveinspelningen "Keith dont go" med Nils Lofgren på stålsträngad akustisk gitarr (från typ -94, inte den gamla grötiga skiten). Helt sjukt bra på dessa högtalare.

Håller själv på och jagar begagnade B&W 601 s3 till köket för att koppla ihop med mina gamla NAD-prylar. Jag menar, det ska väl låta bra medans man lagar mat också?! Problemet är att folk begär 2500:- begagnade (och får dessutom sålt de) när de kostade endast 360:- nya. Det bär emot att pröjsa mer än hälften av nypriset...

Å andra sidan vad är det som blir sämmre på ett par högtalare på 1 år eller hur mkt slit en förstärkare på 3 år? Noll. Iof har min mor lyckats repa mina högtalare men om vi pratar helt felfria. Däremot förstår jag inte hur man kan köpa högtalare utan att ha provat minst 5 olika stilar av musik på dom.

Föresten varför ska du ha nad i köket? nad spelar ju överlagt mer högt än bra, eller dom kanske bara råkade vara över?

De B&W-högtalarna du har valt är på alla ljudmässiga sätt mycket bättre än vad dynavoice är. Alla dagar i veckan.

Därmed inte sagt att dynavoice spelar dåligt. De är säkert väldigt prisvärda. :nicka
precis b&w är bättre men i en annan prisklass (såg inte att han skulle titta på några och hittar inte länken)

Last edited:

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Haha små?! ja möjligen rent estetiskt men större är inte alltid bättre (carwin vega är stora... och låter skit)

Ja ett par m85or och en bas för det alra mörkaste lär va en bra lösning (jag mennade att du skulle köpa dom beggade för att komma löjligt billigt undan)
Dock finns det inte nånting med mina dynavoice som är bättre än kanton högtalarna. Min förstärkare lämnar 150w per kanal 8 ohm(läs om ur nad mäter så förstår du varför det inte låter så mkt som det egentligen är..) http://www.stereophile.com/integratedamps/633/index1.html

just estetiskt jag menade;) nejdå, det är helt sant:) men det får gärna vara stort och låta bra:) oki doki.
ok, min lämnar bara 105 (tror jag) per kanal (8 ohm) men jag har hört att yamaha spelar på för mer än det ser ut de också så det ska nog gå bra:)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Fan, detta jävla slösurfande på sporthoj gör ju att man blir sugen på att köpa ett par högtalare nu asså.... :)

Men vilka av dessa högtalare är bäst/prisvärdast ?

Proson Stratego 212 SA
http://www.fynda.se/index.php3?prodid=3000

B&W DM684
http://www.hifiklubben.se/produkter/hoegtalare/golv/bw_dm684_hoegtalare_weng.htm

Hur är Proson som märke egentligen?
Har ju fattat att B&W ska va bra grejer iaf....
Polarn (han vars hembio jag länka till) har 10" varianten av dom där till salu för 2000 om du är intreserad

Proson som märke är ojämnt, visa sake är bra visa är riktigt skit dom där är som dynavoicen men bättre bas sämre klarhet på diskanten

just estetiskt jag menade;) nejdå, det är helt sant:) men det får gärna vara stort och låta bra:) oki doki.
ok, min lämnar bara 105 (tror jag) per kanal (8 ohm) men jag har hört att yamaha spelar på för mer än det ser ut de också så det ska nog gå bra:)
va är det för några b&w du ska kolla på? är nyfiken :D

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Håller själv på och jagar begagnade B&W 601 s3 till köket för att koppla ihop med mina gamla NAD-prylar. Jag menar, det ska väl låta bra medans man lagar mat också?! Problemet är att folk begär 2500:- begagnade (och får dessutom sålt de) när de kostade endast 360:- nya. Det bär emot att pröjsa mer än hälften av nypriset...

hehe, det har du nog rätt i...:D
jo, många har ju höjt just de högtalarna till skyarna så jag ska nog bli nöjd med dem:) ska se om jag kan få tag i låten:tummenupp

aha... jag antar att du menade 3600:- :D jo, det förstår jag... lycka till iallafall!:)

precis b&w är bättre men i en annan prisklass (såg inte att han skulle titta på några och hittar inte länken)

i en annan prisklass nya, men köper man begagnat kan man få ett par bra b&w till samma pris som de där dynavoice, och det är det jag satsar på:tummenupp

va är det för några b&w du ska kolla på? är nyfiken :D

de här:tummenupp
http://www.blocket.se/vi/14384489.htm?ca=15_s

Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Grejen är ju egentligen såhär att jag behöver inte det absolut renaste rena superljudet utan jag vill gärna kunna dunka på med hög volym men så att det fortfarande låter bra liksom. Funkar Proson-grejerna till detta?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Grejen är ju egentligen såhär att jag behöver inte det absolut renaste rena superljudet utan jag vill gärna kunna dunka på med hög volym men så att det fortfarande låter bra liksom. Funkar Proson-grejerna till detta?
Jo det gör dom helt klart.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
B&W-högtalarna är ju mer än dubbelt så dyra. De är dock inte mer än dubbelt så bra. :gnissla

Att proson är bra budgethögtalare råder det inget tvivel om, men är valet mellan de två röstar jag på B&W. :tummenupp

Jo, de är mer än dubbelt så bra. Fast det kanske bara råkar vara att jag hört Proson i fel sammanhang, i ett trångbott vardagsrum tillsammans med en silvrig förstärkare med en jättetunn DVD-spelare och lakrits emellan och B&W i ett välbyggt lyssningsrum på HiFi-klubben.

Fast jag föredrar Dalis nya IKON-serie

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Å andra sidan vad är det som blir sämmre på ett par högtalare på 1 år eller hur mkt slit en förstärkare på 3 år? Noll.

Föresten varför ska du ha nad i köket? nad spelar ju överlagt mer högt än bra, eller dom kanske bara råkade vara över?

Det är inte slitaget utan någon slags princip som bråkar... Uppenbarligen är dessa 601 s3 värda 2500:- eftersom de blir sålda. Hoppas att jag kan göra en bra affär en dag på dessa ändå...

Varför nad? Har en bra stärkare ligger och bara väntar att få jobba lite. NAD är definitivt inte bara för att lyssna högt på. De må ha höga effektvärden som inte syns på pappret, men ffa så låter de fruktansvärt bra! Bra skit helt enkelt!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...