I'm alive!
Tack alla för all hjälp, det uppskattas verkligen!
Du är medveten om att du reste dig upp och mestadels själv, men med lite hjälp av funktionärerna, småsprangstaplade bort till softfenset där du föll ihop? Direkt efter kraschen låg du precis intill banan.Min minnesbild säger:
Jag fattar direkt att det inte kommer att gå och jag bromsar så hårt jag kan. Sen vaknar jag upp vid softfencen med en snäll sjuksyrra framför mig.
Du är medveten om att du reste dig upp och mestadels själv, men med lite hjälp av funktionärerna, småsprangstaplade bort till softfenset där du föll ihop? Direkt efter kraschen låg du precis intill banan.
Det hade ju varit klart bättre om han legat kvar med facit i hand, men man vet ju själv hur man reagerar efter en krasch, man ska till varje pris upp och bort från banan. Svårt att bedöma situationen ur deras synvinkel när man inte var där framme. De kanske försökte med det, jag såg att de tidigt signalerade efter ambulans i alla fall, men att resonera med en primitiv hjärna i flyktmode är inte så enkelt. Nu menar jag inte att din hjärna vanligtvis är primitiv Andreas, är väl bäst att tillägga.Ja det var faktiskt helt idiotiskt gjort. Dom borde försökt få dig att ligga stilla och inte röra dig alls! Om man svimmar och sedan vaknar har man ganska svårt att känna om man brutit någonting. Ex nacken etc...
Det hade ju varit klart bättre om han legat kvar med facit i hand, men man vet ju själv hur man reagerar efter en krasch, man ska till varje pris upp och bort från banan. Svårt att bedöma situationen ur deras synvinkel när man inte var där framme. De kanske försökte med det, jag såg att de tidigt signalerade efter ambulans i alla fall, men att resonera med en primitiv hjärna i flyktmode är inte så enkelt. Nu menar jag inte att din hjärna vanligtvis är primitiv Andreas, är väl bäst att tillägga.
Ja, av någon anledning känns hojen alltid som rätt ställe att springa till, även om det skulle vara en helt vanlig träning som ändå automatiskt kommer att rödflaggas.Nej jag vet du har helt rätt. Jag brukar alltid försöka resa mig upp och gå bort till hojen oavsett om Lårbenshalsen armen etc gått åt helskotta...
Trist med vurpan Andreas! Jag hörde från lite olika håll att du hade gått omkull, men fick inga exakta besked om vad som hade hänt Men tur att det inte blev värre iaf! Krya på dig!I'm alive!
Jag vurpade som sagt på startvarvet i SST600 på lördagen.
Jag genomförde själva starten som planerat: hålla långt ut till höger och köra runt alla fegisar som bromsar för tidigt.
Ingen kamera på hojen tyvärr, men lite halvspännande och se en hoj komma in mot banan när man ligger mitt i svängen. Hann till och med få nån flashback från superbike-kraschen där 2009. Men allt gick ju fint och snygg uppkörning av Jocke.Ingen i SST600 som åkte med kamera och fick med Jocke (#64?) i starten?
Lika imponerande att hålla hojen på hjulen genom sjön över gräset, som av alla andra att inte köra över honom när har kom ut på andra sidan igen. Att sen köra upp sig så bra efter en sån adrenalinstart imponerade på mig iaf.
Ingen kamera på hojen tyvärr, men lite halvspännande och se en hoj komma in mot banan när man ligger mitt i svängen. Hann till och med få nån flashback från superbike-kraschen där 2009. Men allt gick ju fint och snygg uppkörning av Jocke.
Han hade tagit bilder förr! Grym kvalité på demJag har lagt upp lite bilder från lördagen (mest Superbike) tagna av fotograf "Roffe" som fanns på plats.
Bilderna finns här: http://www.tryggracing.se/?page_id=84
Jag skulle vilja säga ALL HEDER TILL FUNKTIONÄRERNA! Fy faan för att stå och vinka med flaggor och bärga hojar ur sandfållor en hel dag i hällregn och snålblåst. Ni är HJÄLTAR i min bok! TACK!
Du är medveten om att du reste dig upp och mestadels själv, men med lite hjälp av funktionärerna, småsprangstaplade bort till softfenset där du föll ihop? Direkt efter kraschen låg du precis intill banan.
Nä, inga minnen av det, men jag har hört lite olika versioner av vad som hände efter vurpan.
De kanske är lika bra att jag inte minns, det var säkert inga roliga minnen ändå..
Jag är väldigt tacksam för allt. Funktionärer som hjälpte mig, tävlingsledningen som rödflaggade, all sjukvårdspersonal som var duktiga och trevliga, allt stöd jag fick när jag kom tillbaka till Sviestad, stödet här på sh, OCH Lena som hjälper mig med allt från att ha tvål under armarna och öppna mjölkpaket till att knyta skor och skjutsa till jobbet.
Tack alla.
Han hade tagit bilder förr! Grym kvalité på dem
Tror Macke kan tänka sig att sälja ena njuren för bakhjulsbilden
(Jag hade iaf gjort det....)
I'm alive!
Jag vurpade som sagt på startvarvet i SST600 på lördagen.
Jag genomförde själva starten som planerat: hålla långt ut till höger och köra runt alla fegisar som bromsar för tidigt.
Min minnesbild säger:
Jag kom iväg bra och bromsade om startledet framför och började vika in. Då kom en eller två som bromsat på sig och körde rakt fram, men nöd och näppe lyckas jag komma bakom, men så fort de försvinner ur synfältet uppenbarar sig nästa hinder. En förare som startade betydligt längre fram har också bromsat på sig, och är nu på väg in i smeten igen. Han kör inte åt samma håll som jag och inte alls lika fort. Jag fattar direkt att det inte kommer att gå och jag bromsar så hårt jag kan. Sen vaknar jag upp vid softfencen med en snäll sjuksyrra framför mig.
Han som jag bromsade för klarade sig med en knuff på bakhjulet, men dessvärre drogs Viktor Osberg med i fallet. Han klarade sig 'bra' fysiskt, men fick lite att göra med hojen förståss. Jag är ledsen för det. Glädjande var att Viktor fick ihop hojen och tog poäng på söndagen!
Jag fick åka ambulans och blev mycket väl omhädertagen av alla inblandade. Diagnosen blev brutet nyckelben och hjärnskakning. Jag har visst dubbelseende, men det ska förhoppningsvis försvinna om ett par dagar.
Min hoj gick det helt ok med. Ett gäng flitiga mekaniker och en timme tog det för att preparera den till Christer Bohm, som behövde den bätter än mig då hans gick sönder betydligt värre på söndagens kval 2. Christer knep 6:e-platsen i regnet, så nu vet jag att materialet duger!
Tack alla för all hjälp, det uppskattas verkligen!
Och avslutningsvis: Anton Sterner, vilken GUD! Bra kört och GRATTIS till FÖRSTAPLATSEN! Mycket välförtjänt.
Ett STORT TACK till dej Andreas som vågade låna ut hojen till mej efter att jag gjort skrot av min på kvalet.
Och tack till alla som hjälpte till å få den körklar till racet
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |