LMS RR-Träningar 2009

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Ingen från Sthlm som ska ner?
Synd, du postade lite för sent, hoppas det löste sig.

För första gången närvarade jag på en träning utan egen hoj, istället agerade jag läktarexpert/mekaniker/coach. Min adept för dagen var GustavO, detta fjuniga tonårslöfte...ehh, jag menar, håriga medelåldersman. Då jag höll en vakande hand över maskineriet avklarades en hel (HEL!) tisdagsträning utan haverier. Bara tanka och köra. När min lärjunge blev knäsvag och var på väg att förlora tron lyssnade han till min röst, kämpade ner sina demoner och satte PB. Han skötte sig exemplariskt! Det var underbart att få höra och känna lite RR, blev åksjuk som fasiken. Innan jag landar i vardagen ska jag fortsätta planera för min rosaskimrande nära framtid med en startklar hoj och massor av tid och pengar över till att plöja ner i detta träsk som kallas RR. Och det bästa av allt, i skrivande stund sitter jag och luktar på min T-shirt som fortfarande doftar A747. Ahhh.... :D

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Satan i gatan vad trevligt det var, igen. Sol, värme, tvåtaktsdoft. Nya rekord och gamla vänner i en härlig blandning som tillsammans formar en liten egen värld som egentligen inte finns, där manna ramlar från himlen och alla bekymmer glöms bort. Ungefär. Liten träningsrapport med "ground breaking news" finns på hemsidan. :D

Synd, du postade lite för sent, hoppas det löste sig.

För första gången närvarade jag på en träning utan egen hoj, istället agerade jag läktarexpert/mekaniker/coach. Min adept för dagen var GustavO, detta fjuniga tonårslöfte...ehh, jag menar, håriga medelåldersman. Då jag höll en vakande hand över maskineriet avklarades en hel (HEL!) tisdagsträning utan haverier. Bara tanka och köra. När min lärjunge blev knäsvag och var på väg att förlora tron lyssnade han till min röst, kämpade ner sina demoner och satte PB. Han skötte sig exemplariskt! Det var underbart att få höra och känna lite RR, blev åksjuk som fasiken. Innan jag landar i vardagen ska jag fortsätta planera för min roaskimrande nära framtid med en startklar hoj och massor av tid och pengar över till att plöja ner i detta träsk som kallas RR. Och det bästa av allt, i skrivande stund sitter jag och luktar på min T-shirt som fortfarande doftar A747. Ahhh.... :D
Besöket på Gyllene Måsen i Skärblacka satt som en perfekt avslutnign på en trevlig sommarkväll.

Last edited:

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Jaha här åker man bort och jobbar lite och vips så skrivs de massa skit.

Däcksponsen av Kobbe funka kalas utom när Gustaf lät mig köra ut med 3,0 i kalltryck :krama
Senaste däcket från Gustaf hade dock världens största bula på sig så fick köpa "ny" sula av Spjeldnes som redan lagt ett par 8:eek:r med det på gåsen. Gick dock kanon ändå, tog dock slut. Har kvar däcket som ev. kvaldäck till KM. :yoparty

Pga det gick jag istället på Pelles däck till torsdagen sladdade härlit men funkade ändå ska ju träna på det med så :)

Manuell tractionkontroll äger dessutom, vrid till det släpper så du nästan trillar av (vid osäkerhet vrid mer). Nästa varv ta ett par grader mindre på gasen. Klart :tummenupp

PS. har faktiskt beställt ett set egna däck som kommer nu i veckan :näsblod

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Pga det gick jag istället på Pelles däck till torsdagen sladdade härlit men funkade ändå ska ju träna på det med så :)

Manuell tractionkontroll äger dessutom, vrid till det släpper så du nästan trillar av (vid osäkerhet vrid mer). Nästa varv ta ett par grader mindre på gasen. Klart :tummenupp

Har du rivit kopplingen än så du är säker på att det var däcket som slirade? :D

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Pitte! Kan inte du ta träningen?

Jag behöver prova om hojen är körbar efter vupan igår!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Joodå, det blir träning imorrn. Efter det kan jag dock inte ta några fler för jag har inte möjlighet att närvara på fler träningar i år, tyvärr. Men imorrn blir det åka av och jag vill inte veta av nåt regn, då går jag hem! :6surkart

alve

SST 600 #3
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawa
Härligt jag kommer! :) om det inte blir regn vill säga :mad:

Joodå, det blir träning imorrn. Efter det kan jag dock inte ta några fler för jag har inte möjlighet att närvara på fler träningar i år, tyvärr. Men imorrn blir det åka av och jag vill inte veta av nåt regn, då går jag hem! :6surkart

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern

Gött! Tackar!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Är det 17-20 ni kör? Om jag hinner tänkte jag ta mig ner och fotografera om det är okej!

17 - 20 stämmer bra, kom gärna och byt några ord med mig först så jag vet att du är där och inte bryter träningen för att det är nån galning ute och springer vid banan... :)

hawkins31

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Saknar hoj
17 - 20 stämmer bra, kom gärna och byt några ord med mig först så jag vet att du är där och inte bryter träningen för att det är nån galning ute och springer vid banan... :)

Ja det ska jag göra. Länge sedan jag blev kallad galning, men det är säkert inget illa menat.

Vad heter du? Så jag vet vem jag ska fråga efter?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ja det ska jag göra. Länge sedan jag blev kallad galning, men det är säkert inget illa menat.

Vad heter du? Så jag vet vem jag ska fråga efter?

Haha, har du bara visat dig så är du ingen galning längre men det har hänt att vi fått flagga av pass för att nån vart ute och sprungit runt banan utan att säga till - vet vi inte att nån ska ut och fota så misstolkar man det lätt som mildare självdestruktivitet. :)

Gustaf heter jag, kommer du strax innan fem så är det jag som håller i förarmötet - annars är det bara att fråga efter mig, träningsansvarig.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...