LMS RR-Träningar 2009

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Det är väl just det där som lite konstigt, att man kör för fort för att vinka med hand eller ben samtidigt som man ska ta ett konstigt spår i kurvan. Vad gör man? -Sänker först farten och vinkar sen.
Om man säker farten innan man signalerar tycker jag att vi står på ruta 1 igen.

Jag vet att jag låter gnällig, men det är viktigt. :sissy

Man behöver inte sänka farten fören men är utanför spåret... När man är utanför idealspår kan man lugnt sänka farten lite lagom så man klarar att vinka...

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
CBR600RR 05
Man behöver inte sänka farten fören men är utanför spåret... När man är utanför idealspår kan man lugnt sänka farten lite lagom så man klarar att vinka...

Kan nog vara bra med en övertydlig:smasha repetition på förarmötena, även om innebörden varit densamma i tidigare genomgångar

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Svårt att få det snyggt banan är breddare i verkligheten eller något :rolleyes:

Men som ni ser är spåret samma ända fram till första apex i nya då de som ska fortsätta runt tippar över åt vänster och går på gas och de som ska in i depån fortsätter hålla tag i högerkanten och har jämn gas tills att det är en lucka till vänster om en. Kan vara svårare i praktiken men så bör teorin vara iaf. :)

Bifogat

• depa.JPG
    depa.JPG
    34.9 KB · Visningar: 76

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Vet inte om det står på banlicens eller liknande hur depå infarten ska gå till men har ni förslag på ändringar så bara hojta till det är det jag som förarrepresentant finns till för :)

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Svårt att få det snyggt banan är breddare i verkligheten eller något :rolleyes:

Men som ni ser är spåret samma ända fram till första apex i nya då de som ska fortsätta runt tippar över åt vänster och går på gas och de som ska in i depån fortsätter hålla tag i högerkanten och har jämn gas tills att det är en lucka till vänster om en. Kan vara svårare i praktiken men så bör teorin vara iaf. :)

Verkar enklare att fortsätta till sista höger i "nya" partiet, för att hålla kvar i högerspår.
//
Benny

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
CBR600RR 05
Vet inte om det står på banlicens eller liknande hur depå infarten ska gå till men har ni förslag på ändringar så bara hojta till det är det jag som förarrepresentant finns till för :)

Kanon. Jag är inte till mina sinnens fulla bruk så här tidigt på morgonen men Bennys förslag verkar vettigt om man nu skulle göra nån förändring.
Dock kan det väl vara ganska svårt att komma ut i normal fart från nya sektionen och slicka höger utan att innan ha saktat ner i nya sektionen vilket gör att man blir en fara för de övriga bakomvarande om man håller idealspår.
Ni har säkert slagit ihop era kloka huvuden på månadsmötena och diskuterat scenarium om detta.
Jag vet inte om det är bara jag som upplevt läskiga situationer då folk saktat ned mitt i nya sektionen för att hålla ut handen eller dylikt.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Verkar enklare att fortsätta till sista höger i "nya" partiet, för att hålla kvar i högerspår.
//
Benny

Det låter som upplagt för att bakomliggande förare ska torpedera föraren som ska i depå. Det är ett typiskt omkörningsställe där man som bakomliggande förare ger järnet för att ligga så nära som möjligt för att kunna dyka om på högersidan in i bergskurvan. Jag har själv varit nära att torpedera en framförvarande förare just på detta sätt, då han plötsligt valde att slå av och gå mot högerkanten.

Zenits förslag är bättre eftersom föraren försvinner ur idealspår på ett ställe där båda förarna har låg och jämn hastighet och ut ur idealspår åt ett håll där ingen försöker köra om.

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Jag skulle bara meddela att nu är även stövlarna torra. :tummenupp

Att man kör 76 mil en tisdag för att köra motorcykel i hällregn och dessutom tycker att det var kul, går inte att berätta i vilka sammanhang som helst. De kan komma med den trånga jumpern...

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Jag tror att det säkraste med nuvarande banlayout är att göra som det är sagt nu, dvs kör som vanligt tills man passerar första höger och ligg då kvar utåt höger genom hela nya sektionen. Eftersom man naturligt kommer ut utanför idealspår direkt i utgången av högern då, är det inte kritiskt att få upp handen direCkt om det känns stressigt, utan det kan göras nere i vänstern. De som eventuellt ser den om du får upp den tidigare är ändå inte de som kommer att konkurrera med dig om plats i högern ut ur nya sektionen, eftersom idealspåret är så mycket snabbare. Anser jag i alla fall, slå mig gärna på fingrarna om jag har fel.

Jag tror att felet många gör, och jag också gjort, är att försöka vara övertydlig för tidigt, vilket skapar en osäkerhet in i första högern. Information som kommer för tidigt kan, även om den är korrekt, skada mer än den hjälpen.

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Hoj
CBR600rr 07a
Från BoTT organisationen eller förarna ??
Fast.. det spelar väl ingen roll nu..

Synd, hade sett fram emot den racehelgen länge.
//
Benny

Från båda, organisationen indikerade ju tidigt att man inte var intresserade av ett BoTT race på Sviestad, jag har vi två tillfälle ställt frågan på sporthoj, Micke Larsson på Ducce sidan, men intresset har varit ljumt, det räcker inte med att 8-10 är intresserade för att ta den tiden på racet varav kanske hälften dyker upp. Det är verkligen synd, jag och många med mej ville att det skulle bli av, men det är till synes och sist i det här fallet BoTT förarnas val (inte du Benny)

/ Christer (på sonens konto)

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Du är väldigt välkommen att ställa upp i Rocky 1000 med din Aprilia. :)

Jag är bara :mad::mad: att det pga. rent felaktiga beslut... inte blir BoTT.
(edit... felet ligger INTE på LMS)
Eller så gör jag så här.
Bytes: -08 Aprilia Factory mot gatreggad racehoj. 1000cc eller 600cc

Det är sista året jag kör, så jag hittar nog ett sätt att köra.

Förresten har jag alltid velat köra en 250 racehoj... någon som vill hyra ut till en IKKE krashbenägen sjunkande stjärna (eller glödlampa kanske skulle passa bättre som beskrivning):)
//
Benny

Last edited:

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Från båda, organisationen indikerade ju tidigt att man inte var intresserade av ett BoTT race på Sviestad, jag har vi två tillfälle ställt frågan på sporthoj, Micke Larsson på Ducce sidan, men intresset har varit ljumt, det räcker inte med att 8-10 är intresserade för att ta den tiden på racet varav kanske hälften dyker upp. Det är verkligen synd, jag och många med mej ville att det skulle bli av, men det är till synes och sist i det här fallet BoTT förarnas val (inte du Benny)

/ Christer (på sonens konto)

Helt feil, tror ikke dette er førernes valg! Samtlige av oss som har kjørt i BoTT de siste årene anser at LMS-weekenden er et meget bra arrangement og jeg tror de fleste ville ha kjørt dersom det ble sendt ut en info!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kanske dags att byta datum på anmälningssidan.
Ser jag ut som en webmaster för LMS? Va? Va? Va? :mad: :7peta

Förresten har jag alltid velat köra en 250 racehoj... någon som vill hyra ut till en IKKE krashbenägen sjunkande stjärna (eller glödlampa kanske skulle passa bättre som beskrivning):)
//
Benny
Klart du ska köra 250 innan du lägger av! Maila Nordgren så får du en hoj som är i bra skick. http://www.nordgrenracing.com/ :banana

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...