LMS RR-Träningar 2009

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Kul att träna på Sviestad igen men jag tycker det är lite dåligt att klockan 17 meddela att det blir försenat för att det saknas en flaggvakt. Sånt måste lösas i god tid före träningen.

Sen borde ordningen som grupperna kör i vara densamma vid alla träningar.

Håller med... det är surt att massor tid går till spillo... Sen att det stod koner mitt i banan när träningen började är inte heller riktigt bra...
Märkligast av allt var nog att vissa koner fortfarande stod kvar även när jag åkte ut på banan i grupp tre.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Kul att träna på Sviestad igen men jag tycker det är lite dåligt att klockan 17 meddela att det blir försenat för att det saknas en flaggvakt. Sånt måste lösas i god tid före träningen.

Sen borde ordningen som grupperna kör i vara densamma vid alla träningar.

I vanliga fall har vi som regel att man inte får börja ta betalt före man har minst två funkisar = ordna innan!

Tyvärr var inte de som höll i träningen igår så vana att hålla i en träning. Vi får hoppas att det blir bättre näsrta gång. :)

Bernhard

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2007
Hoj
HONDA 600RR -07
Träning 4 Aug = Funktionärskväll. Innebär det ENDAST funktionärer, basta ? ...eller kan det finnas platser 'över' för en åksugen som betalar 250:- (är medlem i LMS) ?

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Träning 4 Aug = Funktionärskväll. Innebär det ENDAST funktionärer, basta ? ...eller kan det finnas platser 'över' för en åksugen som betalar 250:- (är medlem i LMS) ?

Vad tror du själv att det betyder? Ställ upp för klubben en dag under säsongen så får du vara med 4/8 annars får du INTE köra. Enkelt va! :)

Bernhard

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2007
Hoj
HONDA 600RR -07
Vad tror du själv att det betyder? Ställ upp för klubben en dag under säsongen så får du vara med 4/8 annars får du INTE köra. Enkelt va! :)

Solklart ! - Jag köper denna regel...

(Kommer definitivt att engagera mig mera i klubben/funktionär framåt - men som första året med mer "aktiv åkning" har jag haft lite problem med pusslet köra-jobb-familj.)

"en dag under säsongen" - på LMS sida står det tre träningar eller en tävling...?

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Solklart ! - Jag köper denna regel...

(Kommer definitivt att engagera mig mera i klubben/funktionär framåt - men som första året med mer "aktiv åkning" har jag haft lite problem med pusslet köra-jobb-familj.)

"en dag under säsongen" - på LMS sida står det tre träningar eller en tävling...?

Ta en tävlingsdag så blir det en dag. Lättare att komma ifrån en dag än tre kvällar kanske? Speciellt om man vill träna då!

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Behövs hjälp idag? Saknar fortfarande delar, så det passar bra för mig att flagga lite.

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Saknar du delar till en R6? Vad behöver du?
Det är egentligen inte specifikt till en R6:a, det är nedre änden på stöddämparen som gått av, och det är om jag förstått rätt samma på många öhlinare. Interfacet mot hojen är ett par bussningar man slår in i, och de har jag kvar.

Nedre stötdämparändan (M17-gänga), inklusive lager är alltså vad jag behöver. Fick just ett SMS att de var restade från Öhlins, så om någon har en liggande blir jag lycklig som ett barn.

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
WR, TLR
Jag tänkte komma och kolla idag, är det en en seriös träning eller är det bara laj?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag är tidigt ute, men nästa vecka... Finns det några eldsjälar som håller i träning då? Jag har inte kört på Sviestad sen 2007 och tänkte förära eder med ett besök.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Bilder! Bilder! Jag vill ha lite sviestadbilder med nya snygga lacken!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...