Fjordmannen
Ny medlem
Vad är det för slags väder i Linköping nu?
Vad är det för slags väder i Linköping nu?
Är det inga heldagar på Sviesta?
Jag är less på att köra 55mil för att åka i regn.
Har haft enorm otur med vädret senaste åren
//
Benny
nej men det vore jävligt gött om det blev lite heldagar i framtiden
nej men det vore jävligt gött om det blev lite heldagar i framtiden
...massa text...
Snygg räddning!
Det sker ganska ofta incidenter med folk som tar escapen med, man måste ju korsa banan då, och då med lägre fart.
Även som man tittar bakåt innan man kör så är risken att någon kommer i full fart som man inte hunnit se.
Jag tror att gör man som vi bestämt och det har sagts på hundratals förarmöten så finns det inget större problem.
När man går ner i nya så tar man spåret precis som vanligt men ligger kvar i högerkant hela vägen till depåinfarten. Det finns ingen som klarar av att ligga till höger om idealspår där. Alltså man slickar högerkanten i hela nya sektionen.
Att byta spår på rakan är ju helt galet och borde svartflaggas, jag vill inte va på banan tillsammans med folk som gör det! Då är det som sagt helt klart bättre att ligga kvar i vänsterkant och ta escapen.
Jag tror att gör man som vi bestämt och det har sagts på hundratals förarmöten så finns det inget större problem.
När man går ner i nya så tar man spåret precis som vanligt men ligger kvar i högerkant hela vägen till depåinfarten. Det finns ingen som klarar av att ligga till höger om idealspår där. Alltså man slickar högerkanten i hela nya sektionen.
Om jag ska slicka högerkant i HELA sektionen, när ska jag signalera med handen?
När du följt högerkanten ner för krönet så långt att du åkt ut ur idealspåret, så slår du av och sträcker upp handen. Det fungerar smidigt av sig självt, den som ligger bakom ser bara hur föraren framför försvinner ur spåret, smidigt och säkert. Man kan också redan i inbromsningen signalera med kroppspråk att man inte längre ger 100%.
Det låter bra.
Hur många av tio gör som beskrivet? Alltså, hur många håller högerkant HELA nya och slår inte av förr än de är ur spår?
Klockrent om vi kunde få till det innan B-racet
Någon som vet vad det kostar och hur många som behövs för att det skall gå ihop med hyran av bana?
Hade en tanke tidigare i våras att hyra banan, men insåg att jag helt enkelt inte har tid att rodda allt själv.
//
Benny
Har man problem att sträcka upp handen mitt i kurvan så går det bra med benet ut också, uppfattas på samma sätt men det allra viktigaste är att placera sig rätt (ur spår). Om man inte klarar att hålla högerkanten från första högern så kör man för fort.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |