Lost säsong 2

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
hittar inte att detta varit med tidigare. Hittade det på ett annat forum som tyvär inte hade någon länk till var info kommer ifrån, troligen är det teorier hur som helst väldigt intressant:

Shannon does die, that is correct. The reason she dies is because she has the disease. The black smoke that was seen in the Exodus episodes is the disease itself. it enters your body and plays with your mind and ultimately turns you crazy. "The Others" are infact the smoke, the smoke that can take form of humans. This was all originally created by Dharma, who fled when experiments could not be safely contained. Rousseau warns everyone of "the others" and identifies them as the jet black smoke which she points to. This is why her explainations have been so vague. What the others actually do is enter your body and mind in the form of smoke, twist your visions and your dreams, playing on memories and emotions. This sends you crazy causing you to see and hear things. Do you remember when Jack saw his father? or when anyone hears whispering? Well some survivors are already infected but shannons conditon worsens. Rousseau notices that Shannon is behaving as her crew members did when infected. Rousseau kills Shannon.

Paradoxy

Guest
R1 Uffe skrev:
hittar inte att detta varit med tidigare. Hittade det på ett annat forum som tyvär inte hade någon länk till var info kommer ifrån, troligen är det teorier hur som helst väldigt intressant:

Shannon does die, that is correct. The reason she dies is because she has the disease. The black smoke that was seen in the Exodus episodes is the disease itself. it enters your body and plays with your mind and ultimately turns you crazy. "The Others" are infact the smoke, the smoke that can take form of humans. This was all originally created by Dharma, who fled when experiments could not be safely contained. Rousseau warns everyone of "the others" and identifies them as the jet black smoke which she points to. This is why her explainations have been so vague. What the others actually do is enter your body and mind in the form of smoke, twist your visions and your dreams, playing on memories and emotions. This sends you crazy causing you to see and hear things. Do you remember when Jack saw his father? or when anyone hears whispering? Well some survivors are already infected but shannons conditon worsens. Rousseau notices that Shannon is behaving as her crew members did when infected. Rousseau kills Shannon.

Spooky :tomten

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
toca1 skrev:
hahaha jag markerad hela sidan & klistrade sen in den i ett word dok å kolla va jag hittade :)

http://www.oceanic-air.com/

större bild ---> http://ninjaz.kicks-ass.net/toca1/img436126d82e64d.jpg

SPOILERVARNING

Hittade du flygbiljetten på oceanic-air.com eller?

Är det nån mer som lagt märke till att datum saknas på flygbiljetten?
Det är medvetet tror jag, läste på ett av alla LOST-forum en teori om att året är 2012! Vi tror det är nutid men hela serien utspelar sig alltså i framtiden. Detta har sina förklaringar enligt teorin jag läst.

Jag är övertygad om att författarna med flit spelat på "vi vet inte ens själva hur vi ska lösa up alla knutar" för att det ska bli ännu mera mystiskt. Genidrag faktiskt. Det är klart de har tänkt ut det hela, inte varje detalj kanske men själva storylinen från början till slut.

Annars är det en riktigt bra serie, har följt den sedan USA-premiären, innan hypen ;-)
Det är väl bara Twin Peaks och The X-Files som varit så bra/mystiska (till en början iaf, sen ballade de ur som allt annat om man mjölkar ur en bra idé för mkt).

Peace!

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
RuffRyder skrev:
SPOILERVARNING

Hittade du flygbiljetten på oceanic-air.com eller?

Är det nån mer som lagt märke till att datum saknas på flygbiljetten?
Det är medvetet tror jag, läste på ett av alla LOST-forum en teori om att året är 2012! Vi tror det är nutid men hela serien utspelar sig alltså i framtiden. Detta har sina förklaringar enligt teorin jag läst.

Jag är övertygad om att författarna med flit spelat på "vi vet inte ens själva hur vi ska lösa up alla knutar" för att det ska bli ännu mera mystiskt. Genidrag faktiskt. Det är klart de har tänkt ut det hela, inte varje detalj kanske men själva storylinen från början till slut.

Annars är det en riktigt bra serie, har följt den sedan USA-premiären, innan hypen ;-)
Det är väl bara Twin Peaks och The X-Files som varit så bra/mystiska (till en början iaf, sen ballade de ur som allt annat om man mjölkar ur en bra idé för mkt).

Peace!

Om det nu skulle vara i framtiden (2012?), vad skulle det göra för skillnad? Länk till forumet och teorin?

/Micke

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
Jens_von_Helvette skrev:
http://www.oceanic-air.com/seatingchart.htm
om ni trycker på den gröna knappen som det står Pre-board Check-In och lägger bokstäverna i rätt ordning så ska ni se att det också händer nått :tummenupp

Hänger inte med riktigt tror jag.

Edit: Nu kopplade jag :)

mjukis skrev:
Jammen, säg vem Lucia Ana är dårå...

Hur många siter har lost snubbarna byggt för den här serien egentligen, är ju riktigt stort och asahäftigt :)

Ana Lucia är spelas av Michelle Rodriguez. Det är alltså den nya bruden som även var med i The Fast and the.......

Det var även denna tjej som tog en drink med Jack på flygplatsen innan planet lyfte.

Last edited:

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
RuffRyder skrev:
http://forums.go.com/abc/oceanic/thread?threadID=627746

Det är rätt fascinerande hur mycket tid/tankemöda/energi vissa lägger ner på att förklara en fiction-serie :) Men det är kul att läsa.

Peace!

Haha, vilken jävla snubbe (om han nu tänkt ut allt själv). Snacka om insatt, han måste sett avsnitten 10ggr om :)
Men det var en jävligt intressant teori.

R1 Uffe skrev:
Men vad är rätt ordning då för F#* :confused: :va :confused: , jag är ju ordblind verkar det som :kocko :huvet

Dra bokstäverna till rutorna så det blir: O T H E R M A N

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
På "Seating chart" har jag fått fram platserna till.

Ana Lucia
Shannon
Charlie
Jack
Rose
Bone
Locke
Mars Edward
Kate

Varje gång man hittar en ny och trycker på platsen så händer det något. Shannons är mest intressant för då kommer en karta över ön men massa matematiska uträkningar och text på franska mm.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Wesslan skrev:
På "Seating chart" har jag fått fram platserna till.

Ana Lucia
Shannon
Charlie
Jack
Rose
Bone
Locke
Mars Edward
Kate

Varje gång man hittar en ny och trycker på platsen så händer det något. Shannons är mest intressant för då kommer en karta över ön men massa matematiska uträkningar och text på franska mm.
Ja, det är bara ta musen och trycka på varenda ruta på seating chart, så kommer det upp färgade ruter här och var, sen trycker ni på dom och ser vad som händer

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Noterade en annan liten rolig sak igår. Polaren håller på o går igenom hela sæsong 1 eftersom han har trott att Lost bara va skit, dock har hans uppfattning ændrats en del nu.
Iaf, det jag uppmærksammade va att Hurley var med på ett nyhetsinslag nær Jin ær uppe och ska "læmna ett meddelande" till hælsoministern (eller vad han nu va før ngt), dennes dotter sitter och kollar på tv i bakgrunden och dær ær Hurley. Tycker sånt e lite cooligt, samt att limma skinkbit...

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
mjukis skrev:
Noterade en annan liten rolig sak igår. Polaren håller på o går igenom hela sæsong 1 eftersom han har trott att Lost bara va skit, dock har hans uppfattning ændrats en del nu.
Iaf, det jag uppmærksammade va att Hurley var med på ett nyhetsinslag nær Jin ær uppe och ska "læmna ett meddelande" till hælsoministern (eller vad han nu va før ngt), dennes dotter sitter och kollar på tv i bakgrunden och dær ær Hurley. Tycker sånt e lite cooligt, samt att limma skinkbit...
Stämmer, jag såg det oxå, det står i LOST Säsong 1 tråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vågar man läsa i den här tråden om man kollar på fyrans sändningar och inte tankar?

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Markus skrev:
Vågar man läsa i den här tråden om man kollar på fyrans sändningar och inte tankar?
Japp, det kan du nästan göra, för LOST har uppehåll nu i USA, så när dom börjar om så har TV4 kommit ikapp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...