Luftströmmning/flöde - insug och evakuering av varmluft?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Ja, där verkar ju någon ha ägnat sig åt att (någorlunda) vetenskapligt mäta dom temperaturer som är aktuella.

Det som verkar vettigt enligt den tråden är ju en isolerande spacer mot motorn, och kanske att förlänga intagsröret till en kallare plats.

Jag skulle linda avgassystemet med värmebandage om jag verkligen ville reducera temperaturen i motorutrymmet, eller keramspruta första biten om det vore väldigt viktigt.

Vad jag också ser är att skillnaderna han får fram egentligen är så marginella att det inte är värt att lägga några pengar på, utan gör det du kan med eget arbete
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det spelar ingen roll, poängen var att personer upplever "kan inte hålla handen på" temperaturer väldigt olika, och att det är ett värdelöst mätvärde att utgå ifrån i den här (och alla andra) diskutionen.

Det betyder att tempen ligger över ca 55 grader, med viss individuell variation kan du lägga plus eller minus 5 grader.

För sammanhanget är det tillräckligt noga och säger vad vi behöver veta, insugsröret är alldeles för varmt för optimal fyllnadsgrad.

Och att plocka ägg ur en kastrull är inte samma sak som att hålla kvar fingrarna där.
 
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Top