Lumpen är skit.

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
acura skrev:
Sitter här nu med tårar i ögonen och kan inte sova bara på grund av att jag ska tillbaks till lumpen i morgon. Så här är det nästan varje helg men den här är den som varit värst hittils. Och när jag är där får jag ibland sån hemlängtan att jag är alldeles gråtfärdig. I början var det inte så farligt men det är nu de sista månaderna det har börjat bli så här. Måste ju finnas någon som känner igen sig och kanske vet något sätt att underlätta det hela?
Känns inte som att någon tar mig direkt på allvar i "verkligheten" så jag vänder mig hit.

Detta kanske låter drygt i dina öron...men jag längtar som fan till repmånad. Längtar efter dessa roliga övningar kompis-gänget samt gröt varje morgon :tummenupp

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Valle: måste tyvärr släppa en en bomb till dig då. Det finns inga repmöten nu för tiden. Försvarsmakten har inga pengar längre. Vi skulle haft nya KTM hojjar i år men icke.

Nu när man lyckats sova lite känns det lite bättre. Men det är så att nu är det slut på det ljuva livet, nu ska vi vara i fält tills muck! Och vi har inte de nya moderna tälten utan vi har fortfarande gamla 12/20 tält.

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Valle: måste tyvärr släppa en en bomb till dig då. Det finns inga repmöten nu för tiden. Försvarsmakten har inga pengar längre. Vi skulle haft nya KTM hojjar i år men icke.

Nu när man lyckats sova lite känns det lite bättre. Men det är så att nu är det slut på det ljuva livet, nu ska vi vara i fält tills muck! Och vi har inte de nya moderna tälten utan vi har fortfarande gamla 12/20 tält.

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Såhär i efterhand va det bra skoj i lumpen massa galna grejer hade man för sig.
2 år sedan jag muck man längtar fan tillbaka.
Det är bara att bita ihop du kommer inte ångra att du giorde lumpen när du väl muckat.

Fan saknar min 11 bil. :(

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
r matte skrev:
Såhär i efterhand va det bra skoj i lumpen massa galna grejer hade man för sig.
2 år sedan jag muck man längtar fan tillbaka.
Det är bara att bita ihop du kommer inte ångra att du giorde lumpen när du väl muckat.

Fan saknar min 11 bil. :(

instämmer :tummenupp

bara 1år sedan på dagen i fredags, längtar tillbaka och mest av allt saknar man polarna man hade där!

lumpen ÄR roligt, framförallt i efterhand när man kommer tillbaka till det gamla livet, då saknar man allt det dära och framförallt sin lilla LV-kanon :(

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
hållundan skrev:
haha, du vet inte va du pratar om va??? Jag håller iofs inte med att man blir man i lumpen, jag var fan mer barnslig där än va jag är nu. Elle ja, lika barnslig... hehe. Men man lär sig ta ansvar på ett HELT annat sätt än att morsan städar upp efter dig, morsan bäddar, morsan fixxar käk osv osv. Det kanske inte är manligt, men det är JÄVLIGT nyttigt.... Och på så vis kanske man kan säga att man blir "man". Jag vet inte?

:hej

Nog tusan märktes det vilka som hade morsan som slav hemma.
En del var för j-a med att inte kunna hålla ordning på sina grejor eller plocka undan efter sig.
Det jag lärde mig i lumpen var hur förslavade en del var under ciggarna.. :zpy
En längre lektion än en timme och våra förtappade rökare blev oroliga som små bebisar..

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
acura skrev:

Men jag har för mig att Sverige la en helvetes massa pengar på försvaret för ett litet tag sen.... eller är jag ute och cyklar?? :confused:

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Quaya skrev:
Men jag har för mig att Sverige la en helvetes massa pengar på försvaret för ett litet tag sen.... eller är jag ute och cyklar?? :confused:

Försvaret kostar mycket pengar. Det räcker inte heller med att man ger lite pengar "då o då". För att ha ett strakt försvar krävs det mycket pengar i varje årsbudget vilket är svårt (o fruktansvärt dyrt) för ett litet land som Sverige.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
BlueNote skrev:
Haha vad är det för jävla skitsnack om att "det är där du går från pojke till man". Måste ni ha något att övertala er själva med så det var "bra" för er att gå lumpen när det egentligen var skit? Förjävla löjligt.

näerå - men det fanns ju en del kvasiintellektuella puckon som alltid tyckte det var viktigt att vara annorlunda... gissar att du hör till den gruppen...
Oavsett omständigheter så var det ett jävla gnällande och revolterande... men när det kom till kritan så lydde dom snällt som dom skulle :hihi

16år sen muck / senaste repmötet: 1990 i morjärv...

Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Ta det inte så allvarligt, lumpen är skit för det mesta fast man kan ju göra det till något roligt istället. Tänk inte på vilka betyg eller likande du får bara glid med, det är ingen som kommer att titta på dom senare ändå. Såvida du inte skall bli militär eller polis själv. Men vad du än gör hoppa inte av nu när du väl har börjat, glid igenom och bara va. Sedan om det är så att du inte trivs i den gruppen du är i och det finns pers som är dumma är det en annan sak. Då kanske du skulle snacka med ett befäl eller om du orkar ta tag i det själv. Alltid bästa att ta tag i det själv i första hand, kommer man i bråk blir man ju ibland hem skickad eller åtminstonde om flyttad :tungan

Lycka till :tummenupp

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Jag la av lumpen efter 2 veckor :), ett val som jag inte ångrar!

Och tro mig min morsa har aldrig bäddat min säng eller städat mitt rum.
Att sova i skogen och gå 13mil med 50k på ryggen skulle nog inte heller varit något problem. Låg iofs på jägarförband men hade nog avbrutit i vilket fall.

10mån, komma hem var tredje helg :/, inte så motiverande.

Men ser inte alls ner på dom som ligger kvar, tror vi va 68 från början ocg nu är dom runt 40 :). Det passar vissa. Trivs man så stortrivs man eller så hatar man det och då HATAR man det.

Om du är typen som gillar att någon talar om för dig vad du ska göra 24/7 och inte tänker själv för 5 öre så är nog lumpen något för dig :D.

Jag tänkte lite själv och ifrågasatte mycket av det vi gjorde, tex orienteringslektionen vi hade 4 dagen. Har orienterat i 10 år och tyckte att man kunde göra lite saker enklare!, men tro mig försök inte ändra på försvarets principer och sätt att lära ut ;). Det straffar sig på alla sätt. Nej håll käft och gör som dom säger och bit ihop. Eller gör som jag åk hem och lev ett normalt liv.

Var det inte 300 år sedan Sverige va i krig?

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
landen skrev:
Var det inte 300 år sedan Sverige va i krig?

Skulle snarare säga att det var ca 60 år sedan. Syftar alltså på Vinterkriget där Sverige (tack o lov trots komunisterna) hjälpte finnarna med materiel o soldater.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Vastrix skrev:
Skulle snarare säga att det var ca 60 år sedan. Syftar alltså på Vinterkriget där Sverige (tack o lov trots komunisterna) hjälpte finnarna med materiel o soldater.

Men då skulle vi ju kunna säga att Sverige va i krig när vi lär tyskarna marchera fritt genom Sverige :).

Nej blir det krig då flyttar jag till Danmark och sätter mig på en pub i Köpenhamn och dricker ÖL tills det värsta har lagt sig :D. Ingen som vågar sig på dom dom är ju med i NATO :D.

Kalla mig självisk men vad skulle det tjäna till att stå upp för Sverige om vi skulle hamna i krig?

Men försvaret gör iofs massa bra saker som att hjälpa till vid katastrofer osv.
Så helt onödiga är dom inte.

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
landen skrev:
Men då skulle vi ju kunna säga att Sverige va i krig när vi lär tyskarna marchera fritt genom Sverige :).

Nej blir det krig då flyttar jag till Danmark och sätter mig på en pub i Köpenhamn och dricker ÖL tills det värsta har lagt sig :D. Ingen som vågar sig på dom dom är ju med i NATO :D.

Kalla mig självisk men vad skulle det tjäna till att stå upp för Sverige om vi skulle hamna i krig?

Men försvaret gör iofs massa bra saker som att hjälpa till vid katastrofer osv.
Så helt onödiga är dom inte.

Jo vi kan ta tåget tillsammans då :)
Det jag menar är att Sverige under vinterkriget "lånade" ut flyg, trupper o liknande som stred inne i Finland. Varför är inte det krig?

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Nisse Järnet skrev:
Ett tips om du vill hoppa av: Vapenvägra!! Brorsan tyckte de va skit också och vapenvägrade efter 2v. Så dom släppte hem honom :)
Skit i alla som säger att pojkar blir män och sånt blaj! Dom är bara avundsjuka för att folk körde hoj, jobbade och tjänade pengar osv under tiden dom låg inne :fakta

Jag körde CBR även när jag gjorde lumpen.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Vastrix skrev:
Jo vi kan ta tåget tillsammans då :)
Det jag menar är att Sverige under vinterkriget "lånade" ut flyg, trupper o liknande som stred inne i Finland. Varför är inte det krig?

Är för dåligt insatt för att diskutera det men är det som du säger så visst kan man kalla det krig. Men och andra sidan så är väl all amunition som sjuts nere i Irak från Bofors? Och Misilerna från SAAB ;D. Åtminstonde teknologin.

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
Nä det lumpen är slut så kommer du bara att komma ihåg allt roligt du gorde och sakna det :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept