Lumpen är skit.

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Sitter här nu med tårar i ögonen och kan inte sova bara på grund av att jag ska tillbaks till lumpen i morgon. Så här är det nästan varje helg men den här är den som varit värst hittils. Och när jag är där får jag ibland sån hemlängtan att jag är alldeles gråtfärdig. I början var det inte så farligt men det är nu de sista månaderna det har börjat bli så här. Måste ju finnas någon som känner igen sig och kanske vet något sätt att underlätta det hela?
Känns inte som att någon tar mig direkt på allvar i "verkligheten" så jag vänder mig hit.

Cbr

Livet börjat vid 12000rpm
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Röööö CBR 600 FS
acura skrev:
Sitter här nu med tårar i ögonen och kan inte sova bara på grund av att jag ska tillbaks till lumpen i morgon. Så här är det nästan varje helg men den här är den som varit värst hittils. Och när jag är där får jag ibland sån hemlängtan att jag är alldeles gråtfärdig. I början var det inte så farligt men det är nu de sista månaderna det har börjat bli så här. Måste ju finnas någon som känner igen sig och kanske vet något sätt att underlätta det hela?
Känns inte som att någon tar mig direkt på allvar i "verkligheten" så jag vänder mig hit.

Skärp dig, inse att det är nyttigt att göra lite skitgöra, spec för dig verkar det som!

Falcon2

Busjagare
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Kawazaki ZX9R -97
Det är i lumpen pojkar blir män, omställningen från stadslivet till skogsliv är inte lätt om man inte är van. "Det är mörkt i skogen på natten", som befälen sa.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
De här sena lördagstrådarna är alltid lika intressanta ;)

Acura: Jag förstod inte riktigt vad problemet var. Blir du på nåt sätt orättvist behandlad eller är det bara vanlig hemlängtan?

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
acura skrev:
Ett tips om du vill hoppa av: Vapenvägra!! Brorsan tyckte de va skit också och vapenvägrade efter 2v. Så dom släppte hem honom :)
Skit i alla som säger att pojkar blir män och sånt blaj! Dom är bara avundsjuka för att folk körde hoj, jobbade och tjänade pengar osv under tiden dom låg inne :fakta

Cbr

Livet börjat vid 12000rpm
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Röööö CBR 600 FS
Nisse Järnet skrev:
Ett tips om du vill hoppa av: Vapenvägra!! Brorsan tyckte de va skit också och vapenvägrade efter 2v. Så dom släppte hem honom :)
Skit i alla som säger att pojkar blir män och sånt blaj! Dom är bara avundsjuka för att folk körde hoj, jobbade och tjänade pengar osv under tiden dom låg inne :fakta

Nope, är inte avis nu, men va säkert när jag låg inne... Livet i lumen är inte alltid rajtantajtan men det är en bra grej för de flesta när det är gjort! Och dessutom får man polare för livet!

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Cbr skrev:
Nope, är inte avis nu, men va säkert när jag låg inne... Livet i lumen är inte alltid rajtantajtan men det är en bra grej för de flesta när det är gjort! Och dessutom får man polare för livet!
Kan ju inte säga hur det är då jag hoppade lumpen själv, men det finns säkert flera fördelar med att göra lumpen! Men nackdelar också, som allt annat :)

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
ähmenvafaaan... visa att du har lite jävlaranamma o inte bara en massa sakna :tungan mamma...

Om det är nåt "problem" som orsakar det hela så brukar ett snack med ett vettigt befäl hjälpa... (brukar finnas nån sån bland befälen)

Kommer ihåg första natten, efter en otroligt lång och annorlunda dag, då man låg där bland en massa främmande grabbar och tänkte "bara 443 dagar kvar" :död

Last edited:

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
UltraMarine skrev:
ähmenvafaaan... visa att du har lite jävlaranamma o inte bara en massa sakna :tungan mamma...

Om det är nåt "problem" som orsakar det hela så brukar ett snack med ett vettigt befäl hjälpa... (brukar finnas nån sån bland befälen)

Kommer ihåg första natten, efter en otroligt lång och annorlunda dag, då man låg där bland en massa främmande grabbar och tänkte "bara 443 dagar kvar" :död

Äh men vafan. Jag skulle lagt mig ner och sen sovit som en stock :hihi
Va va de för mes fasoner

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Grädde skrev:
Äh men vafan. Jag skulle lagt mig ner och sen sovit som en stock :hihi
Va va de för mes fasoner

Tog några dagar och därefter så var det som att man var född till att göra lumpen :)

Dagarna gick fort och de flesta muckade aldrig utan stannade kvar i olika former...

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Du får väll ta o lära känna lite nya polare så brukar det bli roligare.. Ingen orkar isolera sig o tror att man ska vänta ut tiden ensam.
Om du tycker att folk inte tar dig på allvar så kanske du inte förklara ordentligt.
Va lite öppen o positiv skratta åt eländet, att bara följa strömmen o tänka på hur värdelöst allt är blir man ju inte gladare av.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Precis. Ifrågasätt ingenting. Gör det dom säger åt dig, varken mer eller mindre, med ett leende på läpparna. Ha sköj med polarna när övningarna är slut för dagen. När du ligger i fält så garva å hitta på så mycket sjuka grejer som möjligt, det är alltid sköj.

Nä för fasen. När muckar du??? Bara bita ihop. Vet själv hur det är. Vaffan, du har ju 258. Se till att ha så sköj med den du bara kan. Kan ju rekommendera att skjutsa en vän, men full utrustning, väska å skidor å hela paketet. DÅ gör den powerwheelie, det lovar jag dig :lol DE E SKÖJ =)

Bitihop å komigen. Var ligger du inne nånstans?

:hej

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
-Lowrider- skrev:
jude banna migh mitt liv e skitt så banna mig från sp-hoj.com 2 vecckorr så ja lär mig att hantera spritet helvetet någon jävlas gån¨g"!
och så jha ha tid å rea upp mitt sjuka jävla piss liv som bara går ut på att barara fukll på helgerna!

Alkolås på SH kanske? Eller helt sonika stänga siten under ett par timmar på lördagsmorgon? :D

Marsipulami

Guest
Gillade faktiskt lumpen, visst fick man hemlängtan, men det kan jag få bara jag reser iväg över helgen för fan.

Idag är inte lumpen vad den har varit, under min tid var det mycket strängare och då fick man inte chans att känna efter OM man hade någon hemlängtan.

Visst blir man lite mognare i lumpen, man tar mer ansvar och man får en helt annan uppfattning om livet. Det är en övergångs från spoling till manligheten. Idag kan jag väl säga att det skulle gjort susen om det fortfarande var tvång att göra lumpen, vi ser ju vart samhället går nu och det är inte kul. Ansvar och respekt är något man lär sig och det har jag haft stor nytta av i livet...

Måste också säga att fan vad kul man hade det ändå i lumpen. Nu efteråt kan man sitta med polarna och berätta hur mycket som helst som hände, och jag har nog bara berättat en bråkdel av vad som igentligen hände.

Nej, lumpen gör susen och att lipa visar ju bara hur lågt man sitter.... Upp med huvudet och visa att man blir man av det....

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
n/a
Fan så farligt e d inte, se till att ha så kul som möjligt istället för att ligga å lipa som en fjortis, det gör inget bättre.

258 går utmärkt att slanga med om man ställer sig på passagerarfotpinnarna (sitter på svingen på Huskyn), lite lurigt bara när den byter växel med automatlådan....skulle man slå över så e d bara å rikta till styret igen å fortsätta!

Sen funkar det faktiskt att jacka kolven på 258:an :D ger märkabar skillnad, även om de enda som egentligen får plocka bort cylinder är milverksäderna eller nått liknande... :tummenupp

Vill man att växlarna skall ta bättre brukar det funka att fila upp jacken i "backarna" i växellåden (kommer inte ihåg vad det hette, de guldfärgade ganska mjuka delarna som slungas utåt vid ökat varvtal) både på längden å på tvären om man vill...he he he

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Lumpen kan vara lite pissigt ibland men så kul och nyttigt ändå!

Man växer som människa där och blir man.
Jag träffade en hel del vänner där, vänner som jag fortfarande umgås med.
Slappna av och gör som hållundan säger- hitta på så många sjuka saker som möjligt.

Så bit ihop och tänk positivt, jag lovar att det blir bättre då:tummenupp
F-n du är juh mc-ordinans juh, det kan inte bli bättre!

Last edited:

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Haha vad är det för jävla skitsnack om att "det är där du går från pojke till man". Måste ni ha något att övertala er själva med så det var "bra" för er att gå lumpen när det egentligen var skit? Förjävla löjligt.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Dr Gixxer skrev:
Fan så farligt e d inte, se till att ha så kul som möjligt istället för att ligga å lipa som en fjortis, det gör inget bättre.

258 går utmärkt att slanga med om man ställer sig på passagerarfotpinnarna (sitter på svingen på Huskyn), lite lurigt bara när den byter växel med automatlådan....skulle man slå över så e d bara å rikta till styret igen å fortsätta!

Sen funkar det faktiskt att jacka kolven på 258:an :D ger märkabar skillnad, även om de enda som egentligen får plocka bort cylinder är milverksäderna eller nått liknande... :tummenupp

Vill man att växlarna skall ta bättre brukar det funka att fila upp jacken i "backarna" i växellåden (kommer inte ihåg vad det hette, de guldfärgade ganska mjuka delarna som slungas utåt vid ökat varvtal) både på längden å på tvären om man vill...he he he

Precis, det var mycket "hemma-meck" med dom rackarna... Jag sågade nog fan backarna i växellådan en gång i veckan nästan =) hehe, sen va det bara att få en kråka på ett papper å åka å hämta nya grejor, hela tiden =) HAde ny förgasare, ny cylinder å massa nya grejor på min hoj, ändå skulle den ställas i förråd när jag muckade :mad: :huvet

Nåväl, stoppies däremot va inte att tänka på med de grova trumbromsarna fram :rolleyes: Men försöka går ju =)

Seså, pula med bågen, de e ball...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
BlueNote skrev:
Haha vad är det för jävla skitsnack om att "det är där du går från pojke till man". Måste ni ha något att övertala er själva med så det var "bra" för er att gå lumpen när det egentligen var skit? Förjävla löjligt.

haha, du vet inte va du pratar om va??? Jag håller iofs inte med att man blir man i lumpen, jag var fan mer barnslig där än va jag är nu. Elle ja, lika barnslig... hehe. Men man lär sig ta ansvar på ett HELT annat sätt än att morsan städar upp efter dig, morsan bäddar, morsan fixxar käk osv osv. Det kanske inte är manligt, men det är JÄVLIGT nyttigt.... Och på så vis kanske man kan säga att man blir "man". Jag vet inte?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...