Lumpen

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Rift skrev:
2630550 tränat i 2 år snart och mitt mål har hela tiden vart att prestera bra på mönstringen får la se hur det går sen :) inte fått tid än men den kommer nog tidigt nästa år :yoparty

Vill du kommer du in, kommer du inte in, ansöker du om sånt grejjs så du får komma dit och prova igen bara.
 

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Det där med styrkan är som sagt lite missvisande.. Eftersom så mycket hänger på tekniken. Jag fick 8:a, och använde inte benen till mer än att stå på. Så med facit i hand skulle jag nog använt dom.:)

Itacha75: Taget!:tummenupp
 
Last edited:

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
Cyren skrev:
2630803 Kör benböj med farsan på axlarna, lite rygglyft och så tar du och lyfter matbordet upp till dina nippels 20 gånger varje morgon så ska de gå fint!




http://www.lumpen.nu/upload/Movies/Muskelprov/film.wmv där är en film på hur de går till


:lol :lol :rofl

ja tränar man efter det receptet så ska det inte vara några problem..



o lite angående alla deras prov. konditonsprovet har inte jättemycket med hur långt du orkar springa.. en polare till mej är tävlingscyklist.. han tyckte det var rena rama uppvärmningen o fick en 9:a... men springa det e han kass på...
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
chukabowa skrev:
2634988 bara o vänja dej.. sånt gör man varje morgon sen... BRAK kallas det
Syfta mer på att jag kan garantera att farsan hade gjort så vi rammla.

Ungefär hur många då? :tungan
 

Jax

O-('-'Q)
Gick med
9 Jan 2004
Ort
Växjö
Hoj
Student?
Igår mönstrade man då..
Hoppas verkligen jag kommer in som flygplansmekaniker på F17 eller som Stridsfordonsförare på T2 eller som mc- ordonnans vad det nu var för någonstans. Tror jag får det, hade rätt bra värden och var väldigt motiverad.. Någon annan som ska göra något liknande?
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Jag kan itne få full syn fastän jag ahr glasögon eller linser. Men jag ser ju inte kasst. Stoppar det mig från många grejer? kan jag bara bli mek eller måste man inte ha perfekt syn?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Wargen skrev:
2641955 Jag kan itne få full syn fastän jag ahr glasögon eller linser. Men jag ser ju inte kasst. Stoppar det mig från många grejer? kan jag bara bli mek eller måste man inte ha perfekt syn?
Stoppar dig i princip bara ifrån elit saker va jag fattat det som. (jägarförband etc)
 

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Klavreström
Hoj
Tuono -04
Wargen skrev:
2641955 Jag kan itne få full syn fastän jag ahr glasögon eller linser. Men jag ser ju inte kasst. Stoppar det mig från många grejer? kan jag bara bli mek eller måste man inte ha perfekt syn?

Det stoppar dig från vissa utbildningar. Mek tror jag nog du kan komma in som, men däremot som t.ex. skyttesoldat tror jag inte du kommer in som. Ja och så tror jag inte du kommer in som jägare :)

Men bevaknings- närskyddssoldat tror jag nog du kan kommer in som. :tummenupp
 

mejje

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Ort
c",) Timrå
Hoj
Cbr600f med ubergula fälgar mohaha
nomolas skrev:
1172847 Ska göra lumpen som Mcbud! :)

Känns så härligt att man fick de man ville :yoparty



haha ... du kommer knappast att uppskatta det .. trust me*
har en polare som är där redan med .... få åka skit lite och skru´va endast.
 

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
prulle skrev:
2634984 Knäböj med 90 kilo på axlarna? Nej tack.. ser framför mig hur det slutar.. :hihi


90 kilo lovar jag att du pallar, man tar med än man tror bara man har tekniken, Vi lyfter 140kg på våra fystester i skolan och då med allt ifrån 600-1200w. (dom mäter samtidigt)

Jägartestet ska man kunna gå upp på ett ben 5 gånger ifrån sittande på 40cm hög bänk utan hjälp av armarna, de går inte göra ont och man gör de på båda benen. Sen så ska man "gå trappor" 75 gånger på varje ben och sen sträcka på ryggen på varje, Väskan man har på rygen väger 20 kg.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Saabmosare skrev:
2643551 90 kilo lovar jag att du pallar, man tar med än man tror bara man har tekniken, Vi lyfter 140kg på våra fystester i skolan och då med allt ifrån 600-1200w. (dom mäter samtidigt)

Jägartestet ska man kunna gå upp på ett ben 5 gånger ifrån sittande på 40cm hög bänk utan hjälp av armarna, de går inte göra ont och man gör de på båda benen. Sen så ska man "gå trappor" 75 gånger på varje ben och sen sträcka på ryggen på varje, Väskan man har på rygen väger 20 kg.
Som sagt några gånger syfta mest på dålig balans.

öhh de där va messigt ju! Eller vad mennar du med sträka på ryggen?
 

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Klavreström
Hoj
Tuono -04
prulle skrev:
2643584 Som sagt några gånger syfta mest på dålig balans.

öhh de där va messigt ju! Eller vad mennar du med sträka på ryggen?

Att gå i trappor sa han ju! Alltså stiga upp på en bänk och sen gå ner igen med 20 kilo packning på ryggen. Såkallad Step-up

Men jägartestet vid mönstringen är bara ett test som kollar om du har gamla knäskador osv.
Det är på extra mönstringen det blir jobbigt. Simma, dyka, springa, lyfta osv.
Där är det många som "kuggar".

Man säger att jägartestet vid mönstringen ska vilken normal tränad kille som helst klara. Bara han inte har gamla knäskador.
 
Last edited:

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
prulle skrev:
2635037 Syfta mer på att jag kan garantera att farsan hade gjort så vi rammla.

Ungefär hur många då? :tungan
man gör precis så många som befälet vill att man ska göra. glöm inte räkna högt.. annars får man börja om...
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
AntiAntonAnt skrev:
2644462 Att gå i trappor sa han ju! Alltså stiga upp på en bänk och sen gå ner igen med 20 kilo packning på ryggen. Såkallad Step-up

Men jägartestet vid mönstringen är bara ett test som kollar om du har gamla knäskador osv.
Det är på extra mönstringen det blir jobbigt. Simma, dyka, springa, lyfta osv.
Där är det många som "kuggar".

Man säger att jägartestet vid mönstringen ska vilken normal tränad kille som helst klara. Bara han inte har gamla knäskador.
Okej jo jag kan läsa..

Jaha tänkte väll :tummenupp

chukabowa skrev:
2644468 man gör precis så många som befälet vill att man ska göra. glöm inte räkna högt.. annars får man börja om...
Härligt :näsblod
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top