Lumpen

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
General E skrev:
Livgardet har bla militärpoliser och statsskytte. Båda är ok men statsskytte är mer action, coolt att kriga i byggnader. Livgardet e nog bra om du vill åka på utlandstjänst senare.
Dedär lät coolt. Statskytte och militär polis.. Du har ingen mer ingående information.. :rolleyes: Ifs lär man inte få det man vill men man måste ju kunna framföra sin åsikt.

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
philsson skrev:
Dedär lät coolt. Statskytte och militär polis.. Du har ingen mer ingående information.. :rolleyes: Ifs lär man inte få det man vill men man måste ju kunna framföra sin åsikt.
stadsskytte lär ju träna rätt mycket strid i bebbygelse. o det finns nog inger mer galet o extremt förvirrande än att kriga loss i ett hus. det sprutar adrenalin ur öronen o e hur kul som helst. mitt tips : stadsskytte eller stridsvagn. nackdelen med stridsvagn är att man får tilbringa myyyycket tid i garaget med rengörning.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
chukabowa skrev:
stadsskytte lär ju träna rätt mycket strid i bebbygelse. o det finns nog inger mer galet o extremt förvirrande än att kriga loss i ett hus. det sprutar adrenalin ur öronen o e hur kul som helst. mitt tips : stadsskytte eller stridsvagn. nackdelen med stridsvagn är att man får tilbringa myyyycket tid i garaget med rengörning.
föresten livgard är de inte sånt tråkigt som att skydda kungen och sånt?. :va
och för stridsvagn är det väl en maxgräns på längd?. :confused:

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
philsson skrev:
ja på stridsvagn har dom nog nån form av maxlängd. o ja livgardet skyddar kungen o slottet bla.

Solid snake

Guest
philsson skrev:
Precis vem vill skydda knugen, fan skittråkigt.

Säg detta: i'm 11 inches.............. Around. :D

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
philsson skrev:

Ingen vill skydda kungen, det suger att stå och vakta saker överlag och drill innan sådana saker suger ännu mer. Fast vissa tycker iofs det är kul att lumpa som vakt.

Svårt med mer ing info eftersom det beror mkt på exakt vilken befattning du får, tex att vara stridsfordon90 vagnschef är en helt annan sak än att vara skyttesoldat som sitter bak i vagnen, även om de ligger i samma "fack". Osv.

Ju mer jag tänker på det så kör på stridsvagn. Du får aldrig mer chansen att köra igenom en träddunge så att granarna bokstavligt sprutar åt alla håll. Vanliga soldatgrejer kan du alltid göra senare i FBU, utlandstjänst eller liknande.
Det fanns planer på ett insatshelikopterkompani, tror att dom lade ned pga pengabrist, men finns det så är det nog hett.

En ska du bör fundera på är om du vill vara chef. Det är grymt kul när det går bra och ett rent helvete när det går dåligt. Dock är det mkt svårare att komma in i gemenskapen som chef, du tenderar att hamna lite utanför. Men å andra sidan är du bättre kompis med andra chefer. Mer civilt meriterande också. Vill du vara chef skall du på mönstringen säga att du varit med i elevrådet, tränare för ungdomsdelen i basketlaget etc. Vill du inte vara chef kan du nämna det.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
General E skrev:
En ska du bör fundera på är om du vill vara chef. Det är grymt kul när det går bra och ett rent helvete när det går dåligt. Dock är det mkt svårare att komma in i gemenskapen som chef, du tenderar att hamna lite utanför. Men å andra sidan är du bättre kompis med andra chefer. Mer civilt meriterande också. Vill du vara chef skall du på mönstringen säga att du varit med i elevrådet, tränare för ungdomsdelen i basketlaget etc. Vill du inte vara chef kan du nämna det.

Där har du något.. men om man vill vara chef och inte har några tidigare erfarenheter.. :rolleyes:
stridsvagn låter skoj och som du säger så är det inget man kan göra om. MEN jag är nog för lång.. :huvet 185cm

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
philsson skrev:
Där har du något.. men om man vill vara chef och inte har några tidigare erfarenheter.. :rolleyes:
stridsvagn låter skoj och som du säger så är det inget man kan göra om. MEN jag är nog för lång.. :huvet 185cm
haha.. skulle inte tro att du e för lång nä..

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
Trådlyft.

Snart är tiden inne! Den 31 Juli rycker jag in, kommer då vara i Boden dom närmaste 11 månaderna. Vet inte om jag vill eller inte. Börjar känna lite ångest nu att man "missar" ett år. Men de kan nog bli kul (till viss del iaf :tungan: ).

Några fler som ska rycka in som hänger här?

Jag rycker in som MC Ordonans i Boden.

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
nomolas skrev:
2171740 Trådlyft.

Snart är tiden inne! Den 31 Juli rycker jag in, kommer då vara i Boden dom närmaste 11 månaderna. Vet inte om jag vill eller inte. Börjar känna lite ångest nu att man "missar" ett år. Men de kan nog bli kul (till viss del iaf :tungan: ).

Har ju några år kvar innan det är min tur men tycker att det skulle vara ball att göra lumpen.

Det är ju en utmaning plus att man kan hitta nya vänner för livet. :tummenupp

Lyllos dig som får vara MC Ordonans. :gnissla

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
nomolas skrev:
2171740

Snart är tiden inne! Den 31 Juli rycker jag in, kommer då vara i Boden dom närmaste 11 månaderna.

Nice! Men vi vill ju bli uppdaterade om vad som händer lite då och då under tiden då du gör din tjänst

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
Vem som helst kan bli mc-ordonans, det är bara att gå med i FMCK, va minst 18 och gå deras Gk2:a så är du det. Ingen smygreklam allt för fmck:p

Överlämnar ordet!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
nomolas skrev:
2171740 Trådlyft.

coolt hade de vart typ 50 grader varmare där (20+) hade ju de ägt!

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Ja det skulle va toppen om du berättar sen hur det är och vad man får göra. Funderar på vad jag ska göra för jag ska fan gå lumpen. Den osm inte gör det tycker jag är en mes och den missar nått riktigt fräckt. Man har bara chans till det 1 gång i livet och man lär sig så mycket och har oftast så jävla kul. Sen är man direkt ingen pussy när man är klar :hihi

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Jägarbefäl (luftburen) på K3 för min del.. Men det är ett tag kvar till inryck. :öga

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Usch har mönstring i östersund snart. Såå tråkigt. Åka tåg dit 5tim, sen åka tåg 5tim hem. Värdelöst

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Tzr91 skrev:
2173339 Usch har mönstring i östersund snart. Såå tråkigt. Åka tåg dit 5tim, sen åka tåg 5tim hem. Värdelöst
Det är säkert fler än du som ska dit.

Ta med några öl och surpla på. Iaf på hemvägen, då har du säkert hittat nån annan att tjata med oxå. På ditvägen sover du såklart.

Under och in!

/Mar

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Blir ännu roligare för alla uppifrån att mönstra senare.. När kontoren i Ö-sund och Karlstad har lagts ned. :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati