Lumpen

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
Wargen skrev:
2341449 Ja det gjorde de! Förresten står det i papprerna att om man vägrar göra lumpen så får man sitta i fängelset.

man kan få böter om man inte mönstrar.
det brukar va 2 dagar för dom som vill och 1 dag för dom som inte vill.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
prulle skrev:
2341520 öhh för 30 år sen ja. Nu händer inte ett piss utom att du slipper. varför skulle dom lägga en utbildning som kostar flera 100 000 på någon som inte är motiverad när det finns tillräkligt många som är motiverade?
Precis. Och eftersom bara 1/5 av de som mänstrar kommer in i lumpen så behöver du inte vilja för det finns tillräckligt många som vill göra lumpen. De räknar med att ungefär 2/5 vill göra lumpen.

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
prulle skrev:
2341520 öhh för 30 år sen ja. Nu händer inte ett piss utom att du slipper. varför skulle dom lägga en utbildning som kostar flera 100 000 på någon som inte är motiverad när det finns tillräkligt många som är motiverade?

inte vet jag, det är bara vad jag hört.

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
värst va alla är emot wargen för att han ville veta om det han hört var sant.. tagga ner. Har märkt att vissa är ganska ohyggliga mot oss "125are". Inte just ni men kom att tänka på det när ni sa så.

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
JojjeL skrev:
2346580 värst va alla är emot wargen för att han ville veta om det han hört var sant.. tagga ner. Har märkt att vissa är ganska ohyggliga mot oss "125are". Inte just ni men kom att tänka på det när ni sa så.

Ja irriterade mig bara på att han tjafsade om nåt han inte hade nån aning om, bättre då att fråga tex är det verkligen så här!

Sen fick han ju många bra länkar av mig, kanske ska sluta vara trevlig o bli så där äckligt dryg som så många tycker är fräckt:va

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Slappa skrev:
2346673 Ja irriterade mig bara på att han tjafsade om nåt han inte hade nån aning om, bättre då att fråga tex är det verkligen så här!

Sen fick han ju många bra länkar av mig, kanske ska sluta vara trevlig o bli så där äckligt dryg som så många tycker är fräckt:va
Han hävde ju inte ur sig så speciellt mycket och det finns ingen anledning att vara dryg.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Jag mönstrade i tisdags! Ska förmodligen göra lumpen på Kungsängen i Stockholm, som stridsfordonsskytt, förare. Så stod det i papprena jag fick, om jag bara skall skjuta eller köra också vet jag inte. :gnissla

Det kommer ske i antingen en stridsvagn 90, eller en pansarbandvagn 501. Madda fakkin´ pansarvagn alltså.

Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
KalleNorton skrev:
2616872 Jag mönstrade i tisdags! Ska förmodligen göra lumpen på Kungsängen i Stockholm, som stridsfordonsskytt, förare. Så stod det i papprena jag fick, om jag bara skall skjuta eller köra också vet jag inte. :gnissla

Det kommer ske i antingen en stridsvagn 90, eller en pansarbandvagn 501. Madda fakkin´ pansarvagn alltså.

Kom förbi på en fika:tummenupp

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
KalleNorton skrev:
2616872 Jag mönstrade i tisdags! Ska förmodligen göra lumpen på Kungsängen i Stockholm, som stridsfordonsskytt, förare. Så stod det i papprena jag fick, om jag bara skall skjuta eller köra också vet jag inte. :gnissla

coolt de mc kurrir eller fallskärmsjäggare vill jag bli"-

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
_h2o skrev:
2617355 dom har väl gamla hojar o kör med ?

dom kör på en Husqvarna 258, alltså 250 2takt 15hk AUTOMAT!
låter inte speciellt fräck men är skitskoj att köra. väger ca en miljard ton åxo. vet inte om dom har fått KTMerna ännu.

EDIT: Bajs Cyren var före!

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Uppe i boden kör vi med Husqvarnan o den e grymt kul! Vet att dom kör ktm på andra regementen men ja e bara glad att vi inte har fått dom än!

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
Jag ska göra lumpen som Närskyddssoldat vid Lv 6 i Halmstad :tungan

Fick papperna på att jag hade blivit intagen i fredags. Så jädra gött! Nu har man något att göra efter att man tagit studenten.

Jobba ett halv år och sen rycka in i Januari 2008. :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati