Lumpen

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
Mark skrev:
2173397 Det är säkert fler än du som ska dit.

Ta med några öl och surpla på. Iaf på hemvägen, då har du säkert hittat nån annan att tjata med oxå. På ditvägen sover du såklart.

Under och in!

/Mar

Jo mönstringen var väl inget vidare. Jag fick sova över 2 nätter, för att mitt efternamn börjar på W så jag kom sist in till psykologen. Så det var bara jag kvar av dom som sov över första natten.

Men Tzr91 spelar det nån roll? det är 1-2 dagar av ditt liv. Desstuom kanske du hittar motivation att göra lumpen när du är där.

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Det är långt kvar tills 31 juli! Fatta det! :fatta!

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Lumpen är både bra och dåligt, man lär sig en del saker sen beror det mycket på vart man hamnar också.

Ja låg på Amf1 som amfibiesoldat och visst lärde man sig en del men det var ju 90% hardwork!

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
AxlySM skrev:
2180712 Du menar jägargruppbefäl? K3? Juli? :)

Haha ja sorry, lite trött =)

Yesbox Karlsborg K3! . tror inte det blir i juli. fick mönstra i år istället för förra året. så det blir nog nästa år :(.. rycker du in i juli?

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
JiMpA skrev:
2181597 Haha ja sorry, lite trött =)

Yesbox Karlsborg K3! . tror inte det blir i juli. fick mönstra i år istället för förra året. så det blir nog nästa år :(.. rycker du in i juli?

Då blir det januari 2008 för din del. Som för mig! :D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Slappa skrev:
2179925 Lumpen är både bra och dåligt, man lär sig en del saker sen beror det mycket på vart man hamnar också.

Ja låg på Amf1 som amfibiesoldat och visst lärde man sig en del men det var ju 90% hardwork!
Vad fick du för tid i er hinder bana eller va det länge sen? Jag sprang den förut men jag undrar hur kass min tid va. :hihi

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
prulle skrev:
2182263 Vad fick du för tid i er hinder bana eller va det länge sen? Jag sprang den förut men jag undrar hur kass min tid va. :hihi

Du tänker nog på den gamla ute på Rindö/Vaxholm, på berga har dom ingen hinderbana än men dom ska bygga :)

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Ja jävlar, nu är det snart dags! Imorgon går tåget mot Skövde och T2. Där ska jag spendera 11månader som Trafikgruppbefäl.

Fler som ska in imorgon?

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Biifer skrev:
2339267 Ja jävlar, nu är det snart dags! Imorgon går tåget mot Skövde och T2. Där ska jag spendera 11månader som Trafikgruppbefäl.

Fler som ska in imorgon?

Fan va härligt! Jag vill också göra lumpen, har skickat in papper om att få komma o visa vad jag går för (vad heter det) vad får man göra då? är det bara prata?

Du/ni som åker in får skriva hur det är.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Wargen skrev:
2339925 Fan va härligt! Jag vill också göra lumpen, har skickat in papper om att få komma o visa vad jag går för (vad heter det) vad får man göra då? är det bara prata?

Du/ni som åker in får skriva hur det är.
Du menar mönstra:va

Psyksnack, Styrkeprov, Konditionsprov och Kunskapsprov. Detta är oftast uppdelat på 2 dagar men ibland är det bara 1 dag.

Har jag missat något:va

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Lundgren skrev:
2340186 Du menar mönstra:va

Psyksnack, Styrkeprov, Konditionsprov och Kunskapsprov. Detta är oftast uppdelat på 2 dagar men ibland är det bara 1 dag.

Har jag missat något:va

Just det mönstra ja...fan då måste jag börja ut o springa nåra veckor innan :huvet kondisen är inte vad den har varit.

När brukar man få mönstra?

Ett tips om ni inte vill göra lumpen, gör som nåra jag känner: En sprang in och rullade in sig i en matta och sa att han var en morot. Den andra låtsades vara helt desperat på att få tag i ett vapen :rofl

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Wargen skrev:
2340290 Just det mönstra ja...fan då måste jag börja ut o springa nåra veckor innan :huvet kondisen är inte vad den har varit.

När brukar man få mönstra?

Ett tips om ni inte vill göra lumpen, gör som nåra jag känner: En sprang in och rullade in sig i en matta och sa att han var en morot. Den andra låtsades vara helt desperat på att få tag i ett vapen :rofl

Jo det gjorde dom säkert:3freak

Numera räcker det o säga att du inte vill så slipper du;)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Slappa skrev:
2340927 Jo det gjorde dom säkert:3freak

Precis det är allt som räcker, och man brukar få mönstra det året man fyller 18. Oftast i samband med födelsedagen ungefär. +- någo månad kan det också bli.

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Slappa skrev:
2340927 Jo det gjorde dom säkert:3freak

Ja det gjorde de! Förresten står det i papprerna att om man vägrar göra lumpen så får man sitta i fängelset.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Wargen skrev:
2341449 Ja det gjorde de! Förresten står det i papprerna att om man vägrar göra lumpen så får man sitta i fängelset.
öhh för 30 år sen ja. Nu händer inte ett piss utom att du slipper. varför skulle dom lägga en utbildning som kostar flera 100 000 på någon som inte är motiverad när det finns tillräkligt många som är motiverade?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati