Jag försöker bestämma mig om vulkanen eller ripan är värst.
Rektorn.
Jag försöker bestämma mig om vulkanen eller ripan är värst.
Rektorn borde ha insikt nog att förstå att eleverna inte bry sig om sin rektor mer än vad elever gör i en kommunal skola och att man inte vinner några sympatier av att ha varit på överklassjakt när man borde fokuserat på sitt jobb. I synnerhet när det inträffar något som påvisar att man borde varit på plats som högsta hönset. Det fanns bättre valda tillfällen att ge sig ut på jakt än när insparken börjar på en internatskola. En revisor åker inte på semester när det är dags för att lämna in bokslut till skattemyndigheterna.
Men det var ju snarare en familjesammankomst än en överklassjakt?! :confused
Ja, jag skojade.
Just "flyga" och "ripa" är så icke bra i det här sammanhanget att man tror inte det är sant.
Å andra sidan kan man undra vad det är för jävla fjant som leker överklass och bara blev rektor i Värmland?
Rektor/Verksamhetschef Staffan Hörnberg tillträdde sin tjänst på Lundsberg 2004. Staffan har en examen som gymnasielärare i biologi och geografi samt fil.lic. från Skogsvetenskapliga fakulteten, SLU, i Umeå. Han har erfarenheter från både skola, universitet, idrottsrörelse och näringsliv. Under 90-talet var Staffan Hörnberg verksam i näringslivet inom ledarskaps- och kompetensutveckling för lärare, skolledare, politiker och universitetsanställda.
Ja, jag skojade.
Just "flyga" och "ripa" är så icke bra i det här sammanhanget att man tror inte det är sant.
Å andra sidan kan man undra vad det är för jävla fjant som leker överklass och bara blev rektor i Värmland?
Var skall man vara rektor för att anses vara överklass?
Han verkar skilja sig en del från en annan fd rektor som intervjuades i NLT för ett tag sedan.
Bra artikel.
En chans att kasta smuts på konkurrenten? Fast där finns nog grund till det.
Som Harmon redan påpekat så är Uddetorp ingen konkurrent till Lundsberg. Det är ett gymnasie där man antingen utbildar sig till att jobba med hästar eller bli lantbrukare. Som vilken skola som helst med den skillnaden att de spenderar mycket tid på en bondgård och att de även har ett 50-tal rum att hyra ut då många elever kommer från andra delar av landet.En chans att kasta smuts på konkurrenten? Fast där finns nog grund till det.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|