Tror dock vädret är bra 27 så förstår inte riktigt varför det redan ställs in..
Det är väl ganska uppenbart om man bara tar sig tid att läsa vad VBK skriver i ursprungstråden??
Vädret är det minsta problemet.
Kan ju vara svårt för en utomstående att förstå vilken enorm planering och förberedelse det krävs för att rodda ett sånt här arrangemang om man samtidigt vill att det skall vara säkert men ibland är det bra att fundera lite...
Av nån underlig anledning så "krävs" det av RL och BM att det är de som tar hand om konsekvenserna vid eventuella avkörningar och olyckor (och detta händer
alltid, undantaget var året när Stooffe och Röris kört ihjäl sig precis innan rundan och jag bad alla ta det lugnt och tänka till före). Att sopa upp och ta hand om blodiga kompisar är en rätt obehaglig upplevelse, tro mig, vi har fått göra det vid otaliga tillfällen.
Jag förstår mycket väl att VBK och resten av gänget inte vill ha en allvarlig olycka på sitt samvete bara för att grupptrycket "kräver" att SVT skall arrangeras. Med de förutsättningar som gäller så är det helt rätt beslut. Vädret kan vara okej men vem vet hur statusen på vägarna är, just nu går det inte att kolla?
Min klotaradar är inte riktigt inställd för att släppa ut 150 gasglada, vinterrostiga hojar på en icke helt säker 30 Mila runda på ej helt garanterat kollade vägar.
150 piloter kräver en hel del planering och det tror jag alla förstår.
Jag kan bara förklara att det inte känns bekvämt att hasta igenom en SVT bara för sakens skull.
Vi har varit förskonande från allvarliga incidenter hittills och jag skulle må väldigt obra om det skulle hända nått som kan bero på bristfällig rekning och planering.
Att rodda en bra och säker SVT på 2 helger är en omöjlighet som jag ser det.
Min tanke är ju att satsa på en fullkrutad NDR i år för att kompensera upp detta, för jag tror att dom flesta inte ens kommer att ha ställt på hojarna tills SVT.
Jag hoppas att alla gamla SVTare förstår detta och förstår att både SVT och NDR är en helt ideell företeelse och det viktigaste är att alla som deltar kan sova i sin egen säng på kvällen.
Lvt kan väl vara ett bra alternativ, förstår dock inte hur de som är nya RL skall hinna få en bra uppfattning om var farorna finns? Det är just nu bara en RL som vet hur rundan går, powerglide, och inte ens han kan veta hur statusen är förrän all snö är borta och tjälen släppt. Att kolla dagarna innan lär ju inte ge de andra RL en chans att köra rundan några gånger men det är inget VBK eller nån annan behöver bry sig om, det är ju powerglides runda och hans samvete / ansvar.