Lvt 2013

JimboZ

wobbly dobbly
Gick med
30 Mar 2011
Hoj
CBR 1000RR -08
Vissa har ju bokat bankörning den 19/4 - får kanske köpa en snöskoter ;)

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
VMX1700, XJR1300, XT600, SR400
Vissa har ju bokat bankörning den 19/4 - får kanske köpa en snöskoter ;)
Ni skulle väl låna mitt släp, dvs ni kommer dit...på med silvertejp o spännband tillbaka till verkstaden, går fint med släp!

Raketost

Bakom molnen är himlen alltid blå!
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
Kawasaki 1400 GTR
01. powerglide RL
02. skitduide
03. Kriss
04. hoffan
05. Javaguru BM
06. Ripster, bara mitt knät är fit for fight så
07. Fisken
08. M.
09. Danne_S (var egentligen 05)
10. Migesson, kan vara BM
11. onedreamer, RL om det behövs
12. JimboZ!
13. AnesN
14. metiorita (trillade bort)
15. jenssa
16. PimX
17. Dennis18846
18. Raketost
19.
20.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
R

Men samtidigt måste fan folk ta ansvar för sina egna handlingar någon gång. Den enda gången man kan beskylla en RL är om de kör vilse. För övrigt är det fortfarande anpassa farten och anpassa avstånd som gäller. Den som inte klarar av det utan att skylla på någon annan har inte i en gruppkörning att göra. Att sedan folk som Vbk m.fl ger sig ut och rekar vägar och roddar kan vi bara vara oerhört tacksamma för.

Haha ja jag har ju iaf 2ggr i snabb TT fått skulden av klotjon för att det var mitt fel att dom bromsat ut sig i någon obehagligt svängande kurva, så det där låter ju fint innan start men när hojen ligger invirad i ett räcke och flickvännen sitter på akuten så brukar fokus på självinstinsikt vara lika borta som självrisken på hojen.

Jag tror inte det finns något juridiskt hinder på att bara gå vidare och skita i vad som hänt som arrangör/RL men sen är det ju det där jobbiga med samvetet också, och dom gånger någon gått av i min grupp på TT eller SVT/NDR så har jag mått piss några veckor och det är tyvärr för många gånger.

Och helt ärligt så är det kanske bara 10 st jag skulle lita på att köra med i dåligt väglag, silvervargen, Rasmus, Manne och Powerglide är 4 av dom.

Last edited:

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
Japanese steeeeeel
Haha ja jag har ju iaf 2ggr i snabb TT fått skulden av klotjon för att det var mitt fel att dom bromsat ut sig i någon obehagligt svängande kurva, så det där låter ju fint innan start men när hojen ligger invirad i ett räcke och flickvännen sitter på akuten så brukar fokus på självinstinsikt vara lika borta som självrisken på hojen.

Jag tror inte det finns något juridiskt hinder på att bara gå vidare och skita i vad som hänt som arrangör/RL men sen är det ju det där jobbiga med samvetet också, och dom gånger någon gått av i min grupp på TT eller SVT/NDR så har jag mått piss några veckor och det är tyvärr för många gånger.

Och helt ärligt så är det kanske bara 10 st jag skulle lita på att köra med i dåligt väglag, silvervargen, Rasmus, Manne och Powerglide är 4 av dom.

Att du mår dåligt efter att någon vurpat visar bara hur mycket du bryr dig om dem, de som vurpat behöver kanske någon att skylla på just då men om de fortsätter att beskylla dig är det något allvarligt fel på dem. Vet inte om du kanske misstolkade mig lite nu. Min kritik gällde inte att svt:n blev inställd, den både förstår och håller jag med om. Mitt problem ligger i det faktum att folk verkar tro att de inte har något eget ansvar vid gruppkörning eller att Svea rikes lagar och regler upphör att gälla då, väljer man att bryta dem får man anpassa sig därefter och vara beredd på konsekvenserna.

Bara en sån enkel sak som avstånd, hur många kör med minst 3 sekunders mellanrum?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15

:bugar Hoppas jag kan fortsätta leva upp till förtroendet.

hur många kör med minst 3 sekunders mellanrum?

Jag har aldrig formulerat det så men uttrycket "utrymme att bromsa" ger oxå bra resultat i en grupp.
(Plus att jag har aldrig tid att kontrollräkna sekunder utom på rakorna kanske ;) )

Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Att du mår dåligt efter att någon vurpat visar bara hur mycket du bryr dig om dem, de som vurpat behöver kanske någon att skylla på just då men om de fortsätter att beskylla dig är det något allvarligt fel på dem. Vet inte om du kanske misstolkade mig lite nu. Min kritik gällde inte att svt:n blev inställd, den både förstår och håller jag med om. Mitt problem ligger i det faktum att folk verkar tro att de inte har något eget ansvar vid gruppkörning eller att Svea rikes lagar och regler upphör att gälla då, väljer man att bryta dem får man anpassa sig därefter och vara beredd på konsekvenserna.

Bara en sån enkel sak som avstånd, hur många kör med minst 3 sekunders mellanrum?

jag tog inte ditt inlägg som kritik och nu skall jag sluta spamma sönder denna tråden:)

skuleberget

skule
Gick med
7 May 2008
Hoj
2013 KTM 990 SMT , 2008 BMW G 650 X Country
01. powerglide RL
02. skitduide
03. Kriss
04. hoffan
05. Javaguru BM
06. Ripster, bara mitt knät är fit for fight så
07. Fisken
08. M.
09. Danne_S (var egentligen 05)
10. Migesson, kan vara BM
11. onedreamer, RL om det behövs
12. JimboZ!
13. AnesN
14. metiorita (trillade bort)
15. jenssa
16. PimX
17. Dennis18846
18. Raketost
19.skuleberget
20.

DasPB

LillGreven
Gick med
16 Sep 2009
Hoj
en på två hjul

jo man tackar :krama

men jag måste säga att jag hoppar LVT, jag kommer aldrig hinna komma i skinnstället tills dess :wiggle

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning