Lvt 2013

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Men samtidigt måste fan folk ta ansvar för sina egna handlingar någon gång. Den enda gången man kan beskylla en RL är om de kör vilse. För övrigt är det fortfarande anpassa farten och anpassa avstånd som gäller. Den som inte klarar av det utan att skylla på någon annan har inte i en gruppkörning att göra. Att sedan folk som Vbk m.fl ger sig ut och rekar vägar och roddar kan vi bara vara oerhört tacksamma för.
Mmmmmmmmmmmmm, det tycker man ju men när olyckan är framme så skall det alltid finnas ett svart får.
Om du ser på LVT som SVT förstår jag om du har invändningar.

Men LVT är kortare samt redan lagd och kräver inte samma insats som en komplett SVT.

Sträckan går att köra på några få timmar av RL/BM så fort snön släpper sitt värsta grepp.
Sista inspektionen jag gör avser grus och vägskador samt uppritning av vägmarkeringar för fara.

Se LVT som en substitut. Den kommer inte att bli lika bra som SVT. Men den kommer att fylla ut ett litet (stort?) tomrum :tummenupp
Du har säkert full koll Dennis! :tummenupp
Mitt svar var riktat till AnesN som bara tyckte vädret spelade in.
Jag vill bara säga att jag uppskattar initiativet från Powerglide och jag förstår samtidigt VBK. Tyvärr kan jag troligen inte köra den LVT beroende en familjegrej, skulle annars absolut kört. Men jag har inte förståelse varför man ska skriva på tråden bara bara för att vara negativ till ett initiativ. Det vi gör är alltid en risk, för min del tror jag den största risken att skada mig bilister med en Iphone i handen. Eftersom jag flera gånger kört med Powergilide är det helt säkert att hans planering kommer att innehålla mått av säkerhet. Jag kör alltid med en marginal som jag själv bestämmer. Vill du inte köra kör inte, det finns säkert något på tv!
Se ovan, mitt svar var riktat till AnesN. powerglide har säkert koll, jag är bara kritisk till den korta förberedelsetiden om man skall ha flera grupper med RL.
FYI: Jag har slutat köra gata för flera år sen efter att ha roddat SVT, NDR och SLT i fem år.
Det var jag som inledde traditionen med NDR och vid den största SVT rundan var vi 225 hojar så jag vet vad jag snackar om. Vi har rekat rundor en dag och dagen efter har tjälen gått ur marken eller Trafikverket varit ute och rullgruslagat vägen.

M@rtini

Stamkund hos Lillemans MC Lund.
Gick med
23 Jan 2010
Hoj
HONDA VFR 1200 FDA -12
Förstår att du inte vill skriva startplats, men vilken tid är det tänkt att starta? Jag måste vara tillbaka i Lund senast kl.15,00, om det är möjligt kan jag vara med. Då kan jag även vara BM om det behövs.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Eftersom rundan blir kortare kan vi börja senare.

Funderar på samling 11:00 vid Shell Select på Bronsåldersgatan i Malmö.
Men där är nog för lite plats (beror på hur många vi blir givetvis).

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Eftersom rundan blir kortare kan vi börja senare.

Funderar på samling 11:00 vid Shell Select på Bronsåldersgatan i Malmö.
Men där är nog för lite plats (beror på hur många vi blir givetvis).

Bakom Europa Möbler finns det en stor p-plats annars. Eller bakom özen Allfrukt. Eller Statoil Derbyvägen, ToysRus etc

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Tycker att vi borde ta en grillning efter körningen för dem som vill :yoparty

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
He, he. Roddar du den då? :tummenupp

Hade jag haft trädgård och vi inte varit förmånga så visst :p men nu ligger det inte till så men typ bulltofta fältet har ju grillplatser, och coop ligger 50m ifrån man kan ju köpa kål och det man vill grilla där :p

dennis18846

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
BMW S 1000 XR
01. powerglide RL
02. skitduide
03. Kriss
04. hoffan
05. Javaguru BM
06. Ripster, bara mitt knät är fit for fight så
07. Fisken
08. M.
09. Danne_S (var egentligen 05)
10. Migesson, kan vara BM
11. onedreamer, RL om det behövs
12. JimboZ!
13. AnesN
14. metiorita (trillade bort)
15. jenssa
16. PimX
17. Dennis18846
18.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Annars kanske Bulltofta Kött kan grilla till oss så det e färdigt tills vi kommer

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Dom hade grusat som F@n här oxå... Det va så jävligt så att jag fick ställ i en kurva med en framhjulsdriven v70 och då körde jag inte ens fort :huvet tycker att rullgrus skulle förbjudas :( är det inte bättre att börja vid 9 tiden så hinner man göra nått annat den dagen oxå?

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
är det inte bättre att börja vid 9 tiden så hinner man göra nått annat den dagen oxå?[/QUOTE]

Jo

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Starttiden beror på hur långt en del måste köra för att hinna till samlingen.
Plus, jag funderar på att köra en-sista-minuten-koll på morgonen så Trafikverket inte varit i farten.

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Hoj
Dajtåna trackbike
Om vi inte bli tokmånga efter körningen kan vi kanske ta en burgare hos mig. Grillen är hyfsad stor och på allmänningen utanför har föreningen 4 st picknick bord.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
annars kan man kanske höra med dem om de planerar nån grusning de dagarna

Nja. Känner inte direkt för att meddela ngn myndighet om datumet för evenemanget.

Iofs. läser ju en del poliser detta forum men ju färre som är involverade från den sidan desto bättre.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Nästan körbart :)
Några dagar till med sol så kan vi påbörja inkörningen för RL/BM :tummenupp
Fast värmehandtag rekommenderas just nu ;)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning