Maverick_ou812
There's a new kid in town
- Gick med
- 30 Sep 2004
- Hoj
- Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Mmmmmmmmmmmmm, det tycker man ju men när olyckan är framme så skall det alltid finnas ett svart får.Men samtidigt måste fan folk ta ansvar för sina egna handlingar någon gång. Den enda gången man kan beskylla en RL är om de kör vilse. För övrigt är det fortfarande anpassa farten och anpassa avstånd som gäller. Den som inte klarar av det utan att skylla på någon annan har inte i en gruppkörning att göra. Att sedan folk som Vbk m.fl ger sig ut och rekar vägar och roddar kan vi bara vara oerhört tacksamma för.
Du har säkert full koll Dennis!Om du ser på LVT som SVT förstår jag om du har invändningar.
Men LVT är kortare samt redan lagd och kräver inte samma insats som en komplett SVT.
Sträckan går att köra på några få timmar av RL/BM så fort snön släpper sitt värsta grepp.
Sista inspektionen jag gör avser grus och vägskador samt uppritning av vägmarkeringar för fara.
Se LVT som en substitut. Den kommer inte att bli lika bra som SVT. Men den kommer att fylla ut ett litet (stort?) tomrum
Mitt svar var riktat till AnesN som bara tyckte vädret spelade in.
Se ovan, mitt svar var riktat till AnesN. powerglide har säkert koll, jag är bara kritisk till den korta förberedelsetiden om man skall ha flera grupper med RL.Jag vill bara säga att jag uppskattar initiativet från Powerglide och jag förstår samtidigt VBK. Tyvärr kan jag troligen inte köra den LVT beroende en familjegrej, skulle annars absolut kört. Men jag har inte förståelse varför man ska skriva på tråden bara bara för att vara negativ till ett initiativ. Det vi gör är alltid en risk, för min del tror jag den största risken att skada mig bilister med en Iphone i handen. Eftersom jag flera gånger kört med Powergilide är det helt säkert att hans planering kommer att innehålla mått av säkerhet. Jag kör alltid med en marginal som jag själv bestämmer. Vill du inte köra kör inte, det finns säkert något på tv!
FYI: Jag har slutat köra gata för flera år sen efter att ha roddat SVT, NDR och SLT i fem år.
Det var jag som inledde traditionen med NDR och vid den största SVT rundan var vi 225 hojar så jag vet vad jag snackar om. Vi har rekat rundor en dag och dagen efter har tjälen gått ur marken eller Trafikverket varit ute och rullgruslagat vägen.