smallsocks
Ny medlem
Skitkul..
Lite kul var det faktiskt, måste du kunna erkänna...
Tillbaka dock, låter helt sjukt, vem vill vara polare med nån som är penningkåt o försöker blåsa en på pengar?
Han har väl inga kompisar om ett par år...
Skitkul..
Lite kul var det faktiskt, måste du kunna erkänna...
Tillbaka dock, låter helt sjukt, vem vill vara polare med nån som är penningkåt o försöker blåsa en på pengar?
Han har väl inga kompisar om ett par år...
Är det bara jag som kan erkänna att jag mår bra av att se på programmet, att man får ett stärkt självflörtroende av att se dessa puckon?
Är det bara jag som kan erkänna att jag mår bra av att se på programmet, att man får ett stärkt självflörtroende av att se dessa puckon?
Han är också 87:a, det verkar vara den mest sinnesslöa årgången för tillfället...
.....jag tror det är en kombination..
Den nuvarande föräldragenerationen är den generation dom levde under de allra mest blomstrande "kommunistdagarna".. då kollektivet, samhället skulle sköta allt och individen inget... En för alla alla för en.. typ..
Så de är helt indoktrinerade på att det alltid finns ett skydsnät, en farbror staten som skall ta ansvar så fort det blir svårt..
Samtidigt så är de vuxna i en tid då Jaget är det enda som värderas. man ska göära karriär, resa och ha det finfint. Barnen blir en bisyssala.. Och dessutom så tror de, eftersom de själva hade det så, att farbror staten skall ansvara för allt.. Detta går ut över dagens unga som får en frånvarande föräldrageneration och en skadeskjuten farbror stat som inte längre har tid och råd han heller. Så de sitter i för stor aklasser och i för stora dagisgrupper utan någon som ger sig fan på att lära dme veta hut. Föräldrarna är inte där och personalen har inte längre tid att ägna sig åt varje unge... Så nu har vi en helt ansvarslös generation unga som inte repsekterar någon eller något.. (grovt generalliserat och självklart gäller det inte alla, men tillräckligt många för att tendensen skall kunna uppmärksammas)
Jag hade åtminstonde turen att uppfostras av en föräldrageneration som såg det som deras viktigaste sak att just uppfostra och ta hand om mig....
nä jag känner samma sak! man tänker liksom "fan va bra man har det"
Att du behöver trampa på/se ner på andra för att må bra själv är beklagligt.
Att vara tacksam och STOLT för att man har det bra är ju kanon!
Men det var inte det Jojoman skrev. Han skriver att han "mår bra" och "får stärkt självförtroende" när han ser hur dåligt de har det.
INTE samma sak riktigt.
Trampa på är väl inte rätt ord,
det lät kanske så men jag tolkar det mer som att han klappar sig själv på ryggen
som INTE har det på det viset.
Sluta tolka fel ffs! Är du kvinna eller?
Skjut dom jävlarna, fan för dom som tar lån.
Han är också 87:a, det verkar vara den mest sinnesslöa årgången för tillfället...
Ja..och dom här jävla SMS lånen.!? Att dom överhuvudtaget får finnas. Förbjud skiten.!!
Hmm, varför ska man förbjuda dem?
Det är väl inte kreditgivarens fel att människor inte kan hantera sin ekonomi!
Helt rätt,
bättre att förbjuda människor som är så dumma.
....Är något för jobbigt så är det inte värt det.
Jag tror seriöst att han skulle skita i att springa 1km om han fick 10000kr för det......
Jag hade också avstått att springa 1km om någon gav mig 10000, faktum är att ofta avstår jag att springa trots att jag inte får betalt överhuvudtaget.
Jag hade också avstått att springa 1km om någon gav mig 10000, faktum är att ofta avstår jag att springa trots att jag inte får betalt överhuvudtaget.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|