Jag blir så oerhört förbannad när jag ser lyxfällan och dem bortskämda jävla snorungarna rent ut sagt
Har det verkligen hänt så mycket på tio år
att ungarna (20åringarna)har bliivt så oerhört bortskämda att de tror att allt de pekar på är gratis även nu när de är "vuxna" och utflugna.
rent ut sagt. När man är 20 och nyss flyttat hemifrån så kan man inte räkna med att få bo i den finaste lägenheten och skaffa de bästa sakerna. Tänker på paret som var 20 och skaffade en dyr lägenhet och sedan fick flytta till en 1:a
Tjejens kommentar var ju klockren "hur kan folk bo så här trångt" eller något liknande...välkommen till verkligheten
När ska folk fatta att det är utgifterna som styr, du kan ju tjäna hur mycket som helst men det spelar ingen roll; är dem högre än inkomsten så går man minus, det är vanlig enkel matematik som t om jag som blondin fattade innan jag flyttade hemifrån.
Jag blir egentligen mest förbannad på föräldrarna som inte lär ungarna att ta eget ansvar. Många skulle behöva ta i ordentlig med hårdhandskarna...
Jag personligen har ärligt talat ingen sympati för dem. Jag vet grannar som tyckte farsan var hård mot mig då jag fick vara ensam hemma när han jobbade när jag bara var 13-14 år och fick höra "när du är 18 får du klara dig själv".. men det är jag oerhört glad för idag för då fick man lära sig den hårda vägen, ta ansvar för sig själv och inte räkna med att andra ska fixa saker, självklart ställde han upp och svarade på frågor men all kontakt med myndigheter/jobb fick jag skaffa själv ( ta t ex deklaration, ja jag deklarerar fortfarande på blankett, många unga gör det via sms =enkelt och tänker inte på avdrag de kan göra
,hur var det nu orka tänka/jobba usch
) fick man fixa själv.
Läser man inte företagsekonomi A eller
t om B idag på gymnasiet, det var en av grundkurserna när jag gick i alla fall. UF-företag är ju också väldigt poppis
Tänkte faktiskt på det här igår, innan jag såg tråden; jag hade det väldigt knappert när jag var 20 och fick t om ta ett jobb för 40 kr/h, köpa sig saker på avbetalning var det inte tal om. Idag 8 år senare så har man en underbar lägenhet, bra jobb och inga lån. men många tror att man alltid har haft det så, "pappa betala va"
tack gode gud för att man är 79:a och inte 80-talist