Men sluta gnäll och sluta se dessa skitprogram.
Är det verkligen så roligt att frossa i andras misär?
Så länge de får tittarsiffror överlever de tyvärr och nästa program blir bara värre.
Idioter som lånar/spelar/slösar över sina tillgångar har det alltid funnits.
Jag måste iofs säga att jag tycker programmet har ett visst existensberättigande. Man kan förvisso sitta och "frossa i andras missär" men mer än något annat tror jag faktiskt att det kan få en del folk att tänka till och fundera över sin egena ekonomi. På samma sätt som en del tjockisprogram faktiskt bidrar till att vissa tittare lär sig en del och släpper chipspåsarna.
Skitprogram är program som "sanningens ögonblick" som inte bidrar till något annat än gottande i andras olycka och dessutom, i mina ögon, är betydligt jobbigare än jag kan tänka mig att någon deltagare hade insett innan de ställde upp. Dessutom ÄNNU jobbigare för den person som sitter bredvid och ser sin partner frågas ut. Har svårt att tänka mig att de ens föreställt sig att det hela skulle bli en fjärdedel så illa som det faktiskt blir...
Lyxfällan gör ju fakttiskt rätt gott i slutänden. Att folk skrattar vid sina TV-apparater känns som ett ganska smärtfritt alternativb för alla de "puckon" som får sin ekonomi sanerad i TV.. Jag hade nog hellre stått ut med lite spydiga kommentarer på stan av tittare än att hamna i en personlig konkurs p.g.a. av att inget gjordes...