Lyxfällan

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kom på en briljant programidé.....samla ihop dessa brudar, airlifta dom rakt ner i Amazonas djungel, den som överlever 2 veckor på vad naturen har att erbjuda vinner något roligt.

Jag skulle kolla på det alla gånger :fakta Men bara för att se om hon överlever eller ej. Jag tänker inte avslöja vad jag hoppas på.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Helvete oxå...hon är nog inte så dum i huvudet ändå. Jo, klart hon är dum men inte SÅ dum.

Tjejen berättade att hon har sökt jobb på flera olika tv-kanaler osv. Inte fått ett skit. Då valde hon istället såpasvängen. Inte nog med det, en helt egen timme på bra sändningstid genom Lyxfällan. Hon verkade ju inte speciellt bekymrad över sin situation så att säga. Jag kan sätta en peng på att hon kommer bli "stor". Med tanke på hur mycket känslor hon berör, så kommer all media att ÄLSKA henne. Vi lär få höra en massa mer om denna Vanita. Så, tack killar, utan er hade jag inte kunnat dra denna utmärkta analys.

Fan oxå...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Helvete oxå...hon är nog inte så dum i huvudet ändå. Jo, klart hon är dum men inte SÅ dum.

Tjejen berättade att hon har sökt jobb på flera olika tv-kanaler osv. Inte fått ett skit. Då valde hon istället såpasvängen. Inte nog med det, en helt egen timme på bra sändningstid genom Lyxfällan. Hon verkade ju inte speciellt bekymrad över sin situation så att säga. Jag kan sätta en peng på att hon kommer bli "stor". Med tanke på hur mycket känslor hon berör, så kommer all media att ÄLSKA henne. Vi lär få höra en massa mer om denna Vanita. Så, tack killar, utan er hade jag inte kunnat dra denna utmärkta analys.

Fan oxå...

Hahah, precis det jag sade på förra sidan. :fakta
(om än med taskigare meningsbyggnad & ordval)

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Hårda grabbar tittar på lyxfällan och blir upprörda som mammor på familjeliv när någon valt fel barnvagn. Säkert hösttecken på Sporthoj :rolleyes:

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Nästa vecka:

"Istället för att betala räkningarna köpte jag hoj." :D
Någon som hänger här kanske.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Hon var ju inte ens påsättningsbar! Dels för att hon var ful, men sen är hon ju så blåst så hon skulle glömma att andas när hon suger av dig och du skulle ha ett lik fastnaglat runt kuken. Kul att förklara det för snuten 20 minuter senare :näsblod

Hon har nog sugit av samtliga vaktsnorrar runt Stureplan ska du se.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Hade jag fått välja så hade jag dragit fram ett hagelgevär där på bryggan när hon snacka om att hon ville bli "yachtsäljare"...sagt åt henne att det här är det bästa för alla o laddat bössan. Lite som en skadad häst som borde avlivas

Hon var ju inte ens påsättningsbar! Dels för att hon var ful, men sen är hon ju så blåst så hon skulle glömma att andas när hon suger av dig och du skulle ha ett lik fastnaglat runt kuken. Kul att förklara det för snuten 20 minuter senare :näsblod

:rofl :rofl :rofl :rofl Faan, mentala bilder. Jag kommer skratta mig till sömns nu...

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Då valde hon istället såpasvängen. Inte nog med det, en helt egen timme på bra sändningstid genom Lyxfällan. Hon verkade ju inte speciellt bekymrad över sin situation så att säga. Jag kan sätta en peng på att hon kommer bli "stor". Med tanke på hur mycket känslor hon berör, så kommer all media att ÄLSKA henne. Vi lär få höra en massa mer om denna Vanita.
Hur är man egentligen funtad när man ger sig på att vara dokusåpakändis på heltid? Varför synas bara för sakens skull, istället för att man t.ex. verkligen har åstadkommit något? :va

Här i stan finns det en tjej som verkar göra vad som helst så länge som hon får synas så mycket som möjligt (även om hon själv hävdar att hon inte skulle ställa upp i Paradise Hotel). Förutom sin egen blog så har hon även en på Expressen. Som kommentar till sin medverkan i "Sanningen Ögonblick" så la hon upp ett litet försvarstal på Youtube:
[YOUTUBE-ID]p6eLQeI3QVg[/YOUTUBE-ID]

Jag förstår ändå produktionsbolagen. Det är betydligt lättare att ringa upp ett par liknande personer som man redan vet att de gör vad som helst för att synas och aldrig tänker innan de pratar än att ta in 1000 pers på casting och försöka vaska fram något liknande guldkorn.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250

Fan oxå...

Usch, du har nog rätt.

Jag betvivlar att hon skulle klara sig så länge som hon hittils gjort genom att vara så stenkorkad som hon gjorde sken av att vara.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Det är skrämmande vad folk gör för att bli kända. Det verkar onekligen vara så att hon med flit har övertrasserat sitt kontokort och gett fan i att skicka in sina a-kassepapper. Sen har hon ringt Lyxfällan och bett om hjälp och dessutom lyckats få det.
Detta var inget problem som Lyxfällan skulle tagit i.
Det finns folk som behöver hjälp på riktigt.
Den här bruden fixar lätt sina problem genom att leta upp nån rik gubbe på Stureplan, blinka lite fint med sina blå och gå med på en omgång i tvåan.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Känns som att programmet med Vanita var fejkat. Hon hade ju A-kassepengar innestående, kunde fixa ett jobb på några dagar och sen byta jobb efter några veckor.

Löjligt liten skuld också om man jämför med andra lyxfälleprogram.

Edit: slowroller han före..

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Det är skrämmande vad folk gör för att bli kända. Det verkar onekligen vara så att hon med flit har övertrasserat sitt kontokort och gett fan i att skicka in sina a-kassepapper. Sen har hon ringt Lyxfällan och bett om hjälp och dessutom lyckats få det.
Detta var inget problem som Lyxfällan skulle tagit i.
Det finns folk som behöver hjälp på riktigt.
Den här bruden fixar lätt sina problem genom att leta upp nån rik gubbe på Stureplan, blinka lite fint med sina blå och gå med på en omgång i tvåan.

Må så vara men det behövs sådan här exempel för att visa hur lätt det är för ungdomar att invaggas i en falsk trygghet "det är bara att fixa ett kort". Deras kunskaper om vardagsekonomi verkar vara 0 och det är ganska skrämmande.:död Finnes nog väldigt många unga som är i hennes situation. Bra att man inte bara tar upp barnfamiljer.

Känns som att programmet med Vanita var fejkat. Hon hade ju A-kassepengar innestående, kunde fixa ett jobb på några dagar och sen byta jobb efter några veckor.

Löjligt liten skuld också om man jämför med andra lyxfälleprogram.

Edit: slowroller han före..

ett observandum är dock att hon gjorde av med det på 5! månader till skillnad mot andra deltagare..hade de väntat ngt år till så hade hennes skulder nog växt lavinartat.

Last edited:

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Må så vara men det behövs sådan här exempel för att visa hur lätt det är för ungdomar att invaggas i en falsk trygghet "det är bara att fixa ett kort". Deras kunskaper om vardagsekonomi verkar vara 0 och det är ganska skrämmande.:död Finnes nog väldigt många unga som är i hennes situation. Bra att man inte bara tar upp barnfamiljer.

ett observandum är dock att hon gjorde av med det på 5! månader till skillnad mot andra deltagare..hade de väntat ngt år till så hade hennes skulder nog växt lavinartat.

Jovisst, men hon hade en låg hyra och satt inte fast med dyra huslån eller liknande. Hennes enda problem var ju hennes köpberoende som lätt kunde fixas till. Håller med om att många ungdomar har noll koll på ekonomin och förlitar sig på att deras päron alltid ska rycka in ifall ekonomin skiter sig.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe

Jag har en känsla av att hon hade en backup-plan. Antingen mamma och pappa eller ett bankkonto som Lyxfällan inte hade insyn i. Jag har svårt att tro att en människa som klarat av gymnasieskolan, den svenska men ändå, inte begriper att man inte kan leva på ett guldkort.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Det verkar vara ett fenomen i tiden. Ungdomar som lånar ihop till fest och drinkar i mängder, lånar pengar för att kunna resa till sommarens nya hippa resmål, tar SMS-lån för att finansiera de nya jeansen för 3.000 de bara upptäcker de måste ha just där och då i affären. De försöker leva det liv kändisar, som har pengar, lever. Media hjälper ju dessutom fram och ger folk en oförtjänt stjärnstatus, för att de varit med i random dokusåpa, där en "stjärnas" största merit var att göra bort sig på ett kul sätt. Blir lite intressant att se hur samhället ser ut om 40 år.

Eller är det bara jag som börjar bli gammal? :gnissla

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Det verkar vara ett fenomen i tiden. Ungdomar som lånar ihop till fest och drinkar i mängder, lånar pengar för att kunna resa till sommarens nya hippa resmål, tar SMS-lån för att finansiera de nya jeansen för 3.000 de bara upptäcker de måste ha just där och då i affären. De försöker leva det liv kändisar, som har pengar, lever. Media hjälper ju dessutom fram och ger folk en oförtjänt stjärnstatus, för att de varit med i random dokusåpa, där en "stjärnas" största merit var att göra bort sig på ett kul sätt. Blir lite intressant att se hur samhället ser ut om 40 år.

Eller är det bara jag som börjar bli gammal? :gnissla

Om 40 år gör kineserna allt arbete och vi svenskar är med i olika dokusåpor för att få mat på bordet. :D
Jag ska vara med i dokusåpan "Big Brother, Ålderdomshemmet" där den utröstade varje vecka rullas utför ättestupan.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jag har en känsla av att hon hade en backup-plan. Antingen mamma och pappa eller ett bankkonto som Lyxfällan inte hade insyn i. Jag har svårt att tro att en människa som klarat av gymnasieskolan, den svenska men ändå, inte begriper att man inte kan leva på ett guldkort.

Jag får en känsla av att hon inte hade det. Dagens unga är så äckligt bortklemade så man blir mörkrädd...de ska ha allt de pekar på och många är inte beredda att arbeta sig uppåt utan vill ha allt serverat på silverfat. Hade jag varit hennes förälder hade jag inte gett henne en krona.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...