Lyxfällan

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Om 40 år gör kineserna allt arbete och vi svenskar är med i olika dokusåpor för att få mat på bordet. :D
Jag ska vara med i dokusåpan "Big Brother, Ålderdomshemmet" där den utröstade varje vecka rullas utför ättestupan.

Skicka gärna ett PM när den börjar, för det låter som en dokusåpa jag inte får missa, med tanke på att en "kändis" från SH kommer vara med. :tummenupp

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag får en känsla av att hon inte hade det. Dagens unga är så äckligt bortklemade så man blir mörkrädd...de ska ha allt de pekar på och många är inte beredda att arbeta sig uppåt utan vill ha allt serverat på silverfat. Hade jag varit hennes förälder hade jag inte gett henne en krona.

Svägerskan som tog studenten i våras blir förbannad för att hon inte fått jobb än. Men hon har inte sökt något och inte skrivit in som arbetssökande på arbetsförmedlingen.
Försökte förklara att ingen kommer ringa upp henne och erbjuda henne jobb utan hon får nog ge sig ut och söka...

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Svägerskan som tog studenten i våras blir förbannad för att hon inte fått jobb än. Men hon har inte sökt något och inte skrivit in som arbetssökande på arbetsförmedlingen.
Försökte förklara att ingen kommer ringa upp henne och erbjuda henne jobb utan hon får nog ge sig ut och söka...

Exakt. Jobb är inget man får utan det är ngt man skaffar.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Säg inte det... efter första har de efter kommit som brev på posten. :yoparty

Nja vissa branscher skriker efter folk, vården bland annat :)
men har man precis tagit studenten så får man nog baske mig kämpa lite för att få ett jobb om man inte har någon yrkeserfarenhet.

Fattar inte vad det är som är så svårt, idag kan man t om anmäla sig på AF-hemsida o få emial när intressanta jobb dyker upp, eller på vakanser.se etc. Dock får man fortfarande ta sig i kragen o anmäla sig på AF.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fattar inte vad det är som är så svårt, idag kan man t om anmäla sig på AF-hemsida o få emial när intressanta jobb dyker upp, eller på vakanser.se etc. Dock får man fortfarande ta sig i kragen o anmäla sig på AF.

Taskiga är ju att det gör mindre nytta att ansöka om jobb än att bestiga ett kyrktorn iförd gorilladräkt sjungandess på ""macarena" i megafon.

Smagatusk

Guest
Lyteskomik på dagens Lyxfällan. En sjuåring i en 23:årings kropp. Tydligen är hon ypperligt lämpad för stureplanslivet. Den numera avlidne komikern Lasse Lindroth/Ali Husseins gamla skämt har aldrig känts så bekanta:
- "Du har väl inte vakuum i huvudet!?"
- "Va, vaddårå?"
- "Man kan ju inte ha vakuum i huvudet!!"
- "Men vaddå, det är ju bättre än att inte ha någonting!"

http://scenbloggen.com/vanita/

Underbar engelska hon har, hönan...

Och hur fan orkar du kolla upp allting på nätet som alla trådar handlar om? Bor du och Markus framför datorn?

south-park-wow-01.jpg

Smagatusk

Guest
Helvete oxå...hon är nog inte så dum i huvudet ändå. Jo, klart hon är dum men inte SÅ dum.

Tjejen berättade att hon har sökt jobb på flera olika tv-kanaler osv. Inte fått ett skit. Då valde hon istället såpasvängen. Inte nog med det, en helt egen timme på bra sändningstid genom Lyxfällan. Hon verkade ju inte speciellt bekymrad över sin situation så att säga. Jag kan sätta en peng på att hon kommer bli "stor". Med tanke på hur mycket känslor hon berör, så kommer all media att ÄLSKA henne. Vi lär få höra en massa mer om denna Vanita. Så, tack killar, utan er hade jag inte kunnat dra denna utmärkta analys.

Fan oxå...

Minns att det var du som gjorde det första inlägget angående henne. Du är den störste ivraren av henne här.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Minns att det var du som gjorde det första inlägget angående henne. Du är den störste ivraren av henne här.

Ja. Tack tack.

Jag blir dock inte lika upprörd som många andra. Tyckte även att det var skumt att hon brydde sig så lite om situationen.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Hej då Ninja! :hej

Hej ett liv utan leksaker :hej

Synd man inte hann köpa någon bil av honom...

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
BMW R1200GS -16
Jag är nybörjare på det där programmet men att det finns idioter förvånade mig inte alls... det som däremot förvånade mig var vilka superpriser de fick för prylarna de krängde till handlarna!
60 000 för en gammal husvagn!
100 000 för en gammal BMW E39:a!
...det hade man inte fått ens i inbyte mot en ny M5:a!
Men det klart, de zoomade firmanamnen in och ut ett antal gånger, så det betalade väl dubbla priset pga reklamtiden.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM