Tammer
Gudomlig sporthojare
Jag trodde jag var ensam om att helst köra själv. Man ser ju ofta hojåkare i par eller flera på vägarna. Men själva spontaniteten och infallen försvinner väl om man är flera, friheten i att köra så länge man vill och dit man vill. Stanna när man känner för det. Hojåkande som umgängesform är inte min grej.Jag är femti bast, kört hoj sen jag var 14. Kör helst ensam faktiskt. Slippa ta hänsyn till någon annan. Tycker faktiskt det är det bästa med hoj. Man får va själv. Lyssna på musik, lyssna på ljudet från hojen, uppleva lukterna. Jag tror i framtiden med tanke på hur politikerna beter sig nu så kommer det enda alternativet för icke förmögna människor vara att köra scooter/motorcykel. Ingen kommer har råd köpa en ny bil och sen köra den. Och orka med alla fartgupp, cyklister, miljözoner, vägtullar, fastklistrade miljöpartister och annat bråte på vägarna som har mer rättigheter än du. Plus allt förbannat plingande och ryckande i ratten, gnäll om att man kör för fort och automatisk broms som tvärnitar för ett grässtrå när man håller på att parkera.
Jag tror på motorcyklar! Sen om de är batteridrivna eller bensin spelar ingen roll för mig. Men jag kommer ju för evigt uppskatta en Harleys mullrande och en japansk sporthojs acceleration.