Män och kvinnor

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ingen aning, kvinnor är konstiga, fast mössor och t-shirts har man väl viss förståelse för att kan vara fulla av skit och inte vara helt häva på att kommunicera så man får väl ta sånt som det är, text utan betydelse.

Får dock i nerverna på brudar som fnyser "kyss mig" argt, och sen tar illa upp när man ger dem en fransker, vafan, ska de vara otrevliga utan anledning kan de fan ha lite självdistans... :3freak
"Kyss mig" är förmodligen ett Åländskt uttryck.
Flytta till Finland, där uttrycket "Kyss fittan" är vanligt.
Då får du se på gnistor.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Nja, håller inte med. Tycker det var en väldigt finurligt skriven artikel för att sätta extremhögerns retorik och fokus i perspektiv.
Tror inte att Magda själv vill att vi skall utvisa alla män, utan snarare att belysa vilket skevt parti SD och dess anhängare är. ;)

Hon kunde nog aldrig drömma om hur väl kommentatorsfältet skulle belysa och bevisa hennes idé bakom artikeln.

Det bara flödar av hat och ju mer hat desto mer pluspoäng får man av övriga anonyma... :dummer

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Inget av det där kan man ta på stort allvar. Som du säger de får mycket utrymme, men det har ingen inflytande i övrigt. Farliga blir det först om de successivt implementerar saker och tonar ner sina mest radikala idéer.

Jag tycker de har hur mycket inflytande som helst, hur många daghem med "genus" på schemat finns det? 1000-tals?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Eller som nu under vintermånaderna så har det blossat upp en diskussion om att snöröjningen görs enligt männens prioriteringar för man prioriterar biltrafiken först och sen gång och cykeltrafiken och "alla vet ju att män kör mer bil än kvinnor och kvinnor går och cyklar i större utsträckning än män". :död

Precis, så att påstå att extremismen på Södermalm inte är på viss framfart är att förneka. Som tur är vinner de bara mark i cykelställsfrågor, och kommer inte ha någon påverkan på politik i övrigt, eftersom politiken snart återvänt till det normala i hela Europa, efter 40-50 års vansinne. Att vi hänger efter i Sverige och ägnar oss åt DDR-experiment är beklagligt.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Kommunikationen mellan man och kvinna bör vara optimerad för bästa reproduktionsmöjligheter. Kort sagt; pippar vi och får våra barn att överleva och fortsätta pippa så har vi lyckats.

Kort sagt... vi ska alltså ligga så mycket som möjligt och hålla käften.!! :brinnerup

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag tycker de har hur mycket inflytande som helst, hur många daghem med "genus" på schemat finns det? 1000-tals?

Jag har ingen kontakt med daghem och dylikt så jag kan inte svara på den frågan tyvärr. Men det ligger kanske lite i det du säger för vi män i Sverige har ju blivit rätt omanliga enligt många kvinnors utsago har jag förstått. Kom att tänka på en scen i en film jag såg för något år sedan som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Någon annan kanske minns. Det var en scen där paret bråkar och mannen i fråga är verkligen en mes. I scenen som utspelar sig i köket flippar han dock ut och krossar grönsaker med händer, armar och huvud om jag inte minns fel för att visa sin manlighet.

Det stora felet tror jag är att man i Sverige sällan talar klarspråk. Allt ska vara så politiskt korrekt hela tiden. Det ska vara konsensus i allt man företar sig. Diskussionerna som föregår dem likaså. Gud nåde den som sticker ut och tycker något annat. Den personen blir sågad väldigt fort vid fotknölarna.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det som står i läroplanen är ju inte så riktat, och dom flesta förskolor jag har inblick i lägger ingen tid all på något genustänk. Det mesta präglas av sunt förnuft och ungarna får välja att göra vad dom vill utan styrning.

Förskolan ska motverka traditionella könsmönster och könsroller. Flickor och pojkar ska i förskolan ha samma möjligheter att pröva och utveckla förmågor och intressen utan begränsningar utifrån stereotypa könsroller.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag har ingen kontakt med daghem och dylikt så jag kan inte svara på den frågan tyvärr. Men det ligger kanske lite i det du säger för vi män i Sverige har ju blivit rätt omanliga enligt många kvinnors utsago har jag förstått. Kom att tänka på en scen i en film jag såg för något år sedan som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Någon annan kanske minns. Det var en scen där paret bråkar och mannen i fråga är verkligen en mes. I scenen som utspelar sig i köket flippar han dock ut och krossar grönsaker med händer, armar och huvud om jag inte minns fel för att visa sin manlighet.

Det stora felet tror jag är att man i Sverige sällan talar klarspråk. Allt ska vara så politiskt korrekt hela tiden. Det ska vara konsensus i allt man företar sig. Diskussionerna som föregår dem likaså. Gud nåde den som sticker ut och tycker något annat. Den personen blir sågad väldigt fort vid fotknölarna.

Det är då det är bra att vara som en ödla där svansen växer ut igen om de släpper den.
Jag har blivit sågad många gånger både vid fotknölarna och vid knäna men jag orkar fan inte tycka som alla andra och bete mig korrekt bara för att folk blir livrädda när man råkar göra och säga något som inte passar in i deras mönster.
Jag fortsätter att sätta mig upp mot folk som förtjänar det och ifrågasätta dom samtidigt som jag sticker ut näsan för de som behöver mig som blir illa behandlade.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Gott att se att Sverige lever upp till sin historia med att experimentera med barn...

Tidigare handlade genuspedagogik ganska mycket om att särskilja pojkar och flickor och träna dem på sådant som man ansåg att de inte var så bra på. Flickor kunde till exempel få öva på att vara modiga och hoppa från stenar och pojkar på att vara omhändertagande och ge fotmassage.

– Då har man osynliggjort alla barnen i gruppen. Det där har vi gått ifrån nu. Om man följer ett barn en hel dag kan jag garantera att det här barnet kommer att göra både ”pojksaker” och ”flicksaker”, säger Aisha Lundgren.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO