Män och kvinnor

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Eller som nu under vintermånaderna så har det blossat upp en diskussion om att snöröjningen görs enligt männens prioriteringar för man prioriterar biltrafiken först och sen gång och cykeltrafiken och "alla vet ju att män kör mer bil än kvinnor och kvinnor går och cyklar i större utsträckning än män". :död

Nää....på riktigt..!!?? :va

Det måste väl vara höjden av.... självömkan. Om man vill ha någonting gjort. Gör man det själv.

Tyvärr finns det vissa kvinnor som hela tiden ska bli serverade och inte klarar av någonting själva. Det finns en man bakom. Som styr och ställer med allt.

Mähäkvinnor kallar jag dom. :gnissla Vem har sagt att inte en kvinna kan stå vid rodret och styra upp saker och ting själv.??

Och feminism hit och dit. "Någon/något" har konstruerat 2 olika kön med 2 helt olika uppsättning gener. Vi kan aldrig bli lika. Det är genetiskt omöjligt. Kvinnor är bra på vissa saker. Män är bra på andra.

Å så finns det såklart människor som tänjer lite på gränserna åt ena eller andra hållet.

Det som jämställdhet borde innebära. Är att alla ska behandlas med lika respekt oavsett kön. Och man får ta ner saker och ting på individ nivå.

Och ordet "hen". Vaffan är det för jävla påhitt.?? Vem fan vill vara en sån.?? Kvinna eller man. Beroende på vad man är född till. Nåt annat kan vi inte göra. Det finns inget 3:de kön. Med all respekt för dom som inte är riktigt bekväma med det dom föddes till. Går att justera numer.

Det är uträknat hur vi är skapta, för att en kvinna å en man ska kunna fortplanta sig.

Sen kan man förstås ifrågasätta lite varför vi inte fick lite bättre kommunikationsmöjligheter. :brinnerup

Och för att poängtera, avskyr jag alla former av maktmissbruk. Män som utnyttjar kvinnor, kvinnor som utnyttjar män. Åter. Respekt.

//M

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Så j-a rätt!

http://mansfritt2014.wordpress.com/mansfritt2014/

Edit: Förlåt jag ändrar mig. Det var tydligen fel ändå. Usch och fy!: http://nojesguiden.se/kakan (Scrolla ner till 29dec)

Kommentarerna är behållningen.
http://nojesguiden.se/blogg/kakan/mansfritt-2014-eller-forever#comments

Louise 2013-12-29 16:48 åh, du är så bra Kakan! tycker att gustav för det första kan stänga ner sin (mans)hemsida och sen hålla tyst resten av året, det hade varit ett bra "experiment".

kaja 2013-12-29 19:17 Kakan nailar det som vanligt. Jag läser och jublar.

Frida 2013-12-30 01:24 Jag ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR DIG KAKAN!!!!!! You nailed it, igen!

Eva 2013-12-30 13:51 Herregud, har en person som fötts med PENIS mage att vara på icke-penisars sida i feministernas kamp!? Ett sånt äckligt vidrigt as! Kryp tillbaka till dom andra manssvinen och fortsätt vara ett svin så vi ostört kan fortsätta vara bittra!

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08

"Leo Ahlgren | 2013-12-29 23:01 FAN VAD BRA!!! En ögonöppnare för mig! Jag som kille, trodde jag var femenist och förstod mig på sånt, får nu en käftsmäll. Vilket jag behövde, tydligen! Du är bäst kakan. Tack!"

"Kim | 2013-12-30 01:05 ... Vita straighta män kan inte kan göra rätt oavsett vad dom än gör när det gäller feminism. Men det är inte deras fel, det bara är så.

Och jag gillar hur du förklara det i den här texten. Dom borde bara hålla käften och hålla sig undan när det gäller feminism och jämnstäldhetskamp. Dom har inget med det att göra. Jag vet att dom är hälften av mänskligheten men dom är ändå rätt värdelösa. Man vet ju att dom bara vill ha uppmärksamhet och föröka sig. Typ som judar."

ja jävlar... det här var det roligaste jag läst på länge :D

Last edited:

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Problemet med feminism ligger inte i att det finns ett antal feminister som vill ha makt över män und so weiter. Ska man börja basunera ut att samtliga feminister är så är man lika stor idiot som extrem feministerna.

Problemet med feminism är att det är grundat ur vänster ideologi, där allt ska lösas med statens hjälp och med kvotering. Skulle feminism vara oberoende av vänster-höger ideologi, och se saker objektivt; "Hur kan vi objektivt hjälpa kvinnor med deras rättigheter", skulle med stor sannolikhet flera kunna ställa sig bakom.

För min del är det omöjligt att ställa mig bakom feminism av direkt den anledningen, av samma anledning kan jag inte ställa mig bakom miljöpartiet. Grundfrågan att vi behöver ett hållbart samhälle står jag bakom, men vart de kommer från politiskt gör det svårt att sympatisera med dem.

Så de feminister som står för jämlikhet, bilda en ny klubb och byt namn.

Orecic

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Det är uträknat hur vi är skapta, för att en kvinna å en man ska kunna fortplanta sig.

Sen kan man förstås ifrågasätta lite varför vi inte fick lite bättre kommunikationsmöjligheter. :brinnerup

Nja, det är inte "uträknat" hur vi är skapta, vi är skapta ur evolutionen och fortsätter att evolutioneras. Evolutionen slutar nämligen aldrig, det är sjävla definitionen. Kommunikationen mellan man och kvinna bör vara optimerad för bästa reproduktionsmöjligheter. Kort sagt; pippar vi och får våra barn att överleva och fortsätta pippa så har vi lyckats.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Du har själv pratat om fysiskt våld och de flesta tråden som nämnt självförsvar har även pratat om fysiskt våld, så jag antog att det var vad som menades.

Tidigare var det i alla fall så att de som tränade de klassiska kampsporterna sällan var i slagsmål... Men jag har en känsla av att det har ändrats en del.
Själv har jag tränat kampsport i många år och aldrig varit i slagsmål, jag har dock fått nån örfil men aldrig besvarat det och då har situationen dött ut istället.

Steg 1 är trots allt att inte försätta sig i hotfulla situationer.

Jag har försvarat mig med fysiskt våld när jag inte längre hade något val.
Likväl som vissa säger att män har en spärr mot att slå kvinnor så har jag en spärr mot att använda våld, oavsett vem det är våldet riktas mot.

Däremot tror jag det hade varit bra att få veta vilka situationer man kan hamna i och hur man ska bete sig för att klara sig ur dessa.

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Problemet med feminism ligger inte i att det finns ett antal feminister som vill ha makt över män und so weiter. Ska man börja basunera ut att samtliga feminister är så är man lika stor idiot som extrem feministerna.

Problemet med feminism är att det är grundat ur vänster ideologi, där allt ska lösas med statens hjälp och med kvotering. Skulle feminism vara oberoende av vänster-höger ideologi, och se saker objektivt; "Hur kan vi objektivt hjälpa kvinnor med deras rättigheter", skulle med stor sannolikhet flera kunna ställa sig bakom.

För min del är det omöjligt att ställa mig bakom feminism av direkt den anledningen, av samma anledning kan jag inte ställa mig bakom miljöpartiet. Grundfrågan att vi behöver ett hållbart samhälle står jag bakom, men vart de kommer från politiskt gör det svårt att sympatisera med dem.

Så de feminister som står för jämlikhet, bilda en ny klubb och byt namn.

Jag är helt på din linje, skulle inte kalla mig feminist men tror på humanism, rättvisa och förnuft. Samtidigt har jag så svårt att se hur man objektivt skulle kunna hjälpa kvinnor med deras rättigheter (nu pratar jag i Sverige). Vad handlar det ens om för rättigheter?

Jag tror vi har fastställt att löneskillnader beror på generella yrkesval, inte kön, så jag går inte in på det.

Tar istället det här med utmanande klädsel. Har ofta den diskussionen med en kompis som klär sig som en prostituerad och flirtar helt ohämmat när vi går på krogen. Sen gnäller hon om att alla killar är så närgångna, menar att hennes klädsel och sätt inte ger killarna någon rätt at kladda på henne. Vilket naturligtvis är helt rätt. Men sen har vi verkligheten att ta hänsyn till. Hon befinner sig i en miljö med fylla, flirt och förväntningar, där värderingar riskerar att läggas åt sidan för en stund. Är det inte här det handlar om att själv ta ansvar för att undvika att hamna i hotfulla situationer?

Såklart det vore fint om alla betedde sig propert, men är det rimligt att sträva efter den lösningen? Ja kanske på jävligt lång sikt, men tills dess liksom, är det inte bättre att tjejer får lära sig hur de kan minska risken för att bli utsatta? Bara för att utgå från verkligheten som den ser ut idag?

Orecic

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Tar istället det här med utmanande klädsel. Har ofta den diskussionen med en kompis som klär sig som en prostituerad och flirtar helt ohämmat när vi går på krogen. Sen gnäller hon om att alla killar är så närgångna, menar att hennes klädsel och sätt inte ger killarna någon rätt at kladda på henne. Vilket naturligtvis är helt rätt. Men sen har vi verkligheten att ta hänsyn till. Hon befinner sig i en miljö med fylla, flirt och förväntningar, där värderingar riskerar att läggas åt sidan för en stund. Är det inte här det handlar om att själv ta ansvar för att undvika att hamna i hotfulla situationer?

Såklart det vore fint om alla betedde sig propert, men är det rimligt att sträva efter den lösningen? Ja kanske på jävligt lång sikt, men tills dess liksom, är det inte bättre att tjejer får lära sig hur de kan minska risken för att bli utsatta? Bara för att utgå från verkligheten som den ser ut idag?

Tycker det är skillnad på hur man klär sig och ens beteenede. Oavsett hur man klär sig borde inte någon ta på en, men om man flirtar så MÅSTE man räkna med att folk tar på en. Att ta på någon är ju det initiala steget till att ligga, varje gång man får ligga har man ju inte direkt stått på krogen och pratat utan att tagit något på varandra.

Jag tycker tumregeln bör vara att man alltid får ta på någon en gång, säger de nej så måste man sluta. Jag misstänker att anledningen till att vissa kvinnor är "flirt-maskiner" beror på att de har en låg självbild och vill ha uppmärksamhet. "Flirt-maskinerna" måste räkna med att män tar på dem, men de måste också kunna räkna med att om de säger nej så ska det gälla.

Jag själv brukar lista ut om en brud är en flirt-maskin genom att fråga rakt ut "vill du ligga eller?", är det en flirt-maskin så brukar responsen vara "HmpF", och sen vänder de sig om och går. Well då var den sakfrågan löst iaf. :D

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag är helt på din linje, skulle inte kalla mig feminist men tror på humanism, rättvisa och förnuft. Samtidigt har jag så svårt att se hur man objektivt skulle kunna hjälpa kvinnor med deras rättigheter (nu pratar jag i Sverige). Vad handlar det ens om för rättigheter?

Jag tror vi har fastställt att löneskillnader beror på generella yrkesval, inte kön, så jag går inte in på det.

På tal om det där med klädseln så jag en stå-up komiker på TV som pratade om brudar som har texter på tröjan som säger bla, slut, do me, touch me och annat och sen vill dom inte ens prata med honom. Varför ha den texten och sen va snipig på krogen lixom. ;)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Du har helt rätt angående klädsel, kring hennes sätt dock kan man ha en liten invändning, t.ex. o hon kladdar på mig antar jag absolut att det är ok att jag kladdar tillbaka, inget konstigt med det kan jag tycka? :va

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
På tal om det där med klädseln så jag en stå-up komiker på TV som pratade om brudar som har texter på tröjan som säger bla, slut, do me, touch me och annat och sen vill dom inte ens prata med honom. Varför ha den texten och sen va snipig på krogen lixom. ;)

Ingen aning, kvinnor är konstiga, fast mössor och t-shirts har man väl viss förståelse för att kan vara fulla av skit och inte vara helt häva på att kommunicera så man får väl ta sånt som det är, text utan betydelse.

Får dock i nerverna på brudar som fnyser "kyss mig" argt, och sen tar illa upp när man ger dem en fransker, vafan, ska de vara otrevliga utan anledning kan de fan ha lite självdistans... :3freak

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO