Nu har jag inte läst hela tråden... så ta det för vad det är.
Fortfarande så är de flesta misshandlade män, så jag är inte säker på att det här tvunget måste vara en man-kvinna-fråga.
Rätt intressant uttalande och något jag själv brottas en del med i dessa frågor.
Det är absolut en man-kvinna-fråga, men det är också en fråga om ställningstagande och respekt för sina medmänniskor.
En normalt funtad människa slår inte andra människor eller djur heller för den delen.
En stark person (inte fysiskt stark nödvändigtvis) behöver inte använda härskartekniker för att må bra själv.
Så när man bara håller på och försöker attackera det här som en man-kvinna-fråga så missar man det fundamentala att de här personerna som gör gärningarna har förmodligen behandlat de svaga killarna precis likadant, jag vet för jag var alltid den svagaste killen i årskursen.
Därför blir jag alltid lika frustrerad när dessa feminister skall måla ut det som att killar slår tjejer och man måste arbeta emot att ge killar den möjligheten, för det är inte det som det handlar om, dessa individer söker trots allt upp svagare individer (fysiskt) för att kunna ta ett övertag och stärka sig själva. Problemet är att väldigt få har styrkan och modet att stå emot och faktiskt ta avstånd från beteendet, och sen blir det en gruppgrej av det hela.
Finns ganska väl beskrivet i en (förmodligen ganska många) låt.
They took off his clothes, they pissed in his hands
I told them to stop but then I joined in
We beat him with guns and batons
Not just once but again and again
Read more: Rise Against - Hero Of War Lyrics | MetroLyrics
Lyssna gärna på hela.
http://www.youtube.com/watch?v=_DboMAghWcA
Och läs texten, förklarar gärna hur svagare individer blir övervunna till "the dark side".
http://www.metrolyrics.com/hero-of-war-lyrics-rise-against.html
Men tillbaka till kärnfrågan, är det en man-kvinna-fråga eller inte.
Nu har jag försökt få fram att det inte är det men det finns ett annat problem i samhället och det är ett "tyst" kvinnoförtryck och det är just det här med löner och positioner, men där vänstern och feministerna vill få bukt med det genom kvoteringar och andra lagar och regleringar vilket jag själv tror bara ökar klyftan.
Jag personligen tror inte att det här är något som händer över en natt men vi har kommit en väldig bit på vägen men vi är fortfarande långt ifrån i mål. Det är något intressant på gång, det är nämligen fler o fler kvinnor in på väldigt styrande platser och jag är säker på att det kommer att vända med hur man väljer sina efterträdare eller undersåtar, men det kommer som sagt inte ske över en natt.
Nästa grej är det här med att demonisera och martyrisera stora grupper, många feminister demoniserar gruppen män och så länge det är tillvägagångssättet så kommer man inte komma någon vart. De där starka männen som använder härskartekniker och dylikt kommer bara få mer vatten på sin kvarn och de kommer att distansiera sig ännu mer från sakfrågan.
Och så länge en stor grupp kvinnor utgör sig till martyrer så kommer ingenting ske där heller, för oavsett hur mycket hon vill så måste man kämpa sig till en bättre position än den man är i. Och ja, jag har mött alldeles för många kvinnor som tycker det är orättvist att männen befordras men inte hon, då hon i själva verket inte alls förtjänar att befordras för hon har inte kvalifikationerna eller drivet.
Själv är jag inte feminist, mycket för att de som kallar sig feminister ser för snävt på frågan och tittar på det just ur man-kvinna-perspektiv.
Jag är för jämställdhet oavsett kön, sexuell läggning eller etnicitet.