Män och kvinnor

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Du har så rätt, och med anledning av vissa inlägg i tråden kan det finnas anledning att utveckla detta lite till innan Du sätter Din PunGt ;)

1 - Våld, till och med som sista utväg och självförsvar, är ett misslyckande. Du avvärjer förvisso ett angrepp men ställer sig verkligen Din motpart upp och utbrister: "-Aj som f-n, men tack ska Du ha, nu förstår jag hur fel jag haft!"? Inte i min bok...
2 - Våld mot en person som redan tillgriper våld är dömt att misslyckas. Om Du försöker banka på en person som misshandlar, vad avser Du att det ska lära denne? Den starkaste rätt? Hur ska man i så fall bota en alkoholist, genom att försöka supa denne under bordet, för att under bakfyllan utbrista att "-Detta gör jag aldrig om!"? Inte i min bok...
3 - Lämna egen prestige åt sidan om Du avser att ingripa i en situation. Det sista som den infekterade soppan behöver är ytterligare nypor av prima testosteron.
4 - Det är svårt att bilda sig en fullständig uppfattning från åskådarläktaren, världen är inte endera svart eller vit. Därför kan det vara smart att försöka få parterna i en taskig relation att sära på sig, respektera att man inte bör ses, jobba ihop eller bo ihop förrän de tänkt igenom då-, nu- och framtid var för sig.

Bara några kommentarer, som förhoppningsvis anknyter till TS intentioner med tråden...

:tummenupp Det gör de absolut :)

Ett vanligt råd är att man ska slå hårt och visa var skåpet ska stå.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
På tal om våld. Tjej kastar tallrik i ansiktet på sin kille med krossade tänder och 40 stygn i ansiktet som följd. Resultatet kan ni se här: https://www.facebook.com/photo.php?...093301.-2207520000.1366807883.&type=3&theater

Trots att det är hon själv som ringer ambulansen och säger vad som har hänt så kommer inte ens polisen till platsen. Killens anmälan blir nedlagd trots att hon mer eller mindre erkänner att hon har gjort det på sin blogg. Hade det varit ombytta roller så hade killen suttit bakom galler nu.

Jag har inte läst något angående detta fall och har inga fakta. Är det som du säger är det är fantastiskt att man lägger ner en anmälan om det finns bevis i ärendet :näsblod

Jag är bara inte säker på att det så självklart att det blivit fällande dom om rollerna vore ombytta.

Det är helt klart svårare för män att få gehör i dessa situationer. Hade det inte varit det hade det talats mer öppet om det. Vi har alldeles för många förutfattade meningar om hur en man/kvinna ska bete sig och vad de kan råka ut för.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Typ, som ett blodigt harmlöst fyllo.....

*Precis som ett sådant. Jag brukar säg att man ska slå så hårt som möjligt innan de hunnit säg något.
Då är man på den säkra sidan. :glömdet Det står klart och tydligt i den andra tråden. Eller hur?

*Stycket ovan är inte menat på fullaste allvar.

Ett "harmlöst fyllo" krävde en gång fem poliser för att hindras från att totalt fördärva en kvinna med basebollträ.
Jag var vittne och en av de som såg till att polis kom till platsen. Inte vågade vi som var en hög 15-åringar ingripa.

Efteråt hade det säkert kunnat spelas in en video som inte alls speglade i vilken form killen var.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Precis som ett sådant. Jag brukar säg att man ska slå så hårt som möjligt innan de hunnit säg något.
Då är man på den säkra sidan. :glömdet Det står klart och tydligt i den andra tråden. Eller hur?

Ett "harmlöst fyllo" krävde en gång fem poliser för att hindras från att totalt fördärva en kvinna med basebollträ.
Jag var vittne och en av de som såg till att polis kom till platsen. Inte vågade vi som var en hög 15-åringar ingripa.

Efteråt hade det säkert kunnat spelas in en video som inte alls speglade i vilken form killen var.

Jadu, liknelsen med han i den andra tråden är "slående"...

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Jadu, liknelsen med han i den andra tråden är "slående"...

Humor? Så ändlöst befriande.

Det jag gjorde var att fråga om någon visste vad som hänt innan.
Hade jag tyckt hon agerade korrekt hade jag skrivit det.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Kan bara säga att ingen av er här kan i överskådlig framtid ändra på det som tagit evolutionen miljontals år att få fram.

Vi är inget annat än djur (både män och kvinnor). Agerar och reagerar där efter!

Inte heller har vi ett tillräckligt stort intellekt för att på något sätt kunna hantera dessa primal beteenden. Om vi försöker faller vi genast tillbaka till vad evolutionen har lärt oss.

Vi har gjort ord för det. Som bla....

Makt
Avund
Sexuellt
Rikedom

Osv. Allt detta var från början bra egenskaper som gjorde en individ bra att "avla" på.

En människa som kunde ses som en bra ledare för tusentals år sedan skulle förvisso även idag kunna vara en bra ledare. Men det är inte speciellt långt från (i vissa fall) bra ledare och psykopater.

Inte heller detta kan ändras på. Vilket är olyckligt. För nu när inte evolutionen har fått härja genom dom gamla medlen som styrka osv längre överlever fler. Och det främjar ytterligare den civiliserade delen av "arten" att utvecklas. Då bli egenskaper som empati osv mer framstående hos en viss grupp individer. Och dessa dras inte till gruppen som är psykotiska. Dvs dom psykotiska väljer varandra och dom sympatiska väljer sina lika.

Snart har vi inte bara man och kvinna. Snart har vi även olika grupper inom samhället som bara håller på sitt sätt att se på saker.

Eller, har vi redan det.......

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Kan bara säga att ingen av er här kan i överskådlig framtid ändra på det som tagit evolutionen miljontals år att få fram.

Vi är inget annat än djur (både män och kvinnor). Agerar och reagerar där efter!

Inte heller har vi ett tillräckligt stort intellekt för att på något sätt kunna hantera dessa primal beteenden. Om vi försöker faller vi genast tillbaka till vad evolutionen har lärt oss.

Vi har gjort ord för det. Som bla....

Makt
Avund
Sexuellt
Rikedom

Osv. Allt detta var från början bra egenskaper som gjorde en individ bra att "avla" på.

En människa som kunde ses som en bra ledare för tusentals år sedan skulle förvisso även idag kunna vara en bra ledare. Men det är inte speciellt långt från (i vissa fall) bra ledare och psykopater.

Inte heller detta kan ändras på. Vilket är olyckligt. För nu när inte evolutionen har fått härja genom dom gamla medlen som styrka osv längre överlever fler. Och det främjar ytterligare den civiliserade delen av "arten" att utvecklas. Då bli egenskaper som empati osv mer framstående hos en viss grupp individer. Och dessa dras inte till gruppen som är psykotiska. Dvs dom psykotiska väljer varandra och dom sympatiska väljer sina lika.

Snart har vi inte bara man och kvinna. Snart har vi även olika grupper inom samhället som bara håller på sitt sätt att se på saker.

Eller, har vi redan det.......

Snarare har vi alltid haft det.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ja, kanske inte alltid. Men i modern tid är det ju så. Det är ju miljontals år utav evolution som gjort att det är på det viset.

Inget man ändrar på i en handvändning direkt.

Min teori är snarare att det alltid varit så, sen är det situationerna som givit möjligheten för vissa egenskaper att frodas.

Sen kommer krigen och allt startar om.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Hypoteser i all ära, men tur är att berörda inte arbetar utefter fantasifoster.

Visst är det. Vilken tur att jag inte sagt att de ska göra det. Vilken tur att jag bara ställde en fråga och ni lyckas få det till att jag tycker att man ska misshandla folk utan eftertanke.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO