Jadu, för du har hitintills inte kunnat förklara vad du avsåg när du skrev det, dock har tillfälle givits dig in absurdum.
Så, hur är det, finns det ursäkter eller inte som försvarar hennes misshandel?
Jag svarade på det i den andra tråden.
Svaret är överdrivet och helt taget ur luften. Som klippet visar så gör hon förmodligen fel.
Jag undrade om någon visste om det hänt något före klippet som kunde förklara beteendet.
Jag sa inget om rättfärdiga eller försvara.
Den frågan var det ni spann loss på.
No.1 Om det inte hänt något före klippet som skulle förklara beteendet känns det inte riktigt bifogat att direkt använda våld.
Vet vi vad som hände före klippet?
No.2 Ok. Den andra killen säger ju något om att han slagit sönder skyltfönster. Även tidningsartikeln innehåller knapphändig info. Det betyder ju inte att hon inte gör fel dock.
Poliser och ordningsvakter har man ju stött på både de som är bra och de som är helt usla, män som kvinnor.
No.3 Var sa jag att det hon gjorde är ok?
Jag konstaterar att man genom hans kommentar får veta att det hänt något innan som man inte får information om.
No.4 Det är ju uppenbart att jag måste vara överdrivet tydlig i mina uttalanden.
Kommentaren tyder på att något hänt före klippet. Vad som exakt hänt vet ingen.
Utifrån vad man ser på klippet är inte hennes agerande berättigat.
Faktum att vi inte vet hur situationen sett ut tidigare kvarstår.
No.5 Jag har endast läst artikeln som länkades till.
*Jag borde lagt till att vad som hänt tidigare vet inte JAG.
No.6 Du tycker inte att det har någon relevans vad som hänt före klippet. Jag förstår det.
Jag håller inte med dig.
Av vad Markus skriver finns det tydligen information att hitta angående händelseförloppet. Jag har inte letat upp den.
Osv osv osv ...