Män och kvinnor

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Jag tyckte att det passade i tråden. Det var inte riktat till dig så jag förstår inte vad du börjar gapa om. Jag bryr mig heller inte om vad du vidhåller.

Haha, "det var inte riktat mot dig". Har väl inte med saken att göra, det är en öppen tråd så whats your point. Och hur passade det i tråden om du inte läst den?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Haha, "det var inte riktat mot dig". Har väl inte med saken att göra, det är en öppen tråd så whats your point. Och hur passade det i tråden om du inte läst den?

Jag har läst tråden. Jag tyckte att det passade för att våld mellan män och kvinnor diskuterades. Jag förstår fortfarande inte varför du börjar gapa. Sen söker jag inga sympatier eftersom jag inte har nånting med killen i länken att göra.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Jag har läst tråden. Jag tyckte att det passade för att våld mellan män och kvinnor diskuterades. Jag förstår fortfarande inte varför du börjar gapa. Sen söker jag inga sympatier eftersom jag inte har nånting med killen i länken att göra.

Men lille vän, det är din tolkning att jag "gapar" och det säger mycket mer om dig och din självbehärskning än om mig. Har du egenrätt till att kommentera vad folk säger. Försöker du säga att jag inte har rätt att svar dig? Intressant reaktion, intressant...

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Bara för att det finna våld mot kvinnor betyder det inte att det finns våld mot män. Idioter finns i alla läger och oprovocerat våld är inte ok oavsett vart det kommer ifrån och mot vem det riktas mot. Varför måste det ens vara ett tjafs mellan man och kvinna när det gäller detta? Varför sitta och hävda att det är mer synd om än den ena än den andra?
Våld är inte acceptabelt. PunGt

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Men lille vän, det är din tolkning att jag "gapar" och det säger mycket mer om dig och din självbehärskning än om mig. Har du egenrätt till att kommentera vad folk säger. Försöker du säga att jag inte har rätt att svar dig? Intressant reaktion, intressant...

Läst härskarteknik for dummies? :rofl

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-

Lilla stumpan, jag känner mig rätt så lugn så det är inget fel med min självbehärskning. Jag har svårt att förstå din reaktion däremot. Jag tyckte att länken hade med ämnet i tråden att göra så därför postade jag den. Varför du blev så provocerad av det vet jag inte. Jag har svårt att förstå din reaktion öht. Vill du inte diskutera det jag postade så är det bara att låta bli.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Lilla stumpan, jag känner mig rätt så lugn så det är inget fel med min självbehärskning. Jag har svårt att förstå din reaktion däremot. Jag tyckte att länken hade med ämnet i tråden att göra så därför postade jag den. Varför du blev så provocerad av det vet jag inte. Jag har svårt att förstå din reaktion öht. Vill du inte diskutera det jag postade så är det bara att låta bli.

Haha, det var ju det jag försökte göra men du vill få det till att jag bara gapade. Bli provocerad av dig? Jag blir mest trött...

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Varför måste det ens vara ett tjafs mellan man och kvinna när det gäller detta? Varför sitta och hävda att det är mer synd om än den ena än den andra?

Föj att dejt äj syjd om oss;
dawson-crying.jpg

:D

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Haha, det var ju det jag försökte göra men du vill få det till att jag bara gapade. Bli provocerad av dig? Jag blir mest trött...

Du försökte låta bli att diskutera det jag postade? Varför inte bara låta bli att svara då? Och ja, det är tydligt att du blev provocerad, annars hade du inte svarat på det sätt du gjorde. En ytterst märklig reaktion måste jag säga.

Du kan nu i efterhand försöka verka oberörd och lägga in hur många haha du vill men det är uppenbart för alla att du sprang omkring och skuggboxade där hemma i vardagsrummet och körde fingrarna i skärmen så det sprutade regnbågar. Städa nu upp allt du har rivit ut och lägg dig och vila en stund istället. Det behövs ju tydligen. God kväll.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Bara för att det finna våld mot kvinnor betyder det inte att det finns våld mot män. Idioter finns i alla läger och oprovocerat våld är inte ok oavsett vart det kommer ifrån och mot vem det riktas mot. Varför måste det ens vara ett tjafs mellan man och kvinna när det gäller detta? Varför sitta och hävda att det är mer synd om än den ena än den andra?
Du har så rätt, och med anledning av vissa inlägg i tråden kan det finnas anledning att utveckla detta lite till innan Du sätter Din PunGt ;)

1 - Våld, till och med som sista utväg och självförsvar, är ett misslyckande. Du avvärjer förvisso ett angrepp men ställer sig verkligen Din motpart upp och utbrister: "-Aj som f-n, men tack ska Du ha, nu förstår jag hur fel jag haft!"? Inte i min bok...
2 - Våld mot en person som redan tillgriper våld är dömt att misslyckas. Om Du försöker banka på en person som misshandlar, vad avser Du att det ska lära denne? Den starkares rätt? Hur ska man i så fall bota en alkoholist, genom att försöka supa denne under bordet och hoppas att personen under bakfyllan utbrister att "-Detta gör jag aldrig om!"? Inte i min bok...
3 - Lämna egen prestige åt sidan om Du avser att ingripa i en situation. Det sista som den infekterade soppan behöver är ytterligare nypor av prima testosteron.
4 - Det är svårt att bilda sig en fullständig uppfattning från åskådarläktaren, världen är inte endera svart eller vit. Därför kan det vara smart att försöka få parterna i en taskig relation att sära på sig, respektera att man inte bör ses, jobba ihop eller bo ihop förrän de tänkt igenom då-, nu- och framtid var för sig.

Bara några kommentarer, som förhoppningsvis anknyter till TS intentioner med tråden...

Last edited:

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Du försökte låta bli att diskutera det jag postade? Varför inte bara låta bli att svara då? Och ja, det är tydligt att du blev provocerad, annars hade du inte svarat på det sätt du gjorde. En ytterst märklig reaktion måste jag säga.

Du kan nu i efterhand försöka verka oberörd och lägga in hur många haha du vill men det är uppenbart för alla att du sprang omkring och skuggboxade där hemma i vardagsrummet och körde fingrarna i skärmen så det sprutade regnbågar. Städa nu upp allt du har rivit ut och lägg dig och vila en stund istället. Det behövs ju tydligen. God kväll.

Man känner sig själv som man känner andra, och du tolkade visst in ett inte som inte fanns, men nu är jag trött på dig för din retorik är för klen. Gonatt. :)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nu tycker jag att du är ute och cyklar, våld löses bara med våld vid platsen där och då, alltså självförsvar eller försvar av någon annan. Att spöa någon vid ett annat tillfälle löser aldrig något, överhuvudtaget. Spöar du en man som misshandlar sin partner kommer han nog gå hem och misshandla sin partner ännu mer, för att det är "hennes fel".

Det bästa måste väl ändå vara att som du skriver säga att man finns där och att prata med polisen om hur man går vidare, för att det verkligen ska gå till rätten.

Mycket märklig åsikt från en fd militär....

Men de riskerna du påtalar finns absolut, gör du ett dåligt jobb måste någon betala, inte säkert att det blir just du.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Biten med att ta parti känns väl igen, den är nog ett genomgående tema oavsett hur misshandelsförhållandet ter sig. Men det finns ju olika typer av misshandelsförhållanden. Jag är rätt säker på att hot om anmälan skulle, kanske inte få det hela sluta, men få den misshandlande parten att åtminstone inte vara så säker på att det bara är att köra på för att man är inom hemmets väggar. Men visst vissa typer biter inget på, men då är det heller ingen mening med att klå upp dem, för det tar de ju ut senare på sin partner...

Förresten, är du helt säker på att han inte slår tillbaks? Jag har sett förhållanden där bägge parter faktiskt ger sig på varandra fysiskt.

(Och ja jag har sett några olika varianter på nära håll.)

Du behöver inte vara orolig, den här killen lade aldrig hand på henne, trots att hon förtjänade det.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO