renkött
Gudomlig sporthojare
Jag tycker det snuddar på obehagligt hur indoktrinerade och marinerade vi är i fullständigt verklighetsfrånvända fantasier om kvinnors stackars utsatthet.
Om det hänger bilder på nakna tjejer i byggbodar och på bilverkstäder skulle det verkligen itne vara ett jämställdhetsproblem, vem har inte sett barbröstade män med kattungar i ett kontorslandskap? Och var det någon som började gråta för det?
Förresten så handlar inte jämställdhet om att kvinnor vill bo i byggbod de vill sitta i styrelser. Varför är det en debatt om mansdominerade styrelser, är styrelserna verkligen mer mansdominerade än järnvägsspåren, gruvorna och skogsbruken? Nä, trodde inte det heller. Och det är så klart att det inte handlar om jämställdhet, alla "minoriteter" (som de inte ens är) kommer försöka driva sina hjärtefrågor in absurdum, och det är precis det vi ser "kvinnorna" (LÅNGT ifrån alla lyckligtvis) göra just nu.
Feminismen, den har vi fått för att vi fegade ur under andra världskriget, det är vårt straff vi skall bära. Finnarna har ingen feminism att tala om, och där tjänar kvinnorna mer än i Sverige.
Har du varit i byggbranschen? Jag har även om det var 15år sedan, jag hoppas det har hänt saker sen dess. Jag hade som kille blivit väldigt illa till mods om jag hade blivit behandlad på det sättet. Sen tror jag inte på att sätta på någon offerskjortan, utan att försöka förändra hela samhället till det bättre. Även för män där vi ligger i ett underläge.
Jag tycker du förminskar jämställdheten, jag skulle vilja hävda att den genomsyrar allt i vårt samhälle. Pratar vi om styrelser och liknande så är det ett problem att folk får jobb genom kontakter, kontakter som inte helt sällan knyts på olika typer av herrklubbar eller ordnar för herrar. När inte kvinnor är välkomna i dessa sällskap får de det såklart svårare att hitta ett jobb.
Sen ska man inte ta bort Legot från pojkar eller tvinga dem att leka med dockor för jämlikhetens skull. Där debatten lätt hamnar p.g.a. någon urspårad feminist.