Märkliga och jobbiga kundmöten.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Den här tråden är ju guld. Ångrar mina bittra inlägg. Fick vara med i morbrors cykel/båt/skog&trädgård och allt möjligt annatbutik, förutom hans egna roliga projekt. Duktig människa. Där fick man se typer. Särskilt kul att se kvinnor som inte gjorde hemlighet av deras egentliga ärende. Haft en del servicejobb och råkat ut för både roligt och rent obehagligt, skamlöst, våld, humor och sorg. Vill inte vara utan de erfarenheterna. Jo, kanske några.

Nåväl, vi som vill ventilera besvikelse mot de många svinen bland inte minst hantverkare kan ju göra det här:

Kvinnor, ärende, berätta.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kvinnor, ärende, berätta.
Han är en gift man som, mig veterligen, inte hoppar över skaklarna. Dock ägde han dragningskraft på damer och de var rätt tydliga med att de ville mer än bara hämta den där cykeln.
Jag hade liksom, som grabb, inte sett det så tydligt innan. Det här spelet när en kvinna satt sig för vad och vem de vill ha.
För all del, de kanske bara ville ha rabatt?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag jobbade på banverket då tunneln genom Hallandsåsen byggdes.
Jag kallades ner till ett möte på ett projekt-kontor för att lösa ev tekniska problem.
Efter att vår mella-chefen och leverantörens projektledare skrikit på varandra i 20+ minuter reste dom sig och skulle börja slåss.
Jag ställde mig upp emellan och fick perfekt tag i bådas skjortkrage/slipsknut.
Där stod jag med raka armar och höll isär två vuxna människor som vevade mot varandra en stund innan flera reste sig och särade på de två svettiga, röda och fåniga herrarna.
Surrealistiskt... :3freak
Är det inte lite positivt att det finns lite reptilreflexer även i de lite mer polerade segmenten?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Enligt mina kollegor så var det flera kvinnor som flirtade med mig på jobbet, men jag är så jävla aningslös så jag uppfattade inte det, jag tyckte bara dom var trevliga.

Jag behöver lite mindre subtila ledtrådar, som att dom tar ett rejält tag i apparaten, leder mig in i sovrummet och säger "betäck mig" innan jag fattar...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Enligt mina kollegor så var det flera kvinnor som flirtade med mig på jobbet, men jag är så jävla aningslös så jag uppfattade inte det, jag tyckte bara dom var trevliga.

Jag behöver lite mindre subtila ledtrådar, som att dom tar ett rejält tag i apparaten, leder mig in i sovrummet och säger "betäck mig" innan jag fattar...
Dito.
I ett fall följde den pratglada damen med ut i verkstaden och bokstavligen tryckte hela yppigheten i ryggen på honom, där han stod böjd över arbetsstycket. Ett väldigt besvärligt sätt för att låtsas intresserad av vad han pysslade med, nåt torpedonav om jag minns rätt. Han vred på huvudet och flinade menande åt mig. När hon gått muttrade han bara "ruka" på sitt lågmälda vis. Jag har i efterhand sökt på ähum, uttrycket.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Han är en gift man som, mig veterligen, inte hoppar över skaklarna. Dock ägde han dragningskraft på damer och de var rätt tydliga med att de ville mer än bara hämta den där cykeln.
Jag hade liksom, som grabb, inte sett det så tydligt innan. Det här spelet när en kvinna satt sig för vad och vem de vill ha.
För all del, de kanske bara ville ha rabatt?

Jag hade i någonstans 20-21 års åldern, när jag sålde trä, en medelålders kvinna som skulle renovera dotterns sovrum,.
Hon nämnde att jag borde komma över och se hur det blev sedan när det var klart.
Och undrade om jag ville "komma och provsova"...
:brynad

(För att förtydliga så var dottern ett år äldre än mig, så typ 22, hon uppviglade inte till pedofili här.)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag hade i någonstans 20-21 års åldern, när jag sålde trä, en medelålders kvinna som skulle renovera dotterns sovrum,.
Hon nämnde att jag borde komma över och se hur det blev sedan när det var klart.

(För att förtydliga så var dottern ett år äldre än mig, så typ 22, hon uppviglade inte till pedofili här.)
När jag körde taxi och miljonärsfruarna i Åhus skulle hem från "änkornas afton", torsdagar på grand, kunde de mest skamliga förslag presenteras. Givetvis erbjöd dessa frustrerade, försummade kvinnor att taxametern kunde stå på medan övrigt klarades av därinne.
Tyckte mest det var tragiskt och inte det minsta lockande. Barnen uppe och mannen iväg på affärsresa t ex.

Tjejgäng på väg ut efter förfest kan bete sig rätt gränsöverskridande i en taxi. Finns en gräns mellan kul och nasty.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har IOFS rätt många kul kundmöten också, många som kom med bullar och så.

En tjej kom in i butiken/verkstaden efter stängning, och fick hjälp av min kollega, gratis eftersom jag hade slagit ut kassan, så hon lämnade en flaska vin till honom eftersom hon just kom från systemet.

Han var alkoholist/periodare, men hade en bra period just då, så han bytte den flaskan mot ett par ciggpaket med mig...

Betala inte i bärs/vin/sprit om ni inte vet....

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Länge sen, men vi hade varit på Barkarby för att se lite action, det var ju allmänt dragrace och burnouts och bakhjulsåka så det stod härliga till.

Stod och fotade en Kawa ZZR 1200 som gjorde en burnout och sen drog iväg på bakhjulet, missade tvåans växel flera gånger med fick till slut i den med ett brak, det var så man led med den stackars cykeln.

Kollegan sa: hoppas han inte kommer till oss med den där, jag vill inte laga skiten.

Vad händer?

Givetvis kommer han i på verkstan några dagar senare och klagar på att det är nåt fel på växellådan, den är trög och konstig.

Då gjorde jag nåt som jag fortfarande har jävligt roligt åt, jag vrider på skärmen på kundmottagningens disk och säger "det här är du"
Hans fina börnis var bakgrundsbild :hihi

Hur det gick med cykeln minns jag inte men hans minspel glömmer jag aldrig!

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Jag jobbade på en bensinmack en gång, som mekaniker, vi hade en fyrpelarlyft och glasdörrar.
En dag satt satt det en herre i en bil utanför och blinkade med helljuset lite då och då.
Det går väl nån timme, sen rycker han upp dörren och säger: "Ska du hålla på hela jävla dan, det finns fler som behöver komma in?"

- Du, det här är en bilverkstad, ingen Gör Det Själv-hall, det är därför det står bilverkstad på skylten.

Gubben släpper dörren och går.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj

Hon (dottern) var förövrigt en riktig pangbrud. Sexig som få.
Hon (dottern) var dock inte lika intresserad. Hon gillade att festa och droga (mer än oss andra) och föredrog män som kunde erbjuda någat annat än en snopp att spruta i henne.
Hon är död nu.

Oh well.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Jag har bara fått den från en bra sliten gubbdjävel närmare 70-sträcket....
Det var svårt att inte reppa närmare morakniv och kapa av armen på den jäveln...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Extraknäckte en tid som ambulerande säckpipeblåsare, spelade på bröllop och diverse andra tillställningar. Det är fascinerande vad en del medelålders/äldre damer blir till sig av en halvtränad yngling i kilt och kavaj, har varit många som undrat vad man har under, en del som frågat om de får titta/känna efter och ett fåtal som helt sonika försökt lyfta på den. Som tur är har jag alltid underkläder under, man vill ju inte riskera att genera bruden ifall det skulle vara blåsigt och kilten fladdrar upp... :gnissla Men ja, det är ju bara att konstatera att en klädsel tydligen inte behöver vara avslöjande för att vara provocerande... Det är ju fan vad en del är törstiga.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Höll en utbildning/föredrag för säljare för ett par veckor sedan, där jag gick igenom en del juridiskt viktig dokumentation som kunder kan köpa av oss. Dyra dokument som säljs i samband med större affärer.
Vi snuddade vid problemen med kopiering, och de två indiska delegaterna (som representerade vårt företag i regionen) som inte förstod att det är ett olagligt förfarande, berättade glatt att det är ju inget större problem i Indien, eftersom kopiering av dokumenten är standard procedure för de som vill ha.
När jag frågade om det alltså var utbrett och accepterat även bland "vårt" folk där, så var det självklart. Jag förklarade det fullständigt orimliga i det, och bad dem se över det hela med sina respektive kollegor på orten och återkomma till mig.

Veckan därpå kom ett mail från deras samordnande chef, som förklarade att det aldrig hänt och aldrig kommer hända.

En kulturell strategi som tangerar den ryska. Konstant förnekelseform.

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Höll en utbildning/föredrag för säljare för ett par veckor sedan, där jag gick igenom en del juridiskt viktig dokumentation som kunder kan köpa av oss. Dyra dokument som säljs i samband med större affärer.
Vi snuddade vid problemen med kopiering, och de två indiska delegaterna (som representerade vårt företag i regionen) som inte förstod att det är ett olagligt förfarande, berättade glatt att det är ju inget större problem i Indien, eftersom kopiering av dokumenten är standard procedure för de som vill ha.
När jag frågade om det alltså var utbrett och accepterat även bland "vårt" folk där, så var det självklart. Jag förklarade det fullständigt orimliga i det, och bad dem se över det hela med sina respektive kollegor på orten och återkomma till mig.

Veckan därpå kom ett mail från deras samordnande chef, som förklarade att det aldrig hänt och aldrig kommer hända.

En kulturell strategi som tangerar den ryska. Konstant förnekelseform.
Liknande på stort svenskt telekomföretag. Licensservern till kompilatorn slutar fungera, kompilatorn ägs av samma telekomföretag. Utvecklingen i Sverige avstannar och leveransen skjuts upp i två dagar. Den indiska var i tid, "we have a crack".

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år