Märkliga och jobbiga kundmöten.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har nog hört mig för hos lokala förmågor för att sedan beställa över nätet om det blir för dyrt. Eller tar för länge.
Mest för att jag helst stöder en lokal, men börjar det skilja mer än 30% för samma artikel så får det vara. Då har de bannemig betalt för mycket för den åt grossist, de får förhandla lite i den ändan också. Vare sig jag vill stöda eller ej så har jag inte råd med det när det blir på det viset.

Å andra sidan så brukar jag ha koll på vad jag ska ha, och knata in med ett artikelnummer färdigt.

Senaste gången handlade just om en kolv och han frågade inte ens vad jag kunde ge för pris. Jag kollade däremot upp det lite senare när jag kom hem och den var riktigt dyr på 24MX, nästan dubbelt mot ordinarie priser. Däremot så fanns den inte hemma hos någon grossist så det skulle ha varit lång leveranstid på den.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Senaste gången handlade just om en kolv och han frågade inte ens vad jag kunde ge för pris. Jag kollade däremot upp det lite senare när jag kom hem och den var riktigt dyr på 24MX, nästan dubbelt mot ordinarie priser. Däremot så fanns den inte hemma hos någon grossist så det skulle ha varit lång leveranstid på den.
Ja, det är ju inte riktigt samma sak.
Leveranstiden är ju dock trist. Får man inte fram varan, så får man inte sälja. Enkelt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag sålde kläder och skor av ett visst märke ett tag, enda butiken i stan med det märket då.

Folk kom in, provade fram och tillbaka, köpte inget, och en vecka senare såg man dom i sådana kläder på stan.

Tack för att vi fick vara provhytt åt internethandeln....

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Gårdagens stjärna, lämnar in bilen, får en lånebil över dagen, lastar över sina pinaler i lånebilen, åker iväg utan att lämna nyckeln till sin egen.
Svarar inte i telefon på hela dagen, står och skriker i falsett fem minuter innan vi stänger.
Jag gick hem, få väl höra hur det gick idag ?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag sålde kläder och skor av ett visst märke ett tag, enda butiken i stan med det märket då.

Folk kom in, provade fram och tillbaka, köpte inget, och en vecka senare såg man dom i sådana kläder på stan.

Tack för att vi fick vara provhytt åt internethandeln....
Sånt förstår jag känns hopplöst.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Gårdagens stjärna, lämnar in bilen, får en lånebil över dagen, lastar över sina pinaler i lånebilen, åker iväg utan att lämna nyckeln till sin egen.
Svarar inte i telefon på hela dagen, står och skriker i falsett fem minuter innan vi stänger.
Tips, skicka sms så kanske kundj*eln fattar ;)
(om inte annat så kan man hänvisa till kontaktförsök)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Tips, skicka sms så kanske kundj*eln fattar ;)
(om inte annat så kan man hänvisa till kontaktförsök)
Håller med, men även samtalsförsök blir ju loggade.
Urk, den där nyckeln är lätt att glömma, bevisligen för båda parter. Inte hänt men det har varit nära. Begeistrad for jag iväg i trevlig lånebil med det enda i huvudet att ge mina föräldrar en trevlig utflykt. Fars sista innan de bommade igen äldreboendena för pandemin. Den påpasslige säljaren som tagit emot bilen för garantiåtgärdande var på luren innan jag hunnit utanför stadsgränsen. Mötte t o m upp utanför.
Händer lätt med sånt som faller utanför gängse rutiner. Bilfirmornas kundmottagare borde rimligen ha utvecklat en viss vaksamhet för glömska kunder.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
To be continued...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Jag väntar på fortsättningen av den historien.

Kunden var väl en sån där som inte svarar på telefonnummer vederbörande inte sparat i sin telefon.

Förra vinter under dotterns skidträning där jag ibland hänger med så var det ett barn som fick problem så barnet med sitt syskon gav mig telefonnumret till föräldrarna som jag ringde men ingen förälder svarade när jag ringde. Då säger ett av barnen att föräldrarna svarar inte på okända telefonnr.
Dom har alltså lämnat sina barn med "okända personer" men svarar sedan inte i sin telefon när det ringer från "okänt nummer" för det kan ju vara en försäljare...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag väntar på fortsättningen av den historien.

Kunden var väl en sån där som inte svarar på telefonnummer vederbörande inte sparat i sin telefon.

Förra vinter under dotterns skidträning där jag ibland hänger med så var det ett barn som fick problem så barnet med sitt syskon gav mig telefonnumret till föräldrarna som jag ringde men ingen förälder svarade när jag ringde. Då säger ett av barnen att föräldrarna svarar inte på okända telefonnr.
Dom har alltså lämnat sina barn med "okända personer" men svarar sedan inte i sin telefon när det ringer från "okänt nummer" för det kan ju vara en försäljare...
Inte helt ovanligt och det gäller till viss grad även mig. :rodnar
Speciellt i de perioder efter att man startat företag då säljare ringer ta mig fan dygnet runt.

Jag har löst några sådana situationer genom att skicka ett förklarande SMS (om man har mobilnr) så brukar de ringa upp.
Jag har även själv fått liknande SMS några ggr när jag inte svarat.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jodå vi har kvar bilen, han varvade tydligen ner och fick låna bilen en dag till utan kostnad som kompensation.
Alternativet är en stjärna i nån recension och det är mer jobb än kostnaden för lånebil tyvärr.
Så ser det ut idag.
Bad idioten om ursäkt?

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Inte helt ovanligt och det gäller till viss grad även mig. :rodnar
Speciellt i de perioder efter att man startat företag då säljare ringer ta mig fan dygnet runt.

Jag har löst några sådana situationer genom att skicka ett förklarande SMS (om man har mobilnr) så brukar de ringa upp.
Jag har även själv fått liknande SMS några ggr när jag inte svarat.
Jag har 2 telefoner. Den som tillhör firman svarar jag i dygnet runt. Men är det en försäljare säger jag myndigt att dom ska skaffa sig ett riktigt jobb sen lägger jag på. Förutom en gång för några veckor sedan. Då det ringde en försäljare från Svedea. Så nu har jag även firmabilen försäkrad där. Fyfan att vara telefonförsäljare måste ju vara ett straff?

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Icke, det finns inte längre, bara jag jag jag !!!
Du har inte haft mig inne då, det hör jag. Folk brukar säga åt mig att sluta be om ursäkt. Sist jag lämnade bil på verkstad bad jag om ursäkt för jag inte hunnit tvätta den samma dag och det var slaskigt väder ute. Jag skämdes så för en bil som inte sett en biltvätt sista månaden.

På bilbesiktningen ett år när snön vräkte ner stod jag och sopade av bilen ända tills det var min tur att köra in. Men det hann bli lite snö på bilen ändå. Japp, jag bad om ursäkt. Han som tog emot tittade på mig och sa att vädret är ju knappast mitt fel och bad mig titta på de andra bilarna som kom in med massa snö på... jag viskade ett förlåt å deras vägnar med...

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Du har inte haft mig inne då, det hör jag. Folk brukar säga åt mig att sluta be om ursäkt. Sist jag lämnade bil på verkstad bad jag om ursäkt för jag inte hunnit tvätta den samma dag och det var slaskigt väder ute. Jag skämdes så för en bil som inte sett en biltvätt sista månaden.

På bilbesiktningen ett år när snön vräkte ner stod jag och sopade av bilen ända tills det var min tur att köra in. Men det hann bli lite snö på bilen ändå. Japp, jag bad om ursäkt. Han som tog emot tittade på mig och sa att vädret är ju knappast mitt fel och bad mig titta på de andra bilarna som kom in med massa snö på... jag viskade ett förlåt å deras vägnar med...
Du är så välkommen :tummenupp

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Jag har 2 telefoner. Den som tillhör firman svarar jag i dygnet runt. Men är det en försäljare säger jag myndigt att dom ska skaffa sig ett riktigt jobb sen lägger jag på. Förutom en gång för några veckor sedan. Då det ringde en försäljare från Svedea. Så nu har jag även firmabilen försäkrad där. Fyfan att vara telefonförsäljare måste ju vara ett straff?
Jobbade med en karaktär som var verkstadschef på en plåtverkstad. Han svarade inte på okända nummer och det var ändå på företagets mobilnummer....en av oss fyra som stod på företagets hemsida som kontaktpersoner.

Det försöktes förklara ett par gånger men svaret var alltid att man hade som princip att inte svara om numret var okänt.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år