bonde456
Gudomlig sporthojare
Så blev det till slut ja, men om det var avgörande vet jag inte men kan mycket väl varit en del i helheten.Det måste väl ändå ha varit ett effektivt sätt att bli av med jobbet?
Så blev det till slut ja, men om det var avgörande vet jag inte men kan mycket väl varit en del i helheten.Det måste väl ändå ha varit ett effektivt sätt att bli av med jobbet?
Jobbade med en gubbe som gjorde liknande. Svarade aldrig på hemligt nummer. Ringde aldrig upp missade samtal utan sa ”Jaja, de får ringa igen”. När de ringde igen sa han ”Känner inte igen numret, svarar inte”.Det måste väl ändå ha varit ett effektivt sätt att bli av med jobbet?
Jag minns en tid innan telefonen var uppfunnen....
Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk
I vilket annat land som helst hade det nog varit det.Det måste väl ändå ha varit ett effektivt sätt att bli av med jobbet?
Se på fan.I vilket annat land som helst hade det nog varit det.
Men i Sverige håller vi på turordningen, oavsett hur jävla inkompetent man än är
Nja. Visserligen är principen om turordning rätt stark men samtidigt så har man som arbetsgivare möjlighet att säga upp personal som inte utför det arbete dom är anställda till. Dock kräver det vanligen att man dokumenterat att man påtalat eventuella problem för den anställde och vidtagit rimliga åtgärder för att få denne att rätta sig i ledet.I vilket annat land som helst hade det nog varit det.
Men i Sverige håller vi på turordningen, oavsett hur jävla inkompetent man än är
Arbetsvägran av ett så basalt arbetsmoment som att svara i telefonen när kund ringer måste ändå vara grund för att ge en skriftlig varning, som leder till en ganska snar hävning av arbetsavtalet om ändring inte sker.Så det är finns en del hinder men det är långt ifrån omöjligt att säga upp någon som på ett såpass tydligt sätt missar att utföra uppgifter som ingår i arbetet.
Det ska det göra ja. Det är i vart fall min bild av det hela. Svårigheten lär vara att styrka att den anställde faktiskt underlåtit att svara i telefonen men det borde inte vara omöjligt att lösa tycker jag.Arbetsvägran av ett så basalt arbetsmoment som att svara i telefonen när kund ringer måste ändå vara grund för att ge en skriftlig varning, som leder till en ganska snar hävning av arbetsavtalet om ändring inte sker.
Du lär ju ha både vittnen och telefonloggar.Det ska det göra ja. Det är i vart fall min bild av det hela. Svårigheten lär vara att styrka att den anställde faktiskt underlåtit att svara i telefonen men det borde inte vara omöjligt att lösa tycker jag.
Min syrra är läkare, hon kan sitta och ringa till patienter hemifrån och har därför hemligt nummer.Kollar helst upp okända nr. Ska någon ringa tillbaka frågar jag vilket nr eller vad det står. Vården är sämst.
Fast.Min syrra är läkare, hon kan sitta och ringa till patienter hemifrån och har därför hemligt nummer.
Tror det är för att det inte är alla besked som kan vänta till nästa gång dom har kontorstid.
Då ska man ju springa omkring med två smartphones i fickan och hur kul är det.Fast.
Kanske hon skulle ha en jobbmobil?
Dubbelsim.Då ska man ju springa omkring med två smartphones i fickan och hur kul är det.
En stor massa av folk kan inte hantera att ha direktnummer utan att missbruka det så hemligt nummer skulle ändå vara ett måste.
Inte ens Sociala medier går att ha sitt namn på av samma anledning.
Termen "Personlig läkare" drar många alltför ordagrant.
Dubbelsim.
Det praktiska är ju att det går att stänga av, när man inte "jobbar" med den. Även att stänga av ett av dubbelsimen i samma lur fungerar.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|