Mr Helmut skrev:2111462Vet inte om du kände dig träffad men som en annan skrev så överlag så lär ju dom som har KK köra bättre. I mc utbildningen lär man sig faktiskt ganska mycket!
Körkort har helt klart en funktion och jag vill helst se att alla på vägarna har laglig behörighet att framföra det fordon de kör. Däremot så är jag inte av åsikten att en förare med körkort behöver vara bättre än en förare utan. Själv skulle jag dock inte låta någon utan körkort köra min hoj.organdonator skrev:2111433Det är i mina ögon ett bevis på att man uppfyller vissa minimikrav. Jag ser då gärna att alla på vägarna har klarat vissa krav innan de får ge sig ut.
Orca69 skrev:2111576Körkort har helt klart en funktion och jag vill helst se att alla på vägarna har laglig behörighet att framföra det fordon de kör. Däremot så är jag inte av åsikten att en förare med körkort behöver vara bättre än en förare utan. Själv skulle jag dock inte låta någon utan körkort köra min hoj.
Att man kan hantera en hoj på ett bra och trafiksäkert sätt betyder inte att man har intresse av att äga och köra en för landsväg. Jag vet en hel del personer utan kort som jag rent kunskapsmässigt hellre skulle låta testa min hoj än en del jag vet med kort, sen att de inte är intresserade av en reggad gathoj är en annan sak.organdonator skrev:2111597Nej en förare behöver ju inte vara sämmre bara för att han inte har körkort, men jag tror det är så i de flesta fallen. För om man nu är så jäkla bra på att köra hoj, varför tar man inte körkortet då? För jag kan då inte hitta ett enda godtagbart skäl till att inte ta det om man nu anser sig vara så bra.
vbg_snake skrev:2111480Ja, jag hade kört cross i 6 år innan jag bestämde mig för att ta kortet. Det va väl ingenting jag lärde mig, hade haft B-körkort ett bra tag också. Kan säga att jag övningskörde lite "själv" också. Körde väl nästan aldrig över hastighetsgränserna och körde på småvägar runtom i skogarna där jag bor.
Mr Helmut skrev:2111654
Men de är väll individuellt men för att klara kortet krävs ju en viss bas kunskap och den kunskapen har inte många andra innan dom fått körkortet så jag personligen tror ändå många blir bättre förare efter dom fått kortet i handen.
Jonte*FZ6 skrev:2111870Utan kort = Dålig inlärningsförmåga samt taskig ekonomi !!
Med kort = Bra inlärningsförmåga samt bra ekonomi
vbg_snake skrev:2111754Vissa baskunskaper, de baskunskaperna fick jag när jag körde moped, jag har haft B-körkort i typ 6 år. så min trafikvana är det inga problem med. Har aldrig åkt dit för fortkörning, aldrig blivigt indragen i en trafikkontroll eller liknande. Så poliserna tycker nog att jag är en väldigt skötsam person, eller så har jag bara haft maximal tur. Så sjukt mycket sanning det han ovan skriver om papper.
Alla är inte duktiga på att köra hoj. Det finns de rötägg som aldrig ens suttit på en moppe som är ute å brassar runt på en 1000cc. De borde verkligen inte vara där. Bör väl inte vara så problematiskt att köra upp på en sporthoj. Är väl krypkörningen som blir lite problematisk, resten är väl samma piss. + att trafikledaren kanske lackar på att man kör r-cykel å vill ut å brassaaaaaaaaa
Att vara outlaw är inne, svenskar behöver relaxa lite och inse att badboys går hem hos farmor.
bo$ken skrev:2112132Det handlar inte så mycket huruvida man kör bra med eller utan behörighet ,MEN jag tror inte det är så kul om man skulle köra på något barn eller nån annan människa och det sen visar sig att man inte har kort.
Då sitter man duktigt i skiten, behöver inte ens vara ens fel.
bo$ken skrev:2112132Det handlar inte så mycket huruvida man kör bra med eller utan behörighet ,MEN jag tror inte det är så kul om man skulle köra på något barn eller nån annan människa och det sen visar sig att man inte har kort.
Då sitter man duktigt i skiten, behöver inte ens vara ens fel.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|