Möten med polisen då du kört hoj...

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Kul att några har träffat på schyssta poliser. Tog första turen med bågen i lördags. Åkte till ett ställe var där tills efter kl 9 på kvällen. Åkte hem och tog en lite senväg eftersom det inte är så långt hem från där jag var. Drog på lite vid rödljusen eftersom jag körde om 2-3 bilar på ca 2 km var det lungt med trafik. Kom till en korsning, såg en svart V70n som stod på trottoarkanten utan ljusigång. Jag skulle svänga höger, han körde ut rätt framför mig och blinkade men sin blåa jävla lampa. 75 hade dom tydligen klockat mig till på 50 sträcka. Jag är inte helt säker på det eftersom dom mätte mitt i en kurva som är ganska tvär. Där kör man inte allt för fort.

3200 i böter blev det. Jag säljer hojen nu. Blir så jävla förbannad. Det finns inget syfte med en sporthoj om man inte får gasa. Visst, att bränna i 150 genom stan är en sak men att gasa på vid rödljusen och släppa av direkt är en sak.

N00b

Sneaky SOB
Gick med
11 Jun 2008
Hoj
Honda CB1100 SF X-11
Om du haft is i magen borde du väll kunnat ta boten och sen anmält den som felaktig eller liknande och sluppit undan bötern? Men det var säkert värt det för att göra bort Polisen lite. :hihi

Jo, har tänkt på det en del men det var under 2000 kr inte direkt värd min tid att gnälla om. Rätt så billigt med tanke på hur ofta jag har kört förfort.

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
BMW R1200 GS -08
Hr haft B-kort i sex år och A-kort i tre år och inte blivit stoppad en enda gång. Har kommit till kontroller flera gånger där dom vinkat in en massa bilar, men jag har vart den förste att få åka förbi.
Däremot på hojen för två år sen, första helgen med bra MC-väder nere i Varberg, jag å två kompisar hade vart nere vid hamnkiosken å kollat läget, va lite hungriga å tänkte åka ut till Majas Strandcafe vid Getteröns småbåtshamn. Tog vägen förbi bangården (50-väg med staket på båda sidorna) och blåste på rätt ordentligt. Polaren på sin R1 låt först och drog på i runt 180, jag efter i 160 och en polare bakom inte fullt lika snabbt. Ut på Getterö-vägen, ös på igen, och här missade vi alla tre att det tydligen är 30 förbi Getteröns flygfält :3freak , för där gasade vi på alldeles för fort :rodnar Väl ute vid cafeet hade vi ställt hojarna, plockat av oss hjälmarna när en polisbil plötligt dyker upp bakom oss. Den ene polisen kliver ur och börjar som vanligt:

polis: "Det gick lite fort där borta va?"
kompisen: "vardå?"
polis: "vardå? VARDÅ? var har ni INTE kört för fort?"

Förstod här ganska snabbt att dom inte hade nån mätning på oss, så vi intog "oskyldiga-söndags-åkar-minen" lite snabbt...
Polisen gav oss en liten snabb moralpredikan, sen började han babbla om att jo, visst, han ville oxå ha en hoj för han tyckte oxå om att köra fort, men han sa till oss att om vi ska köra så jävla fort kan vi väl hålla oss till motorvägen där det inte finns så mycke folk runtomkring. Självklart sa vi, inga problem. Sen sa polisen nåt om snygga hojar och ha en bra dag :tummenupp
Enda erfarenheten jag har av poliser, och det är en tämligen positiv bild. Man va dock lite smånervös precis när dom stanna bakom oss. Hann se körkortet flyga all världens väg...

zink

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
gixxer k5
Jag skulle ta hojjen på en liten tur igår och det vart en sväng på 255an från uppsala mot sigtuna... i ett samhälle på vägen mellan första avfarten till sigtuna och kosningen mot väg 263 så kommer jag i kanske lite hög hastighet förbi nån trött gubbe i bil och mitt från ingenstans så kliver d fram en söt kostapel och lägger an sin laserpistol och skjuter på mig... drog på värsta gp bromssningen så jag tror faan jag va upp på en stoppie och rullade förbi han i kanske 25km/h, jävlar va han stirra surt för att han inte fick en korrekt mätning... men han va juh iaf bussig som klev fram och visa sig. jag hade tänkt att ta samma väg tillbax men då hade han väll vinkat in mig på en flygande elle dyl så det fick glatt bli hem via almunge... en lagom fredagstur på 10mil...

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457