Har oxå en liten story att bidra med...
Den var för ett par år sen, när jag skjutsade min tjej på cykel (vanlig cykel) en vinterkväll genom stan... Kommer åkandes genom city, och en polisbil kommer mot oss. Orkar inte leka ögontjänare så jag struntar i att stanna för att släppa av tjejen utan hoppas på att polisen ska vara lite snäll, och bara åka förbi men icke.
När vi är ungefär jämsides tvärnitar polisbilen, varpå jag oxå bromsar in lite lugnt. Polisbilen som kört lite för långt, lägger i backen och backar rakt in i en grus-snödriva. Pang! säger det. Hur som helst så vevar de ner och frågar: Hur tycker du att det här går då? - Jo tack bra. -Jaha men ser du något fel du gjort? -Ja, jo som jag ser det är det 4 fel som hänt, säger jag. Jaha säger polisen lite undrande, 4 fel?
Ja, dels så skjutsar jag, och det får man ju inte. Och sen har jag inga lysen på cykeln och det bör man ju ha. Sen har jag inga reflexer, och det är ju bra om man har. -Ja, säger polisen. -Ja och sen är det där (pekar på snödrivan polisen backat in i) en uppenbart felplacerad snödriva.
Polisen skrattar lite små bittert, och säger att det får bli jämt mellan oss, varpå jag klarar mig med en varning
Eftersom jag jobbar på ett försäkringsbolag, så frågar jag sen snällt polisen om han vet hur han ska bära sig åt med skadan osv. Jaja, det där får dom lösa sen på stationen svarar han då, och åker iväg