Mac/Apple-tråden

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
undrar om ryktena stämmer, ny macbook i plast, ny mac mini en uppdaterad och en med server OS, ny mus, någon touchpad och ny imac.

Jag behöver en ny mus. På 99.se spekuleras det om nya iMacs också, en i 16:9-format och diverse Quad-cores och sånt. Mycket löst men nu har Store-jäveln varit nere i två timmar.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jag behöver en ny mus. På 99.se spekuleras det om nya iMacs också, en i 16:9-format och diverse Quad-cores och sånt. Mycket löst men nu har Store-jäveln varit nere i två timmar.

hade varit fräsigt med en rejäl imac 16:9 med QC.

ryktet om den nya musen säger att den ska få multi-touch, kan nog vara en trevlig upplevelse.

Satan. Det är inte några grejer på en gång. Dock är väl det inte så ovanligt från Apple heller. De säljer sina grejer ett tag sedan kommer en ny bomb med mucho grande uppdateringar på allt möjligt.

exakt, de är inte direkt företaget som går ut med nyheter i det tysta :D

Last edited:

MikkE

Guest
Jag är ju inne på att köpa mig en Mac Book Pro snart. Ska jag kanske vänta ett tag tills man vet mer om vad som kommer?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
ryktet om den nya musen säger att den ska få multi-touch, kan nog vara en trevlig upplevelse.

Japp, den blir nog najs tror jag. Hoppas bara den är skön att hålla i också... :tungan

Jag är ju inne på att köpa mig en Mac Book Pro snart. Ska jag kanske vänta ett tag tills man vet mer om vad som kommer?

Surfa runt lite på typ Macrumors.com och liknande och läs på lite. Kommer det uppdateringar på MacBook:arna idag så är det nog ingen fara att köpa direkt men om de inte uppdateras i höst kanske det är läge att vänta till januari. :)

EDIT: Musjäveln kom! Den måste jag ha!

http://www.99.se/nyhetstips-mac/271585-rykten-om-nya-macar-idag-2009-10-20-a-2.html

kolla där för mer info. :)

EDIT2: Jag måste säga att det känns ganska surt när min åtta veckor gamla MacBook är helt out of date. Den nya - för samma pris - har 7-timmarsbatteriet och multitouch-trackpad:en. Menmen, så är det väl. Det är samma saker under skalet iaf - som btw också är nytt...

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Japp, den blir nog najs tror jag. Hoppas bara den är skön att hålla i också... :tungan

Surfa runt lite på typ Macrumors.com och liknande och läs på lite. Kommer det uppdateringar på MacBook:arna idag så är det nog ingen fara att köpa direkt men om de inte uppdateras i höst kanske det är läge att vänta till januari. :)

http://www.99.se/nyhetstips-mac/271585-rykten-om-nya-macar-idag-2009-10-20-a-2.html

EDIT2: Jag måste säga att det känns ganska surt när min åtta veckor gamla MacBook är helt out of date. Den nya - för samma pris - har 7-timmarsbatteriet och multitouch-trackpad:en. Menmen, så är det väl. Det är samma saker under skalet iaf - som btw också är nytt...

trisst när det blir så men inte mycket att göra åt :(

den nya musen verkar ha jäkligt smarta funktioner, designen är antagligen något som växer hos en.

MikkE

Guest

Ska kolla in sidan. Vore ju ändå lite konstigt om de ska komma ut med nya Pro's när de som finns nu är nya.
Dock känns det ju lite bajs när man kan få den fetaste 27" iMac:en för samma summa som den svalare 15" Mac Book Pro. Dessutom innehåller den en helvetiskt massa minne och prestanda. Quad-core liksom :Bugar

Musen var ju jävulskt najs! :Bugar

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Ska kolla in sidan. Vore ju ändå lite konstigt om de ska komma ut med nya Pro's när de som finns nu är nya.
Dock känns det ju lite bajs när man kan få den fetaste 27" iMac:en för samma summa som den svalare 15" Mac Book Pro. Dessutom innehåller den en helvetiskt massa minne och prestanda. Quad-core liksom :Bugar

Musen var ju jävulskt najs! :Bugar

1 ord, sängsurfing :banana

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Haha, det ÄR sweet! Men inte lika sweet när man vill ha möjligheten att ta med sig datorn då och då. Hade pengar funnits hade man säkert haft en stationär och en laptop.

jag menade ju faktiskt att man skulle ha laptopen i sängen ;)

MikkE

Guest
jag menade ju faktiskt att man skulle ha laptopen i sängen ;)
Med en 27 tummare kan man glatt ha den nere vid fötterna och ändå uppleva det som fetskärm =)
Äh, jag vet redan att det bli en MBP 15", kommer att passa mig perfa!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Med en 27 tummare kan man glatt ha den nere vid fötterna och ändå uppleva det som fetskärm =)
Äh, jag vet redan att det bli en MBP 15", kommer att passa mig perfa!

true :) själv kommer jag också uppgradera till en ny laptop innan jag ens kikar på att köpa en stationär, bortsett från möjligtvis en HTPC då.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
såja nu har jag smekt magic mouse, kändes fin att använda, vertikal scrollen slutar nere vid apple logon nånstans lååååååååångt ner på musen, horizontell scrollen funkade finfint, verkade dock lite kinkig när det gällde 2 fingrar men kan ha varit jag som är ovan eller tänkte fel :va

testade den dock bara några minuter :)

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Jag har problem med att safari är oerhört segt.. Kör OSX 10.5.8 och safari 4.

När jag kollar på bredbandskollen så har jag en ner-hastighet av fjuttiga 0.8Mbit/s av utlovade 8Mbit/s från Telia.

Det lustiga är att Transmission ångar på i "rätt" hastighet, och när jag pratar med Telias support så säger dom att det ser helt ok ut...

Vad fan?

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-06 Buell XB12X
Vild chansning: Är det nån här som har en Mac-baserad World of Warcraft-installation för servrar som kör 1.12.1? Mina originalskivor är 1.11.0, men jag hittar inte någon av de patchar jag behöver - antingen till 1.11.2, eller direkt upp till 1.12.0.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jag vann en sånhäringa iPod nano för inte så länge sedan. Har nu börjat använda den lite smått men konstaterat att det enda den är bättre på än telefonen är utseendet. Första dagarna var den jättetuff, men just nu har jag svårt att förstå att folk pröjsar 1500:- för en sådan.

Vad har jag missat som alla andra förstår?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag vann en sånhäringa iPod nano för inte så länge sedan. Har nu börjat använda den lite smått men konstaterat att det enda den är bättre på än telefonen är utseendet. Första dagarna var den jättetuff, men just nu har jag svårt att förstå att folk pröjsar 1500:- för en sådan.

Vad har jag missat som alla andra förstår?

Det är väl en musikspelare som är liten och smidig. Jag tycker det är schysst ljud i dem om man byter ut lurarna, betydligt bättre än min telefon iaf, och bättre batteritid, men det säger kanske mer om min lur...

Jag köpte en Touch istället för jag vill ha allt det där lilla extra som App Store och en vettig webläsare kan ge.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Det är väl en musikspelare som är liten och smidig. Jag tycker det är schysst ljud i dem om man byter ut lurarna, betydligt bättre än min telefon iaf, och bättre batteritid, men det säger kanske mer om min lur...

Jag köpte en Touch istället för jag vill ha allt det där lilla extra som App Store och en vettig webläsare kan ge.

Jo, de lite större iPodarna förstår jag mig på. De har ju lite fräsiga funktioner som gör dem lite annorlunda.
Hittills har jag fått intrycket av att nanon bara är en dyr vanlig mp3spelare.

Det komiska är att jag köpte min W980 just för att den har 8gb (som går att bygga på), schysst ljud, och hyffsat interface för musik. Så att vinna en Nano var lite onödigt egentligen. :hihi

Fast iofs, spelen är lite roliga.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag testar att slänga in en lite luddig fråga här och hoppas att det kan ge något:

Jag ska snart köpa mig en ny dator, och då en stationär med så få tillbehör som möjligt eftersom jag är rätt ny skärm och så. Tanken var väl en PC för 4-5000 spänn som jag skruvar ihop själv eller om jag låter någon annan skruva ihop, men ingen "märkesdator". Fick syn på att den billigaste Mac Mini inte ligger sådär himla långt bort i pris och började allvarligt bli lite sugen på att testa Mac, så nu undrar jag om ni tror att jag kommer att ångra mig om jag köper en sådan istället för en hårdvarumässigt något vassare PC?

Jag spelar aldrig på datorn, utan surfar väl mest, men vill att maskinen ska kännas pigg med några webläsar-fönster öppna samtidigt som jag spelar nån webradio-kanal osv. Nyckeln är väl Mac:ens OS, som alla säger är väldigt trevligt men som jag bara har känt på lite snabbt i en affär nån gång.

Tror ni att Mac Mini är rätt för mig med dessa förutsättningar? :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det är lätt att bara titta på ett par siffror som klockfrekvens och pris och tro att Mac är dyrare men tittar man under ytan så är de väl designade både på in- och utsidan och ihop med Mac OS X ger de mycket bra prestanda utan irritationsmomenten som hör ihop med Windows-PC.

Det enda du kommer att ångra är att du inte bytte tidigare. :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...