OK, tackar! Det är ju den bilden jag har fått också, men det är ett stort steg att byta efter nästan livslångt Windows-användande. Får fundera allvarligt på detta, men jag
vill ju tro att Mac:en är så bra som folk säger
Det är den! Jag har varit Mac-'skeptiker' hela livet nästan, kört Windows sen 2.1 när vi fick den burken, runt 1992, och behövde en ny bärbar i september. Min svåger hade köpt en MacBook Pro som jag fått leka lite med och tyckte det var trevligt så jag köpte mig en vanlig MacBook, den allra minsta spec:en (C2D 2.13 GHz, 2 GB 800 MHz DDR2, 160 GB HDD osv).
Jag kommer aldrig mer köpa en PC, den saken är säker ("Jag kommer aldrig köpa en Mac, den saken är säker" har jag sagt också...
).
OS X är så mycket bättre på allt och dessutom snyggare än valfri Windows-version. Vi kör W7 på den andra bärbara så jag har bra koll på det och gillar det faktiskt men OS X är bättre helt enkelt. Enda gången jag önskar jag hade mer datorkraft är när jag sitter och spelar in i Garageband och har tio Safariflikar öppna tillsammans med allt som jag alltid har igång, Skype, Adium, Evernote, Dropbox osv. Det händer förvånansvärt ofta att man har sjukt mycket igång samtidigt men det märks oftast inte.
I say, go for it. Du kommer absolut inte bli missnöjd, tvärtom tror jag.