Mac/Apple-tråden

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Kvartalsrapporten:

Apple rapporterade just resultatet för sitt första kvartal (okt>dec) 2010. Omsättningen upp från drygt 16 miljarder dollar till 26 dito. Vinsten gick i samma riktning; från 3,3 miljarder dollar till 6 dito. Man sålde 4,13 miljoner Macar, 16,24 miljoner iPhones, 19,45 miljoner iPodar och mest intressant: 7,33 miljoner iPadar.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Sjukt bra produkter, sjukt nöjda kunder, sjukt bra resultat :)

Men jädrar alltså, nästan lika många iPads som svenska invånare, vem hade kunnat gissa på det? (okej, diffar typ 2 miljoner, men va fan hehe)

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Sjukt bra produkter, sjukt nöjda kunder, sjukt bra resultat :)

Men jädrar alltså, nästan lika många iPads som svenska invånare, vem hade kunnat gissa på det? (okej, diffar typ 2 miljoner, men va fan hehe)

instämmer....

men även sjukt dyra. en sketen laptop kan man ju köpa för hälften av vad en macbook kostar.

fast å andra sidan, vill man ha nåt som är snyggt(alla håller säkert inte med här :D) och inte strular(även här håller kanske inte alla med, framförallt inte pc-folk) så får man snällt slanta. och det gör jag så gärna, ångrar inte bytet för 4år sen från pc till mac :D

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Hej på er.

Tänkte bara skicka in en liten bild som hände efter 1 minuts första-hands-on användande av en MBPro av mig. Filen jag ville ha uppspelad klarar tillåme min HTC Desire av att spela upp, men jag fick något som "ni" hävdar aldrig händer gång på gång på datorn.

Så, för er alla. Här är ert första felmeddelande och krångel:

5383388895_212471420e_b.jpg

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Hej på er.

Tänkte bara skicka in en liten bild som hände efter 1 minuts första-hands-on användande av en MBPro av mig. Filen jag ville ha uppspelad klarar tillåme min HTC Desire av att spela upp, men jag fick något som "ni" hävdar aldrig händer gång på gång på datorn.

Så, för er alla. Här är ert första felmeddelande och krångel:

5383388895_212471420e_b.jpg

Nu ska jag inte försvara äpplet på nåt sätt, men det framgår tex inte vad det är för fil du försöker spela upp och för det andra är det ju VLC som crashar, inte osx. VLC kan även jag få att crasha när jag vill.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nu ska jag inte försvara äpplet på nåt sätt, men det framgår tex inte vad det är för fil du försöker spela upp och för det andra är det ju VLC som crashar, inte osx. VLC kan även jag få att crasha när jag vill.

Ja, det är klart det är VLC, världens bästa mediaspelare. Filen var en simpel .avi som mobilen klarade utan knorr...

Det krånglar aldrig säger "ni" ju. Ingen har sagt "själva OSX kraschar aldrig". Det är väl inte PCns största problem heller, utan att 3epartsapplikationer krånglar. Här krånglar en av de stabilaste PC-applikationerna på en Mac och jag bara myser. :gnissla

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Får du samma fel med alla AVI-filer eller är det bara den där du har problem med?

Är ingen Mac OS-expert men kan tänka mig att det är betydligt tuffare mot programmen jämfört med Windows som kör tills det "smäller".

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Får du samma fel med alla AVI-filer eller är det bara den där du har problem med?

Är ingen Mac OS-expert men kan tänka mig att det är betydligt tuffare mot programmen jämfört med Windows som kör tills det "smäller".

Nä, det var bara denna filen. Nästa fil gick bra.

Jag tycker det är komiskt att telefonen klarade av filen finfint, men att 21000-kronorsdatorn klagade.

Och ni undrade vad man skulle med HDMI-ut på telefonen till. Här är svaret :arsele

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Nä, det var bara denna filen. Nästa fil gick bra.

Jag tycker det är komiskt att telefonen klarade av filen finfint, men att 21000-kronorsdatorn klagade.

Och ni undrade vad man skulle med HDMI-ut på telefonen till. Här är svaret :arsele

Helt rätt att det påståtts att det aldrig felar. Nu var det ju som sagt 1 fil du prata om, inte varje. Inget konstigt fenomen, jag stöter dagligen på filmer som tex inte quicktime grejjar men som funkar kanon i VLC. Så som sagt problemet ligger inte i din 21000 kronors dator utan i filmen sig självt.

Det allra komiska är nog att du börja hoppa av glädje för att just EN fil sket sig och då gav dig tillfälle att ge en känga till macen :D

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Kan nån starta en Hata Apple-tråd eller nåt så GuW och Zeb kan dunka varandras ryggar där istället för i den här tråden som faktiskt är intressant som mac-användare?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Kan nån starta en Hata Apple-tråd eller nåt så GuW och Zeb kan dunka varandras ryggar där istället för i den här tråden som faktiskt är intressant som mac-användare?

Behövs inte, jag slutar den dagen alla Mac-användare ger svaret: "köp en mac" som problemlösning på alla PC-problem. Det är det nämligen inte.

Jag tycker att Mac är ganska bra, men jag kan samtidigt se bristerna.

GuW är på en annan nivå. Tror jag :rolleyes:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Behövs inte, jag slutar den dagen alla Mac-användare ger svaret: "köp en mac" som problemlösning på alla PC-problem. Det är det nämligen inte.

Jag tycker att Mac är ganska bra, men jag kan samtidigt se bristerna.

GuW är på en annan nivå. Tror jag :rolleyes:

Jag är macanvändare och jag ger inte det svaret. Jag vill hålla den här tråden relevant. Jag ger PC-användare hjälp med problem vilket du kan hitta flera exempel på i den här forumdelen.

Off you go.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag är macanvändare och jag ger inte det svaret. Jag vill hålla den här tråden relevant. Jag ger PC-användare hjälp med problem vilket du kan hitta flera exempel på i den här forumdelen.

Off you go.

Vill du se det som att du får ett kollektivt straff så... Dina kollegor är inte lika duktiga som du är...

PMS?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Hej Bullen.

Jag har ett problem. Jag har en talbok (MP3) på CD i CD-läsaren på en lånad MacBook Pro. Jag har kopplat in min Android via USB (den mountar sig automatiskt som diskenhet på alla PC´s jag har provat på (som ett USB-minne)) men datorn verkar inte sända ut några signaler så Androiden inte reagerar mer än med laddning och MacBooken inte visar mobilen i "utforskaren".

Ska jag behöva göra något speciellt? Måste jag packa upp en gammal PC för att föra över 170Mb filer?

Hjälp tack.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Hej Bullen.

Jag har ett problem. Jag har en talbok (MP3) på CD i CD-läsaren på en lånad MacBook Pro. Jag har kopplat in min Android via USB (den mountar sig automatiskt som diskenhet på alla PC´s jag har provat på (som ett USB-minne)) men datorn verkar inte sända ut några signaler så Androiden inte reagerar mer än med laddning och MacBooken inte visar mobilen i "utforskaren".

Ska jag behöva göra något speciellt? Måste jag packa upp en gammal PC för att föra över 170Mb filer?

Hjälp tack.

Har inget Android-baserat hemma längre, men när du pluggar in luren så ska det komma ett USB-tecken längst upp till vänster (i telefonen).

Dra ner och tryck "mount". Säker på att kabeln är hel annars? (Kört med den kablen innan?)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Har inget Android-baserat hemma längre, men när du pluggar in luren så ska det komma ett USB-tecken längst upp till vänster (i telefonen).

Dra ner och tryck "mount". Säker på att kabeln är hel annars? (Kört med den kablen innan?)

Kabeln är inget fel på, jag får laddning och förde över filer hemma på PCn i Söndags.

Mobilen automountar. Här sänder inte datorn ut några signaler verkar det som. Inga tips?

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Vad är det för telefon? Hittar inga som verkar ha mount-problem bortsätt från att på vissa måste man mounta själv så som jag beskrev innan.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Uppdatering: Jag måste tydligen ""Unfortunately you will need to obtain software from Apple for the MAC OS to connect the phone to the MAC. Alternatively you can use a card reader on the computer to add the files to the MicroSD card."

Krångligt för att vara så lätt....

Vad är det för telefon? Hittar inga som verkar ha mount-problem bortsätt från att på vissa måste man mounta själv så som jag beskrev innan.

Håteesee Desire.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM