Mac/Apple-tråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ny fråga:

Bootcamp eller Parallells om jag vill lira windows-spel nångång emellanåt. Bootcamp va?
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Ny fråga:

Bootcamp eller Parallells om jag vill lira windows-spel nångång emellanåt. Bootcamp va?
Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men Parallels verkar vara betydligt smidigare då det körs parallellt med OSX. Bootcamp kräver en omstart för att byta OS.

Sen är det möjligt att Bootcamp är bättre på något, men jag kör parallels och det fungerar oerhört bra.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men Parallels verkar vara betydligt smidigare då det körs parallellt med OSX. Bootcamp kräver en omstart för att byta OS.

Sen är det möjligt att Bootcamp är bättre på något, men jag kör parallels och det fungerar oerhört bra.

Parallels funkar säkert bra, men det kan ju omöjligt gå snabbare att köra två OS samtidigt istället för bara ett? Om man bara skall använda Win sporadiskt så funkar nog bootcamp bäst gissar jag. Om man däremot snabbt vill kunna växla fram och tillbaka kanske Parallels är bättre. Bara ett antagande från min sida....
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Ny fråga:

Bootcamp eller Parallells om jag vill lira windows-spel nångång emellanåt. Bootcamp va?

Jag kör VMware Fusion till allt som skulle kunna kräva något annat OS än OSX.

Ska du lira spel så är det Bootcamp som gäller dock. Ingen virtuell miljö då utan en "äkta" PC.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Cmd+W (att stänga ner en flik/webbläsaren)
Cmd+Q (för att stänga av programmet/webbläsaren helt)

alt. Äpple W, Äpple Q... :)
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Stänger inte Alt+F4 av det aktiva programmet? I så fall är det cmd(kringla)+Q

Detta gäller såklart samtliga program.

va ett tag sen jag satt vid pcn så har glömt kommandot :gnissla Menade markera adressfältet så man kan skriva in en adress.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Parallels funkar säkert bra, men det kan ju omöjligt gå snabbare att köra två OS samtidigt istället för bara ett? Om man bara skall använda Win sporadiskt så funkar nog bootcamp bäst gissar jag. Om man däremot snabbt vill kunna växla fram och tillbaka kanske Parallels är bättre. Bara ett antagande från min sida....

Har du tillräckligt med RAM (dvs minst 4 GB) så funkar det problemfritt. Jag kör regelbundet VMWare Fusion tillsammans med flera av Adobe CS5-programmen utan problem, men då har jag iofs bara 512 MB RAM till gästoperativsystem (WinXP). Bootcamp har jag aldrig använt, eller känt ett behov av att använda.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
MacBook Pro 15" snabba varianten har 2x graffakort. Det ena kickar in när lite mer grafikintensiva applikationer körs. Dock drar detta mer batteri. Vet att det finns ett litet program där man själv kan slå av/på det "externa" grafikkortet, men minns inte vad det hette. Någon?

Edit: Gfxcardstatus heterprogrammet.
 
Last edited:

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Här har man gått sålt sin nästan nya MBA och trodde att en ny gen skulle lanseras i veckan. Nu står man snopen utan... :(
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top