Kylsystemets delar som fått bada och tvagas med tandborstar. (kommer flickvännen att märka att jag lånat dem?)
View attachment 447663
Ja det gick inte alls det. Cylindrarna glider ner några millimeter på kolv 2 och 4 som är i TDC då, o sen glider någon jä*la oljering ut förstör nöjet.
Nu drar jag till Biltema o köper två kolvringskompressorer...sådäså!
- Jag tänkte testa denna
View attachment 447727
Men frågan är hur jag får den att glida ner med cylindrarna, eftersom den sitter som berget när den är tillräckligt åtdragen för att pressa in samtliga kolvringar/oljeringar??
Lägg nåt som glider mellan hålband och kolv, testa ölburk, IKEA tunn skärbräda......
*Tillfälligt avbrott pga. tekniskt fel*
(mekanikern är i teknisk obalans f.n.)
Lite värme och nån droppe olja kan lösa problemet.Det här renoveringsprojektet bjuder på en o annan mindre behaglig överraskning. Förutom problemen med att få dit cylindrarna så har jag fått en "nackspärr" på kamkedjan *suck*
View attachment 447748
När jag känner på den så sitter den hårt o jag vågar inte ta i o dra ut den med våld. Dödläge.
Det här renoveringsprojektet bjuder på en o annan mindre behaglig överraskning. Förutom problemen med att få dit cylindrarna så har jag fått en "nackspärr" på kamkedjan *suck*
View attachment 447748
När jag känner på den så sitter den hårt o jag vågar inte ta i o dra ut den med våld. Dödläge.
Vafan klart du kan dra i den, den ska dra runt en massa skit i toppen tiotusen mil!
Vafan klart du kan dra i den, den ska dra runt en massa skit i toppen tiotusen mil!
Alrite, då ska vi se om den här medicinen biter..
View attachment 447750
Överlappande mässingsplåt runt kolvringarna, rejält med olja på insidan och slangklämmor att dra åt med.
(skyddande plast innanför slangklämman)
Om inte det här fungerar så lämnar jag jobbet till verkstad.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |