MickeZX7R
Posör
I väntan på att motorn ska bli klar (nästa vecka), ska jag börja plocka av kåpor och märka upp kablar/sladdar/anslutningar på ZX7:an inför bortmonteringen av motorn på den.
Fegis....märka upp kablar/sladdar/anslutningar...
Fegis.
Igår plockade jag av kåpor och tömde ZX7:an på vätskor.
Idag ska jag hämta hem ZX9-motorn från Eliassons Racing
Och i denna stund är jag glad att det var snöblandad nederbörd och mulet isf sol och torra vägar idag...
Änu gladare att du slapp bli vansinnig på kolvringarna ändå va?
- Ja va fan..man är ju inte skapt som en bläckfisk.
(även om flickvännen säkert upplever det så när hon kommer inom räckhåll)
Nedmonteringen av ZX7:an pågår i väntan på motorn. Se så mysigt trångt jag har det..
View attachment 448045
Sätt dig mellan hojarna och res dig upp i en hast, då ritar fotpinnen ett fint spår i ryggen på dig. Så brukar jag göra
Och så råkade jag då slutligen på - efter att ha tagit loss allt jag tror har förbindelse mellan motor och ram - denna geniala lösning av motorfästet, som kräver ett specialverktyg förstås:
View attachment 448166
Och så råkade jag då slutligen på - efter att ha tagit loss allt jag tror har förbindelse mellan motor och ram - denna geniala lösning av motorfästet, som kräver ett specialverktyg förstås:
View attachment 448166
Det är till den du moddar en hylsa så att den passar i "spåret".Steffe & phille0 - det är den yttre låsringen som kräver specialare. Själva axelns insexhuvud har jag nyckel till. Den sitter dessutom långt in så att enbart hylsor funkar, annars hade jag knackat bort den med mejsel o hederligt våld. (obs - ej hedersvåld)
View attachment 448183
Får väl försöka med ett rör i lagom dimension där jag får slipa ner spår i änden så att det matchar ytan på den där låsringen. Kawasaki...ni o era ständiga specialverktyg!
Det är till den du moddar en hylsa så att den passar i "spåret".
- Japp, eller ett rör.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |